Bildegalleri
(1/1)
Maquette de Luxe du Crist Craft 3 cockpit 67 cm bois 1:12 - Modellbåt
Til salgs4 256 kr
Beskrivelse
Modell av den bermte Christ Craft 67 cm bermte Runabout
\r
Laget helt i tre
\r
FARGE: Krem
\r
STIL: Vintage
\r
PERIODE: 1980-tallet
\r
TILSTAND: God stand
\r
LAND: Italia
\r
Den originale Typhoon ble designet tilbake i 1929 av George Crouch. Blant de andre kjente designene til George Crouch var den alltid populre Baby Bootlegger, og den prisbelnte Teaser, for nevne noen. Teaser ble bermt ved vinne den bermte tempoetappen mot Twentieth Century Limited fra New York City til Albany i 1925. Hun slo rekorden med mer enn en time. Twentieth Century Limited var den raskeste toget p skinnene p den tiden.
\r
Tyfonens opprinnelse begynte med Edsel Ford. Edsel Ford var en ivrig racerbtentusiast. Med bakgrunnen i mente, og ved se den bermte Teaser i aksjon, nsket Edsel Ford en ny rask bt akkurat som den for sitt eget personlige bruk. Han kontaktet verftet som bygde Teaser og fikk laget en eksakt kopi, som han ga navnet Typhoon. Typhoon var en stor kraftkilde, med en lengde p 40 fot, og med en 2000 kubikk tommer Wright Typhoon-motor. Som en vill hingst, var hun fdt til konkurrere. Hun hadde sittekapasitet til plassere opptil tte voksne, i tre separate cockpiter, men uten bekvemmelighetene og sikkerheten til noe vindskjerm.
\r
Edsel Ford brukte den imidlertid aldri som en ren racer. Hovedbruken hans for bten var som en pendlerhastighetsbt mellom Ford-fabrikken og hjemmet hans i Lake St. Claire.
\r
I 1941 solgte Ford den til Howard Hughes, som holdt den i drift under krigsrene, men solgte den snart etter krigen. Typhoon gikk deretter gjennom en rekke eiere de neste rene og endte opp i Kentucky. S p slutten av sekstitallet fikk nvrende eiere henne fraktet fra Kentucky til Seattle, Washington. P slutten av 1960-tallet, ved Bryants Marina i Washington, begynte bten som var fortyd ved siden av Typhoon brenne. Brannen raste uten kontroll og snart grep den fatt i Typhoon. Typhoon var et totalt tap.
\r
#sommerutenforreservasjon
\r
\r
#nautisk
\r
Laget helt i tre
\r
FARGE: Krem
\r
STIL: Vintage
\r
PERIODE: 1980-tallet
\r
TILSTAND: God stand
\r
LAND: Italia
\r
Den originale Typhoon ble designet tilbake i 1929 av George Crouch. Blant de andre kjente designene til George Crouch var den alltid populre Baby Bootlegger, og den prisbelnte Teaser, for nevne noen. Teaser ble bermt ved vinne den bermte tempoetappen mot Twentieth Century Limited fra New York City til Albany i 1925. Hun slo rekorden med mer enn en time. Twentieth Century Limited var den raskeste toget p skinnene p den tiden.
\r
Tyfonens opprinnelse begynte med Edsel Ford. Edsel Ford var en ivrig racerbtentusiast. Med bakgrunnen i mente, og ved se den bermte Teaser i aksjon, nsket Edsel Ford en ny rask bt akkurat som den for sitt eget personlige bruk. Han kontaktet verftet som bygde Teaser og fikk laget en eksakt kopi, som han ga navnet Typhoon. Typhoon var en stor kraftkilde, med en lengde p 40 fot, og med en 2000 kubikk tommer Wright Typhoon-motor. Som en vill hingst, var hun fdt til konkurrere. Hun hadde sittekapasitet til plassere opptil tte voksne, i tre separate cockpiter, men uten bekvemmelighetene og sikkerheten til noe vindskjerm.
\r
Edsel Ford brukte den imidlertid aldri som en ren racer. Hovedbruken hans for bten var som en pendlerhastighetsbt mellom Ford-fabrikken og hjemmet hans i Lake St. Claire.
\r
I 1941 solgte Ford den til Howard Hughes, som holdt den i drift under krigsrene, men solgte den snart etter krigen. Typhoon gikk deretter gjennom en rekke eiere de neste rene og endte opp i Kentucky. S p slutten av sekstitallet fikk nvrende eiere henne fraktet fra Kentucky til Seattle, Washington. P slutten av 1960-tallet, ved Bryants Marina i Washington, begynte bten som var fortyd ved siden av Typhoon brenne. Brannen raste uten kontroll og snart grep den fatt i Typhoon. Typhoon var et totalt tap.
\r
#sommerutenforreservasjon
\r
\r
#nautisk
NB: Knappen for å vise hele beskrivelsen har kun en visuell effekt.
Beliggenhet
Spania
FINN-kode | 400273408 |
---|---|
Sist endret | 29.3.2025 kl. 18:39 |