
Fagsjef Kundeinnsikt
SpareBank 1 Østlandet
- Frist 24.4.2025
- Ansettelsesform Fast
Fagsjef Kundeinnsikt
Forståelse av kundeatferd er sentralt i videre utvikling av selskapet. Målet med rollen er å forsterke dette arbeidet, slik at data effektivt konverteres til beslutningsstøtte. Ansvarsområdet dekker innsikt både i Personmarked og Bedriftsmarked. Rollen innebærer betydelig samhandling med ulike avdelinger, tverrfaglige team og nøkkelpersoner i selskapet.
Du vil rapportere til konserndirektør kommunikasjon, marked og merkevare.
Kontorsted er Oslo eller Hamar.
Arbeidsoppgaver
- Ansvar for å bestille, tolke, distribuere og formidle kundeinnsikt i selskapet.
- Trekke forretningsmessig essens ut av ulike undersøkelser/datasett, og formidle dette videre på en måte som passer mottaker.
- Koble kundens perspektiv med selskapets perspektiv, og formidle hvilke kundebehov og atferd som bør påvirke våre beslutninger.
- Kontaktperson og samarbeidspartner med interne analysemiljøer, eksterne analysebyråer, og analysemiljøer i SpareBank 1 alliansen.
- Bidra til utvikling av segmenteringsmodeller og konsekvenser av potensielle prioriteringer i disse.
Kvalifikasjoner
- Sterk forretningsforståelse og bakgrunn fra strategi, marketing eller consulting/byrå.
- Betydelig erfaring med bruk av kvantitative og kvalitative analyser.
- Formidler godt både muntlig og i word, powerpoint og excel.
- Forståelse for personvern og samtykker knyttet til kundedata.
- Relevant utdanning på Master nivå.
- Minimum 5 års arbeidserfaring.
- Selv om stillingen ikke selv har ansvar for å gjennomføre kvantitative og kvalitative analyser, så kan kjennskap til dette være et pluss.
Personlige egenskaper
- Ser sammenhenger og forenkler kompleks informasjon.
- Gode formidlingsevner som forstår ulike mottakeres behov og situasjon.
- Gode samarbeidsevner.
- Trives med selvstendig arbeid.
- Arbeider effektivt og strukturert, setter mål, prioriterer og følger opp.
- Høy etisk standard, nøyaktighet og kvalitet.
Vi tilbyr
- Interessante og utfordrende arbeidsoppgaver.
- Trivelige, dyktige og engasjerte kollegaer.
- Gode muligheter for faglig og personlig utvikling.
- Mulighet for noe hjemmekontor og og en time kortere arbeidstid i Juni, Juli og august.
- Gode forsikrings- og pensjonsordninger, samt gunstige lånebetingelser.
- Konkurransedyktig lønnsbetingelser.
- Vi tar godt vare på våre ansatte og har fleksibel arbeidstid, hybrid kontorløsning, ekstra fridager og redusert arbeidstid fra juni til september. Vi har også en gunstig spareordning som gir ansatte eierandeler i konsernet.
Om arbeidsgiveren
SpareBank 1 Østlandet er landets fjerde største sparebankkonsern med over 1 300 kompetente og stolte medarbeidere. Gjennom snart 180 år har vi bygget en solid markedsposisjon på Østlandet ved å være tilgjengelige og yte kreditt og andre tjenester til personer, bedrifter og offentlig sektor i bygd og by. Vi har i dag 41 kontorer spredt rundt om i Oslo, Akershus, Innlandet og nedre Buskerud. Gjennom våre datterselskaper og SpareBank 1-alliansens produktselskaper er vi et komplett finanshus for våre person- og bedriftskunder. Vi er et børsnotert og selvstendig finanskonsern med dype røtter på Østlandet og hovedkontor i Hamar. Banken har bidratt til verdiskaping i markedsområdet gjennom flere generasjoner.
Du kan lese mer om banken her: https://www.sparebank1.no/nb/ostlandet/om-oss.html
- Sektor: Privat
- Sted: Strandgata 15, 2317 Hamar
- Flere arbeidssteder: Youngstorget 5, 0181 Oslo
- Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
- Bransje: Bank, finans og forsikring, Konsulent og rådgivning, Markedsanalyse
- Stillingsfunksjon: Analyse, Markedsfører, Rådgivning
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
Analyse, Marked, Markedsføring, Rådgivning, Bank
Annonseinformasjon
- FINN-kode 400596124
- Sist endret