Bildegalleri
(1/1)
Roy Lichtenstein, (after) - Red Barn II - Silkscreen - Achenbach licensed print
Til salgs1 789 kr
Beskrivelse
Serigrafi etter Roy Liechtenstein (*)
Reproduksjon av verket "Red Barn II", verk laget av Roy Lichtenstein i 1969 og som er en del av samlingen til Museum Ludwig Kln.
Deluxe-utgave p tykt sateng Fine Art-papir (250g).
Utgitt av Achenbach Art Edition, Dsseldorf.
Autorisert utskrift med opphavsrett og lovlig serienummer.
Storformat.
- Arkml: 70,5 x 90 cm
- r: 1989
- Tilstand: Utmerket (dette verket har aldri vrt innrammet eller vist, alltid oppbevart i en profesjonell kunstmappe, s det er bevart i perfekt stand).
- Opprinnelse: Privat samling.
Kunstverket vil bli nye hndtert og pakket i en forsterket pappeske. Forsendelsen vil bli sertifisert med sporingsnummer.
Forsendelsen vil ogs inkludere transportforsikring for sluttverdien av arbeidet med full refusjon ved tap eller skade, uten kostnad for kjper.
(*) Maleren og skulptren som eksponerte fra tegneserien for gjre den til museums material.
Roy Lichtenstein var en av de sentrale figurene innen amerikansk pop, og som sdan hentet han inspirasjon til sitt arbeid bde fra populrkunst: reklame, magasiner, tegneserier; og fra tradisjonell kunsthistorie: Art Deco, kubisme, abstrakt ekspresjonisme (som han var en del av i starten av karrieren)
Lichtensteins verk preges av hans ironi (noe popkunstnerne var stolte av, noen ganger forkledd som snobbisme eller overfladiskhet), bruken av benday-punkter (som brukes i grafisk kunst) og industrielle farger, sprket til tegneserien (lydord, ruter, narrativ) og mestringen av linjen.
Lichtenstein startet med den moteriktige abstrakte ekspresjonismen, men ble snart med resten av popgeriljaen for gjre opprr mot det abstrakte og bruke figurer. Dessuten, jo mer populr og mekanisk en figur er, jo bedre.
Selvflgelig fantes det i 1958 ingenting mer populrt og mekanisk enn en tegneserie, s Lichtenstein bestemte seg for lage kommersielle bilder av masseproduksjon.
Det reproduseres for hnd det som ser ut til vre gjort av en maskin.
Disse bildene var trofaste portretter av forbrukersamfunnet og masse-kulturen, som kan vre en kritikk av den moderne verden, en idealisering eller en satire p det vestlige kapitalistsamfunnet.
Den tvetydigheten mellom kritikk og beundring, mellom latterliggjring og respekt er typisk for popkunst, som spiller kynisk p en maske.
Lichtenstein, en New Yorker av fdsel, bodde (i) denne byen, hovedstaden i alt som pop representerer, og han ville d der i en alder av 73, etablert som en kunstner som solgte malerier for mer enn 40 millioner euro.
Reproduksjon av verket "Red Barn II", verk laget av Roy Lichtenstein i 1969 og som er en del av samlingen til Museum Ludwig Kln.
Deluxe-utgave p tykt sateng Fine Art-papir (250g).
Utgitt av Achenbach Art Edition, Dsseldorf.
Autorisert utskrift med opphavsrett og lovlig serienummer.
Storformat.
- Arkml: 70,5 x 90 cm
- r: 1989
- Tilstand: Utmerket (dette verket har aldri vrt innrammet eller vist, alltid oppbevart i en profesjonell kunstmappe, s det er bevart i perfekt stand).
- Opprinnelse: Privat samling.
Kunstverket vil bli nye hndtert og pakket i en forsterket pappeske. Forsendelsen vil bli sertifisert med sporingsnummer.
Forsendelsen vil ogs inkludere transportforsikring for sluttverdien av arbeidet med full refusjon ved tap eller skade, uten kostnad for kjper.
(*) Maleren og skulptren som eksponerte fra tegneserien for gjre den til museums material.
Roy Lichtenstein var en av de sentrale figurene innen amerikansk pop, og som sdan hentet han inspirasjon til sitt arbeid bde fra populrkunst: reklame, magasiner, tegneserier; og fra tradisjonell kunsthistorie: Art Deco, kubisme, abstrakt ekspresjonisme (som han var en del av i starten av karrieren)
Lichtensteins verk preges av hans ironi (noe popkunstnerne var stolte av, noen ganger forkledd som snobbisme eller overfladiskhet), bruken av benday-punkter (som brukes i grafisk kunst) og industrielle farger, sprket til tegneserien (lydord, ruter, narrativ) og mestringen av linjen.
Lichtenstein startet med den moteriktige abstrakte ekspresjonismen, men ble snart med resten av popgeriljaen for gjre opprr mot det abstrakte og bruke figurer. Dessuten, jo mer populr og mekanisk en figur er, jo bedre.
Selvflgelig fantes det i 1958 ingenting mer populrt og mekanisk enn en tegneserie, s Lichtenstein bestemte seg for lage kommersielle bilder av masseproduksjon.
Det reproduseres for hnd det som ser ut til vre gjort av en maskin.
Disse bildene var trofaste portretter av forbrukersamfunnet og masse-kulturen, som kan vre en kritikk av den moderne verden, en idealisering eller en satire p det vestlige kapitalistsamfunnet.
Den tvetydigheten mellom kritikk og beundring, mellom latterliggjring og respekt er typisk for popkunst, som spiller kynisk p en maske.
Lichtenstein, en New Yorker av fdsel, bodde (i) denne byen, hovedstaden i alt som pop representerer, og han ville d der i en alder av 73, etablert som en kunstner som solgte malerier for mer enn 40 millioner euro.
NB: Knappen for å vise hele beskrivelsen har kun en visuell effekt.
Beliggenhet
Spania
FINN-kode | 401796966 |
---|---|
Sist endret | 7.4.2025 kl. 14:11 |