Bildegalleri
Renault 5
Turbo 2 Maxi
1985
105 000 km
Manuell
Bensin
Du må være logget inn for å se brukerprofiler og sende meldinger.
Logg innNyttige lenker
Sjekk tid for neste EU-kontrollSjekk heftelser på DF47495Eff. rente 12.73%. Eksempel: 130 000 kr over 5 år. Kostnad 43 382 kr. Totalt 173 382 kr.
Forsikre bilen din
Sammenlign og se tilbud på forsikring
Beskrivelse
http://www.youtube.com/watch?v=WAVn_efx1vg
Bilen var i utgangspunktet i god stand, men ble i vinter fullstendig "restaurert", konvertert til Maxi og påkostet store summer, i form av blant annet: hellakering, tilpasning og montering av: ny frontfanger, bakfanger, speil, bakspoiler, panser, for- og bakskjermer og kanaler, kjøpt originalratt, oppussing av Gotti-hjul etc. Hele jobben godt dokumentert med bilder. Rallykittet kommer fra samme støpeformer som ble brukt til å lage de opprinnelige Maxi-delene på 80-tallet. Alt er med andre ord gjort riktig i forhold til bilen og dens historie.
Bilen fremstår nå som en rallybil med showfinish, den er allerede belønnet med en rekke priser (8 stk. førsteplasser på et år), vært på forsiden av Gatebil Magazine, Dagens Næringslivs D2, utstilt Oslo Motor Show etc. og kommer snart på det prestisjetunge bilnettstedet “Speedhunters”.
Tekniske data: Motor: 1397cc originalt (homologeringsbilene skal visstnok være på 1430cc), effekt: 210 hk. Originalt midtmontert motor, bakhjulstrekk og 5-trinns manuellkasse med lengre femtegir av Renault Stanjek/Issel. Understell: Bilstein. Felger: tidsriktige Gotti 7"x15" og 10"x15". Dekk: Yokohama 285-15 og 195-15. Interiør: Originalt Turbo 1 trukket i grått da bilen var ny.
http://www.youtube.com/watch?v=no0c_3fh8gs
Bilen går meget godt og er en drøm å kjøre. Gøyal, superstabil og tight. Teknisk meget god stand, har til og med elektriske vinduer som fungerer (ikke dårlig på en fransk bil fra `85)! Akkurat Eu-godkjent og byttet olje/filter. Masse historikk og kvitteringer fra bilen var ny til nå.
Det finnes kun et bittelite antall biler av denne typen i Norge - ingen med tilsvarende historikk. Vil du ha en bil du er helt alene om på treff, utstillinger eller langs veien - som virkelig stikker seg ut og vekker enormt med oppmerksomhet uansett arena - er dette bilen for deg. Escort MK1 / Mk2 er gromt og koster tilsvarende for de "rette objektene", men du møter uansett 10 mer eller mindre tilsvarende biler på Rudskogen. Det gjør du ikke med denne.
Innbytte mulig. Betaler gjerne i mellom på dyrere Porsche 993, 996 eller 997 (gjerne Turbo), eller kurant løpsbil/banebil/sportsbil/Gatebil i bytte. Annonseselgere oppfordres til ikke å ta kontakt - med mindre de vil kjøpe Renault.
Åpen for alle fornuftige bud!
______________________________
English:
Want a Group B rally car - for road use? Extremely rare version of the Renault 5 Turbo 2 considered sold. One of only 200 homologation cars (chassis number 8221 - car). Buildt so that Renault could participate , with its " Maxi " rally car in the 80's . 8221-cars could "legally" be converted to Maxi-versions and participate in the rallys and was therefore equipped with alu roofs, slightly larger engine disp., plus some other features. In other words; the closest thing to a full-fledged Gr. B rally car - for street use!
http://www.youtube.com/watch?v=WAVn_efx1vg
The car was basically in good condition, but was during last winter completely " restored " , converted to Maxi. Entire car painted, fit and assembly, new front bumper , rear bumper , mirrors , rear spoiler , hood , for - and mudguards and channels , purchased original steering wheel, fixed the Gotti - wheels etc. the whole job well documented with photos. Rally kit come from the same molds used to make the original Maxi- parts in the 80s . Everything is thus done correctly with the car and its history.
The car now appears as a rally car with show finish, it has already been rewarded with numerous awards (8 first place in a year) , been on the cover of Gatebil Magazine, exhibited Oslo Motor Show etc. and coming soon on the prestigious automotive sites "Speed Hunters".
Technical data: Engine: 1397cc original (homologation cars is said to be 1430cc) , power: 210 hp . Original mid-mounted engine, rear-wheel drive and 5 - speed manual transmission with longer fifth gear of Renault Stanjek / Issel . Chassis : Bilstein . Rims: contemporary Gotti 7 " x15 " and 10 " x15 ". Tires: Yokohama 285-15 and 195-15 . Interior: Original Turbo 1 (gray, from when the car was new).
http://www.youtube.com/watch?v=no0c_3fh8gs
The car runs very well and is a dream to drive. Super stable and tight. Technically very good condition , even has power windows that work (not bad for a French car from ` 85 ) ! Just eu approved and changed oil / filter . Lots of history and receipts from the car was new until now.
There are only a small number of vehicles of this type in Norway - none with similar history. A car that really stands out and draws huge amounts of attention whatever arena. The "right" object Escort MK1 / MK2 costs about the same, but you meet several similar cars during track days. That will not happen with this car.
Trade in possible. Open to any reasonable bid!
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- 1 530 kr (avgifter)
- Pris eksl. omreg.
- 485 000 kr
- Årsavgift
- Les mer
- Merke
- Renault
- Modell
- 5
- Modellår
- 1985
- Karosseri
- Annet
- Drivstoff
- Bensin
- Effekt
- 210 hk
- Slagvolum
- 1,4 l
- Kilometerstand
- 105 000 km
- Girkasse
- Manuell
- Hjuldrift
- Bakhjulsdrift
- Seter
- 2
- Farge
- Svart
- Fargebeskrivelse
- Sort
- Interiørfarge
- Grått
- Bilen står i
- Norge
- Avgiftsklasse
- Personbil
- Registreringsnummer
- DF47495
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
1169 OsloLogg innLogg inn for å se hele adressen
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.