Bildegalleri
Markedsleder gjennom mange år.
Passer for personer opp til 200cm.
(1/11)
KAJAKK- HASLE EXCURSION 520 og Hasle Excursion 500
Til salgs9 900 kr
Beskrivelse
FABRIKKUTSALG AV HASLE EXCURSION 520 FREM TIL 1/5 2024
TA EN TITT PÅ VIDEOEN OVENFOR OG SE HVA VÅRE LETTE MYKPLAST KAJAKKER TÅLER.
HASLE EXCURSION 520 HAR EN MEGET PEN OG HARMONISK DESIGN. SITTECOMFORTEN
MED DE NYE SETENE ER DEN BESTE PÅ MARKEDET. JUSTERINGSMULIGHETER
OG BRUKERVENNLIGHET PÅ RORET/FOTBRETTET ER ABSOLUTT I EN KLASSE FOR SEG SELV.
Hasle Excursion 520 kun kajakk: kr 9900
Delbar åre, justerbar i lengden: kr 1200
Hasle padlevest: kr 500
Hasle Spruttrekk. kr 500
Pakkepris:(Med åre,spruttrek og vest): kr 12100
VI TILBYR FRAKTFRI LEVERING TIL STØRRE TERMINALER SØR FOR TRONDHEIM
FREM TIL 20/12 2024
Alle priser er inkl. mva. (PRISER PÅ UTSTYR GJELDER KUN VED PAKKEKJØP)
Pakken inneholder Hasle kajakkåre 215- 225 cm. Regulerbar både i vinkel og lengderetning. Hasle PU sprutrekk med sveisede sømmer og Hasle kajakkvest med lomme foran.
GENERELT OM HASLE EXCURSION 520
Hasle Excursion 520 kajakk er en av våre mest poppulære modeller. Detaljløsninger vitner om lang erfaring innen rotasjonstøping, samtidig som det funksjonelle ved en havkajakk er ivaretatt på best mulige måte. Hasle Excursion 520 er spesielt tilpasset lange personer, og personer fra 182-200 cm kan sitte komfortabelt i denne kajakken. Den hører til til de letteste kajakkene i sin klasse,
og veier kun 27,5 kg.
COMFORT
Vi har lagt stor vekt på god sittecomfort på HASLE-Excursion 520. Vi var de første på markedet til å ha mulighet for etterjustering av sittestillingen mens en er ute og padler. Ved enkle grep kan man stille fotbrettet frem og tilbake, setet frem og tilbake, uten å være avhengig av å etterjustere rorlinene og stramme opp disse.
TA EN TITT PÅ VIDEOEN OVENFOR OG SE HVA VÅRE LETTE MYKPLAST KAJAKKER TÅLER.
HASLE EXCURSION 520 HAR EN MEGET PEN OG HARMONISK DESIGN. SITTECOMFORTEN
MED DE NYE SETENE ER DEN BESTE PÅ MARKEDET. JUSTERINGSMULIGHETER
OG BRUKERVENNLIGHET PÅ RORET/FOTBRETTET ER ABSOLUTT I EN KLASSE FOR SEG SELV.
Hasle Excursion 520 kun kajakk: kr 9900
Delbar åre, justerbar i lengden: kr 1200
Hasle padlevest: kr 500
Hasle Spruttrekk. kr 500
Pakkepris:(Med åre,spruttrek og vest): kr 12100
VI TILBYR FRAKTFRI LEVERING TIL STØRRE TERMINALER SØR FOR TRONDHEIM
FREM TIL 20/12 2024
Alle priser er inkl. mva. (PRISER PÅ UTSTYR GJELDER KUN VED PAKKEKJØP)
Pakken inneholder Hasle kajakkåre 215- 225 cm. Regulerbar både i vinkel og lengderetning. Hasle PU sprutrekk med sveisede sømmer og Hasle kajakkvest med lomme foran.
GENERELT OM HASLE EXCURSION 520
Hasle Excursion 520 kajakk er en av våre mest poppulære modeller. Detaljløsninger vitner om lang erfaring innen rotasjonstøping, samtidig som det funksjonelle ved en havkajakk er ivaretatt på best mulige måte. Hasle Excursion 520 er spesielt tilpasset lange personer, og personer fra 182-200 cm kan sitte komfortabelt i denne kajakken. Den hører til til de letteste kajakkene i sin klasse,
og veier kun 27,5 kg.
COMFORT
Vi har lagt stor vekt på god sittecomfort på HASLE-Excursion 520. Vi var de første på markedet til å ha mulighet for etterjustering av sittestillingen mens en er ute og padler. Ved enkle grep kan man stille fotbrettet frem og tilbake, setet frem og tilbake, uten å være avhengig av å etterjustere rorlinene og stramme opp disse.
NB: Knappen for å vise hele beskrivelsen har kun en visuell effekt.
Nøkkelinfo
- Tilstand
- Ny
Generell info
LES HVA BLADET PADLING SKRIVER OM HASLE EXCURSION 520
Arne Hasle AS har i mange år vært kjent for å produsere gode bruksbåter for folk flest. Den nye Excursion 520 er full av nyutviklete og smarte løsninger.
PEN DESIGN
Dekket er nykonstruert fra baug til akter.Fordekket mellom sittebrønn og fremre luker er laget betydelig høyere for dermed å kunne øke de indre plassforholdene. Cockpiten er voluminøs nok til å romme virkelig storvokste personer. Fordekket har et diskret innsving langs sidene og er dandert med en elegant langsgående og svakt buet profil. Alle langsgående liner har pene,forsenkede gjennomføringer fordelt over hele kajakkens lengde. Linene går i små, buede indre tunneller som er fullstendig forseglet. Faren for at fester skal løsne under hard påkjenning er ved bruk av denne typen gjennomføringer eliminert. Dekksriggingen er generøs og strikkenes dimensjoner er voksne. Lokkene til lukene er sorte og levert av velkjente finske Kajaksport. Kontrasten er flott mot den gule test-båtens skrog.
SANDWICH
Alle Hasle-båtene er produsert i polyetylen.I motsetning til fleste andre produsenter, lages Hasle-båtene i en sandwichkonstruksjon som er rotasjonsstøpt. Skrog og dekk består av et ytterlag, skummet kjerne og innerlag. I dette tilfellet er alle lagene av det samme plaststoffet. Forenklet kan man si at kjernen består av hardt skum laget av samme stoff som resten av kajakken. Skroget blir homogent og man unngår faren for separasjon mellom sjiktene. At det virker isolerende og gjør båten totalt synkefri kan føres på bonuskontoen.
NYTT SMART TRACK ROR
Alle Haslebåter er utstyrt med Smart Track ror som er det mest anekjente roret på markedet. Roret har god virkningsgrad både i motvind og med kraftig vind fra siden. Ved kraftig sjø på skrå bakfra går det greit å holde stabil kurs.I motsetning til mange andre kajakker skal det ganske mye til for at båten vrir seg såpass at den ikke lar seg hente inn igjen bare ved bruk av pedalene. Testbåten er generelt
svært retningsstabil og holder kursen uten at man hele tiden må jobbe og slite.
DAGLUKE:
Jeg lot meg umiddelbart begeistre av den lille dagluken rett foran cockpiten. Den rommer bilnøkler, mobiltelefon og andre småting. Størrelsen er helt riktig og den kommer aldri i konflikt med beina. Et eksempel til etterfølgelse!
JUSTERING AV SETE OG PEDALER:
Aldri før har jeg kunnet forflytte kroppen, sete, ryggstøtte og pedaler tretti centimeter i lengde retningen uten at den innbyrdes avstanden forandret seg. På Excursion er det fullt mulig. Det er bare å vri feste skruene en halv omdreining og dra seg fremover. Operasjonen tar få sekunder og kan utføres midtfjords om behovet skulle oppstå. En glimrende metode for å kunne trimme båten under fart. Setet er lavt montert og har fin passform. Seteryggen
er sinnrikt montert på to polyetylene strips som er avfjæret. Dermed blir det enkelt å legge seg godt bakover ved eskimorulle samtidig som ryggstøtten
under vanlig padling gir fin støtte. Pedalene er stående med fast leggstøtte som sikrer godt fraspark uten å påvirke styringen. De kan justeres trinnløst i
lengderetning uten at man trenger å røre styrelinene. Vinkelen på pedalene kan med enkle grep justeres individuelt. Både pedaler og sete er montert
på en felles skinne i dørken.
STABILITETSMØNSTRET
Hasle Excursion 520 har middels primærstabilitet og høy sekunderstabilitet. Personlig føler jeg at en slik fordeling er perfekt på en havkajakk. Padleren får den gode følelsen av å være om bord i en farkost som lever litt med bølgene samtidig som båten stritter.
kraftig i mot hvis en får overbalanse. Når kajakkens primær- og sekunderstabilitet jobber sammen på denne
måten, blir den både leken og trygg på samme tid. Båter med motsatt stabilitetsfordeling kan fort lure deg. De føles kjempestabile helt til du lener deg litt
for langt over på siden. Derfra går det fryktelig raskt mot et ufrivillig bad hvis du ikke er lynrask med et støttetak.
SKJØEGENSKAPER:
Selve skroget, som er hentet fra den seks år gamle Expedition, er skikkelig gjennomprøvd. Det er riktig av Hasle å satse på et skrog de kjenner godt. Dermed har de kunnet bruke tid, penger og energi på å tenke ut nye og innovative løsninger over vannlinjen. Skroget oppfører seg eksemplarisk under de fleste forhold. En del båter får problemer når sjøene kommer på skrå bakfra, men Excursions skrog takler det fint uten å by på ubehagelige overraskelser. Forskipet er skarpt og tar sjøene fint. Bølgene kan være store og krappe før de når cockpiten. Sjø-egenskapene må kunne kalles både harmoniske forutsigbare.
UVANLIG RASK
Testbåten ble på sedvanlig vis fartsmålt med GPS. Vindforholdene var på testdagen cirka åtte m/s. Toppfart med vind fra siden noterte jeg til akseptable
6,6 knop. Gjennomsnittsfarten havnet på 4,4 knop. Begge målingene ble gjort to ganger i hver sin retning. Farten er helt på høyde med mange glassfiber - båter. Kajakkens fartsegenskaper i motvind er usedvanlig bra. Flere ganger viste GPS'en mellom 5 og 5,5 knop! Selv om jeg virkelig tok i, vil jeg påstå at resultatet var bemerkelsesverdig. Det skarpe forskipet gikk som en kniv gjennom bølgene, samt at det utvilsomt må ha veldig lav luftmotstand.
Kajakken ble fartsmålt uten ballast. Padlers roppsvekt er 94 kilo og årens lengde var 220 centimeter. Vanligvis bruker jeg wingåre ved testing av fart, men denne gangen benyttet jeg en klassisk
VKV-åre.
KONKLUSJON
Ønsker du en båt i polyetylen bør du ta en nærmere kikk på denne båten. Kajakken er full av smarte detaljer. Padleegenskapene er veldig gode og
produksjonskvaliteten er norsk på sitt beste.
Excursion er en sterk utfordrer i polyetylen-segmentet. Hasle har virkelig konsolidert stillingen i markedet og kan med denne modellen tilby en
kajakk som både pris og kvalitets - messig vil plassere seg høyt på salgsstatistikken.
BRØDRENE HASLE KAN VÆRE STOLT AV HVA DE HAR FÅTT TIL MED DENNE KAJAKKEN.
Arne Hasle AS har i mange år vært kjent for å produsere gode bruksbåter for folk flest. Den nye Excursion 520 er full av nyutviklete og smarte løsninger.
PEN DESIGN
Dekket er nykonstruert fra baug til akter.Fordekket mellom sittebrønn og fremre luker er laget betydelig høyere for dermed å kunne øke de indre plassforholdene. Cockpiten er voluminøs nok til å romme virkelig storvokste personer. Fordekket har et diskret innsving langs sidene og er dandert med en elegant langsgående og svakt buet profil. Alle langsgående liner har pene,forsenkede gjennomføringer fordelt over hele kajakkens lengde. Linene går i små, buede indre tunneller som er fullstendig forseglet. Faren for at fester skal løsne under hard påkjenning er ved bruk av denne typen gjennomføringer eliminert. Dekksriggingen er generøs og strikkenes dimensjoner er voksne. Lokkene til lukene er sorte og levert av velkjente finske Kajaksport. Kontrasten er flott mot den gule test-båtens skrog.
SANDWICH
Alle Hasle-båtene er produsert i polyetylen.I motsetning til fleste andre produsenter, lages Hasle-båtene i en sandwichkonstruksjon som er rotasjonsstøpt. Skrog og dekk består av et ytterlag, skummet kjerne og innerlag. I dette tilfellet er alle lagene av det samme plaststoffet. Forenklet kan man si at kjernen består av hardt skum laget av samme stoff som resten av kajakken. Skroget blir homogent og man unngår faren for separasjon mellom sjiktene. At det virker isolerende og gjør båten totalt synkefri kan føres på bonuskontoen.
NYTT SMART TRACK ROR
Alle Haslebåter er utstyrt med Smart Track ror som er det mest anekjente roret på markedet. Roret har god virkningsgrad både i motvind og med kraftig vind fra siden. Ved kraftig sjø på skrå bakfra går det greit å holde stabil kurs.I motsetning til mange andre kajakker skal det ganske mye til for at båten vrir seg såpass at den ikke lar seg hente inn igjen bare ved bruk av pedalene. Testbåten er generelt
svært retningsstabil og holder kursen uten at man hele tiden må jobbe og slite.
DAGLUKE:
Jeg lot meg umiddelbart begeistre av den lille dagluken rett foran cockpiten. Den rommer bilnøkler, mobiltelefon og andre småting. Størrelsen er helt riktig og den kommer aldri i konflikt med beina. Et eksempel til etterfølgelse!
JUSTERING AV SETE OG PEDALER:
Aldri før har jeg kunnet forflytte kroppen, sete, ryggstøtte og pedaler tretti centimeter i lengde retningen uten at den innbyrdes avstanden forandret seg. På Excursion er det fullt mulig. Det er bare å vri feste skruene en halv omdreining og dra seg fremover. Operasjonen tar få sekunder og kan utføres midtfjords om behovet skulle oppstå. En glimrende metode for å kunne trimme båten under fart. Setet er lavt montert og har fin passform. Seteryggen
er sinnrikt montert på to polyetylene strips som er avfjæret. Dermed blir det enkelt å legge seg godt bakover ved eskimorulle samtidig som ryggstøtten
under vanlig padling gir fin støtte. Pedalene er stående med fast leggstøtte som sikrer godt fraspark uten å påvirke styringen. De kan justeres trinnløst i
lengderetning uten at man trenger å røre styrelinene. Vinkelen på pedalene kan med enkle grep justeres individuelt. Både pedaler og sete er montert
på en felles skinne i dørken.
STABILITETSMØNSTRET
Hasle Excursion 520 har middels primærstabilitet og høy sekunderstabilitet. Personlig føler jeg at en slik fordeling er perfekt på en havkajakk. Padleren får den gode følelsen av å være om bord i en farkost som lever litt med bølgene samtidig som båten stritter.
kraftig i mot hvis en får overbalanse. Når kajakkens primær- og sekunderstabilitet jobber sammen på denne
måten, blir den både leken og trygg på samme tid. Båter med motsatt stabilitetsfordeling kan fort lure deg. De føles kjempestabile helt til du lener deg litt
for langt over på siden. Derfra går det fryktelig raskt mot et ufrivillig bad hvis du ikke er lynrask med et støttetak.
SKJØEGENSKAPER:
Selve skroget, som er hentet fra den seks år gamle Expedition, er skikkelig gjennomprøvd. Det er riktig av Hasle å satse på et skrog de kjenner godt. Dermed har de kunnet bruke tid, penger og energi på å tenke ut nye og innovative løsninger over vannlinjen. Skroget oppfører seg eksemplarisk under de fleste forhold. En del båter får problemer når sjøene kommer på skrå bakfra, men Excursions skrog takler det fint uten å by på ubehagelige overraskelser. Forskipet er skarpt og tar sjøene fint. Bølgene kan være store og krappe før de når cockpiten. Sjø-egenskapene må kunne kalles både harmoniske forutsigbare.
UVANLIG RASK
Testbåten ble på sedvanlig vis fartsmålt med GPS. Vindforholdene var på testdagen cirka åtte m/s. Toppfart med vind fra siden noterte jeg til akseptable
6,6 knop. Gjennomsnittsfarten havnet på 4,4 knop. Begge målingene ble gjort to ganger i hver sin retning. Farten er helt på høyde med mange glassfiber - båter. Kajakkens fartsegenskaper i motvind er usedvanlig bra. Flere ganger viste GPS'en mellom 5 og 5,5 knop! Selv om jeg virkelig tok i, vil jeg påstå at resultatet var bemerkelsesverdig. Det skarpe forskipet gikk som en kniv gjennom bølgene, samt at det utvilsomt må ha veldig lav luftmotstand.
Kajakken ble fartsmålt uten ballast. Padlers roppsvekt er 94 kilo og årens lengde var 220 centimeter. Vanligvis bruker jeg wingåre ved testing av fart, men denne gangen benyttet jeg en klassisk
VKV-åre.
KONKLUSJON
Ønsker du en båt i polyetylen bør du ta en nærmere kikk på denne båten. Kajakken er full av smarte detaljer. Padleegenskapene er veldig gode og
produksjonskvaliteten er norsk på sitt beste.
Excursion er en sterk utfordrer i polyetylen-segmentet. Hasle har virkelig konsolidert stillingen i markedet og kan med denne modellen tilby en
kajakk som både pris og kvalitets - messig vil plassere seg høyt på salgsstatistikken.
BRØDRENE HASLE KAN VÆRE STOLT AV HVA DE HAR FÅTT TIL MED DENNE KAJAKKEN.
Beliggenhet
Arne Hasle AS
FINN-kode | 49532787 |
---|---|
Sist endret | 29.11.2024, 10:22 |