Bildegalleri
SOLGT
BMW 3-serie
1989
10 km
Manuell
Bensin
Forsikre bilen din
Sammenlign og se tilbud på forsikring
Beskrivelse
Bmw E30 2jz lisensiert driftingbil 815bhp/935nm
Karosseri:
E30 M3 bredding
Sømsveist karosseri
Fullsveist bur, DTM stil med mye ekstra forsterkninger
Avtagbar front i aluminium
Interiør:
QSP Stoler- FIA 2018
QSP 6-punkts Belter-FIA 2017
QSP Snapoff
QSP Ratt
Willans Sentralslukkesystem-FIA-2019
Tilton 600 series overhengende pedalboks med Tilton 76 series pumper
DEFI Instrumentering
Custum Hydraulisk håndbrekk
Understell:
E36 Servotannstang
BC Racing BR Coilovers
WISEFAB!!
Nylon foringer
ST Gruppe N stabbstag, uniball links
Nybygd E34 210mm 3.15 diff, med 40% sperre
PPF svikstål akslinger og M5 drivknuter
GKN Custum svikstål mellomaksling( Garanti på 1000whp)
K-SPORT 330mm 6stemplet med EBC bluestuf klosser fremme og bak( K-Sport klosser følger med)
Girkasse:
Toyota Supra 6-trinns Getrag v160
Nyoverhalt vinteren 2013, nytt 4-gir og nye forsterket sync-ringer
Tilton 3-platet clutch
Motor:
Toyota Supra 2jz 708whp/813wnm( 1.8bar) E85 (815bhp/935nm i motor)
Fabrikkny Topp fra Toyota
Brian Crower Ventiler
Brian Crower Titanium retainere
Brian Crower forsterket ventilfjærer
Brian Crower 272 kammer
HKS Kamdrev
Nye Ventilløftere og skims
HKS Kevlar registerreim
Titan registerreim strammer
Injector dynamics(Bosch style) 1200cc Høyohms dyser
Nuke Fuelrail
ARP 625+ Custum age Toppbolter
Ny OEM Toyota Supra Vannpumpe
Ny OEM ubrukt Toyota Servopumpe( 11 000,-)
Blokk:
Fakbrikkny Veiv fra Toyota
J&E Smidde stempel 8.5:1 kompresjon
Brian Crower H-profil råder BC625+ (Tåler 300hp pr råde, altså 1800HK i denne motoren)
Titan Crank Pulley
Greddy Sandwich plate
Powerhouse Racing Oljepumpe
ARP 625+ Custum age main bolts
ACL X-RACE Råde og Rammelager
Electromotive TEC GT motorstyring( Kjøpt og mappet av Geir Haugen på Tuning Senteret i Trondheim)
Precision 6466 dual ballbearing( 935hp)
Grenrør CX Racing( tykkgodset rør, god kvalitet)
4" downpipe rustfri
Tial MVR 44mm wastegate
Tial Q-bov dumpventil
AEM Boostcontroller'
Blokken er borret,honet og planslipt. Veiv og råder er kontrollmålt, vektet og hele blokken er montert sammen av CYLMO i Trondheim.
Dette er en ekstremt påkostet motor og sammensatt og mappet av profesjonelle med lang erfaring med disse motorene. Motoren er bygd for mye mere hester enn det er tatt ut, men vi valgte å heller ha en motor som er godt dimensjonert for effektuttaket.
Motoren ble bygd August 2013 og er kjørt ca 20 runder på bane etter det.
Ellers er alle o-ringer, pakkninger,lager og alt annet på motoren så klart helt nytt.
Bilen ble bygget sommeren og vinteren 2012-2013, den ble kjørt noen få runder på Rudskogen 2013
Vinteren 2013-2014 ble ny motor bygd(denne) og diverse andre oppgraderinger gjort, bremser håndbrekk, bredding osv. Bilen er knapt nok brukt, så alt er i topp stand. Selges fordi det er andre ting som må prioriteres.
Legger ved en link til prosjektråd da den ble bygd 2012-2013.
http://bimmers.no/topic/749658-e30-2jz-banebil-ferdig-bremset/
Helt sikkert ting jeg har glemt å nevne, bare å ta kontakt for mere info eller bilder.
Karosseri:
E30 M3 bredding
Sømsveist karosseri
Fullsveist bur, DTM stil med mye ekstra forsterkninger
Avtagbar front i aluminium
Interiør:
QSP Stoler- FIA 2018
QSP 6-punkts Belter-FIA 2017
QSP Snapoff
QSP Ratt
Willans Sentralslukkesystem-FIA-2019
Tilton 600 series overhengende pedalboks med Tilton 76 series pumper
DEFI Instrumentering
Custum Hydraulisk håndbrekk
Understell:
E36 Servotannstang
BC Racing BR Coilovers
WISEFAB!!
Nylon foringer
ST Gruppe N stabbstag, uniball links
Nybygd E34 210mm 3.15 diff, med 40% sperre
PPF svikstål akslinger og M5 drivknuter
GKN Custum svikstål mellomaksling( Garanti på 1000whp)
K-SPORT 330mm 6stemplet med EBC bluestuf klosser fremme og bak( K-Sport klosser følger med)
Girkasse:
Toyota Supra 6-trinns Getrag v160
Nyoverhalt vinteren 2013, nytt 4-gir og nye forsterket sync-ringer
Tilton 3-platet clutch
Motor:
Toyota Supra 2jz 708whp/813wnm( 1.8bar) E85 (815bhp/935nm i motor)
Fabrikkny Topp fra Toyota
Brian Crower Ventiler
Brian Crower Titanium retainere
Brian Crower forsterket ventilfjærer
Brian Crower 272 kammer
HKS Kamdrev
Nye Ventilløftere og skims
HKS Kevlar registerreim
Titan registerreim strammer
Injector dynamics(Bosch style) 1200cc Høyohms dyser
Nuke Fuelrail
ARP 625+ Custum age Toppbolter
Ny OEM Toyota Supra Vannpumpe
Ny OEM ubrukt Toyota Servopumpe( 11 000,-)
Blokk:
Fakbrikkny Veiv fra Toyota
J&E Smidde stempel 8.5:1 kompresjon
Brian Crower H-profil råder BC625+ (Tåler 300hp pr råde, altså 1800HK i denne motoren)
Titan Crank Pulley
Greddy Sandwich plate
Powerhouse Racing Oljepumpe
ARP 625+ Custum age main bolts
ACL X-RACE Råde og Rammelager
Electromotive TEC GT motorstyring( Kjøpt og mappet av Geir Haugen på Tuning Senteret i Trondheim)
Precision 6466 dual ballbearing( 935hp)
Grenrør CX Racing( tykkgodset rør, god kvalitet)
4" downpipe rustfri
Tial MVR 44mm wastegate
Tial Q-bov dumpventil
AEM Boostcontroller'
Blokken er borret,honet og planslipt. Veiv og råder er kontrollmålt, vektet og hele blokken er montert sammen av CYLMO i Trondheim.
Dette er en ekstremt påkostet motor og sammensatt og mappet av profesjonelle med lang erfaring med disse motorene. Motoren er bygd for mye mere hester enn det er tatt ut, men vi valgte å heller ha en motor som er godt dimensjonert for effektuttaket.
Motoren ble bygd August 2013 og er kjørt ca 20 runder på bane etter det.
Ellers er alle o-ringer, pakkninger,lager og alt annet på motoren så klart helt nytt.
Bilen ble bygget sommeren og vinteren 2012-2013, den ble kjørt noen få runder på Rudskogen 2013
Vinteren 2013-2014 ble ny motor bygd(denne) og diverse andre oppgraderinger gjort, bremser håndbrekk, bredding osv. Bilen er knapt nok brukt, så alt er i topp stand. Selges fordi det er andre ting som må prioriteres.
Legger ved en link til prosjektråd da den ble bygd 2012-2013.
http://bimmers.no/topic/749658-e30-2jz-banebil-ferdig-bremset/
Helt sikkert ting jeg har glemt å nevne, bare å ta kontakt for mere info eller bilder.
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- Fritatt (avgifter)
- Årsavgift
- Les mer
- Merke
- BMW
- Modell
- 3-serie
- Modellår
- 1989
- Karosseri
- Coupe
- Drivstoff
- Bensin
- Effekt
- 815 hk
- Slagvolum
- 3 l
- Kilometerstand
- 10 km
- Girkasse
- Manuell
- Hjuldrift
- Bakhjulsdrift
- Seter
- 2
- Farge
- Svart
- Bilen står i
- Norge
- Avgiftsklasse
- Annet
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.