Forskningsprosjektet Norsk Kundebarometer ved Handelshøyskolen BI har i snart tretti år målt kundetilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere.
15.978 bedriftsvurderinger fra 4690 forbrukere ligger til grunn i årets undersøkelse, hvor de vurderer hvor fornøyde de er med bedrifter de kjøper varer og tjenester av. Til sammen blir 155 virksomheter fra rundt 30 ulike bransjer bedømt i årets undersøkelse.
Det er vinnere i alle grenene, men FINN klatret da helt til topps - med 85,2 poeng!
FINN har vært i toppsjiktet til Norsk Kundebarometer siden første gang vi ble med i undersøkelsen, som var i 2007. Vi har også vunnet fire ganger tidligere, sist i 2022.
- På vegne av alle i FINN vil jeg takke brukerne og kundene våre for denne prisen, og at vi igjen er på topp i Norsk Kundebarometer. Vi er utrolig stolte og ydmyke over å ha kommet på førsteplass, og ser på det som en stor ære. For oss er det også et tydelig signal om at vi gjør noe riktig, og et bevis på at brukerne og kundene våre virkelig tror på oss - og at vi har mange lojale fans, sier Eddie Sjølie, CEO i FINN og SVP Jobs i Schibsted Nordic Marketplaces :
- At dette er en forbrukerbasert undersøkelse, gjør det jo ekstra stas. I FINN jobber vi hver eneste dag for å skape den absolutt beste markedsplassen for brukerne og kundene våre - og utvikle produkter og tjenester som skal hjelpe dem i hverdagen. Denne prisen viser at vi lykkes med det, men vi skal ikke hvile på laubærene av den grunn. Vår ambisjon er å være den beste markedsplassen ikke bare nå, men også i fremtiden.