For å stoppe utbetalingen går du inn på Min FINN - Fiks ferdig - klikk på annonsen det gjelder, og nederst på siden klikker du på Gå til kundesenteret og Stopp betaling og gå til kundesenteret.
Fra varen er levert har kjøper 24 timer på å sjekke varen. Hvis varen har vesentlige feil eller mangler har kjøper mulighet til å stanse utbetalingen. Du har ikke angrerett på brukte varer, men noen årsaker for å stoppe handelen kan være:
At varen ikke virker hvis det ikke er opplyst om de
At en merkevare er falsk, men solgt som ekte
At du får et annet produkt enn det du har kjøpt
At varen er i betydelig dårligere stand enn beskrevet i annonsen
At varen har en annen størrelse enn hva som er oppgitt i annonsen
At det er mistanke om tyvegods
Vi oppfordrer kjøper til å ta kontakt med selger i FINNs meldingstjeneste først, for å se om dere kan komme til enighet på egenhånd. Det er det raskeste og enkleste.
Ta bilder av hvordan du mottok varen, og del det med selger. Det er ikke angrerett eller returrett på brukte varer, så mulige utfall kan være at dere blir enige om avslag i pris eller retur av varen. Hvis dere ikke kommer til enighet, kontakt FINNs kundesenter.
Det er veldig viktig at det dokumenteres godt hva som er feil, eller annerledes enn beskrevet, så raskt som mulig etter varen er mottatt. Dette er den eneste muligheten vi har til å se og forstå hva som er galt.