Tapt pakke etter levering
Har du mottatt melding om at pakken er levert, men du finner den ikke? Da bør du gjøre følgende:
Sjekk om pakken din har blitt levert til feil etasje eller til naboens dørmatte/postkasse, hvis du ikke finner pakken, ta kontakt med fraktselskapet som leverte den (Helthjem dersom det er en Helthjem eller Postnord-pakke, eller Posten om det er en Posten-pakke) slik at de kan undersøke dette nærmere.
Tapt pakke under transport
Dersom du ikke har mottatt pakken din etter 30 dager, må du kontakte fraktselskapet slik at de kan undersøke dette nærmere. For Posten-pakker kan du kontakte Posten her, og for Helthjem og Postnord-pakker kan du kontakte Helthjem her.
Mottatt feil pakke
Hva gjør du om du har mottatt feil pakke?
- Stopp betalingen din, dette kan du lese mer om hvordan du gjør her.
- Ta bilde av pakken du har mottatt (husk å ta bilde av kode/fraktetikett på pakken)
- Ta kontakt med det fraktselskapet som leverte pakken din (Helthjem, Posten, PostNord) og gi informasjon om hva du har mottatt og hva du egentlig skulle motta.
- Kontakt selger i meldingstråden på annonsen, og forklar hvorfor du stoppet utbetalingen.