350 kr
![Termostat om642](https://images.finncdn.no/dynamic/480x480c//2022/7/vertical-0/26/4/266/567/864_1646847354.jpg)
Bilmerke: Mercedes-Benz
Tilstand: Helt ny – Uåpnet/med lapp
Vær vennlig og les hele annonsen, selv om teksten er veldig lang..
Jeg gjorde den genistreken at jeg kjøpte brukte innsug som jeg rengjorde før jeg demonterte min motor for å bytte oljekjøler, de evinnelige pakningene på oljekjøleren i V’en.
Dette sparte meg mange timer ståtid på bilen, da mye av det mest tidkrevende var gjort på forhånd.
Jeg selger derfor videre mine innsugsmanifolder..
De er komplette, inkludert EGR-kjøler, men de må rengjøres av kjøper. Elektromotoren til spjell er gåen. Jeg anbefaler på det varmeste en 4.7k ohm motstand i kontakten i stedet for å reparere på dette. De spjellene har ingen funksjon annet enn potensiale for trøbbel.
Selv fjernet jeg dem helt og gjenget opp hullene til "akslingene" til spjellene på de manifoldend jeg kjøpte.
Jeg skrudde i bolter i perfekt lengde med loctite.
Et fullt sett med passende bolter kan medfølge.
Jeg tenker dette er enklere og bedre enn å sveise, da du får fylt hullene heilt, og det er ikke hvem som hest som kan sveise i dette materialet, men det er opp til hver enkelt.
Disse innsugene som er til salgs er komplette med spjell, men altså gåene drev i elektromotoren.
Jeg har også laget en enkel brakett som holder innsugene sammen ved demontering og montering. Den skrues i festene til dieselfilterbraketten.
Jeg har satt sammen en pakke med alt du trenger for å gjøre jobben med oljekjøler selv.
Det følger også med en helt ny oljekjøler fra Nissens, og et nytt Elring pakningssett.
Jeg har også gått på Bertel O. Steen og kjøpt inn alle pakninger som erfaringsmessig mangler i det settet.
Det gjør det mulig å pakke om hele boksen før innsugsmanifolder, på begge sider av stopperspjeldet. Min lakk turbotrykk der.
Ekstra er også ny O-ring til den nyra (lyddemperen) på innsuget, O-ring til kjølevannslangen inn på termostathuset, O-ring for EGR-ventil osv.
Det er greit å gjøre det ordentlig når du først gjør jobben.
Jeg har også en turbo som ble byttet forebyggende, den kan medfølge.
Den har gått nokså langt, så jeg tør ikke garantere for den, og den har en Kina-aktuator.
Men den kan duge bedre enn en gåen turbo, og den kan også brukes som bytteturbo, om du bestiller en ny. Det er jo vanlig med bytteordning på overhalt turbo.
Igjen for å slippe ståtid med bilen i deler.
Det er mye lettere å sette den sammen igjen mens man husker hvordan den så ut..
Så til salgs er altså:
•Innsugsmanifolder (brukte, må rengjøres, spjellmotor byttes eller 4.7k ohm motstand i kontakten)
•Ny oljekjøler
•Pakningssett + ekstra pakninger
•Eventuelt brukt turbo, med eller uten Kina-aktuator.
•Det kan følge med en helt ny eksos baktrykksensor mot tillegg.
Eventuelt bruker du din egen, fra dine innsug. Denne er essensiell for å få optimal funksjon.
Har også diesel og oljefilter, samt luftfiltre til W211 om du trenger det. Det bør byttes olje etter denne jobben.
Alt dette er fra eller bestilt til en 2007 modell W211.
OM642.920, 224hk, 3.0 V6, 320 cdi.
Men det passer nær alle OM642.
Altså 280 cdi, antakelig også en del 350 cdi, og en rekke modeller med disse motorene.
Denne motoren satt jo i alle Mercedeser på denne tida fra C-klasse, E-klasse, S-klasse til ML, GL, GLK, R-klasse og sikkert enda fler, samt en del Jeep og Chrysler
Alt selges for 4900kr inkludert frakt, uten filtre..
Selges ikke enkeltvis, men kan selges uten turbo. Jeg kan også ta bud på innsugsmanifolder alene.
Setter ikke opp annonsen med fiks ferdig, for fraktpris osv vil avhenge av innhold i pakken.
Kan hentes, men jeg sender så gjerne.
Mobil 47871660
Du må være logget inn for å se brukerprofiler og sende meldinger
InnloggingSist endret: 26.7.2024, 19:15 ・ FINN-kode: 362135847
Betalt plassering