Bildegalleri
Electra Townie Commute Go Elsykkel 5i, Bosch, ST, lyseblå (reservert)
Beskrivelse av varen
Sykkeltype: Elektriske
Tilstand: Pent brukt – I god stand
Full service utført 25/7-24 hos Sykkelpikene, skiftet bremseklosser og oljet kjede. 2019 modell, kjøpt på Sykkelpikene i Bergen. Sykkelen er i god stand, den er kun oppbevart inne/garasje. Sykkel passer for høyde 155-190. Brukt 56 timer/570km. Det medfølger to integrerte låser til sykkelen. Hjelm kan også inkluderes.
Fra Sykkelpikene sin nettside:Riktig sittestilling
Dette er en elsykkel til allsidig hverdagsbruk. Sittestillingen er oppreist og komfortabel. Sittestillingen kan best beskrives som dronningfølelsen du får ved å sitte høyt og stolt med rett rygg. Med denne sittestillingen, sitter du ergonomisk riktig og med blikket fremover. Helt perfekt i travle gater. Sete er mykt og styret er buet. Electra sin patenterte ramme er så godt egnet at den passer så og si alle. Rammen er utformet slik at føreren får strekt benet helt, samtidig som foten rekker ned til bakken ved stans. Dette gir føreren god kontroll, samtidig som sikkerhet og ergonomi ivaretas på best mulig måte. Electra kaller utformingen "Flat Foot Technology" og er patentert.
Størrelse
Rammens utforming er patentert på grunn av at den er ekstremt godt egnet til allsidig hverdagsbruk. Rammens utforming i kombinasjon med mye justeringsmulighet i både høyde og vinkel på sete og styre gjør den kan tilpasset til nettopp deg. Vi har hittil kun en håndfull eksempler på voksne som ikke passer, eller føler at de ikke passer Commute Go. Sykkelen leveres kun i én størrelse og passer så og si alle - mye takket være den patenterte rammen med "Flat Foot Technology".
Brukervennlighet slik du forventer
Det er brukt mye tid på å lage en god elsykkel med egenskaper som du forventer, samtidig som den er ekstremt enkel i bruk. Alt er laget for å fungere hele året. Som nevnt leveres sykkelen helt komplett med alt du behøver. Den er bedre utrustet enn de fleste på markedet.
Motor, display og batteri tåler regn. All slags regn. Setet er som på andre elsykler fra Electra stort og mykt. Sittestillingen kan justeres mye. Både sadel og styre kan heves, senkes og tiltes slik at det passer deg. På styret finner du bremsehendler, girhendel og et panel med + og - knapp for valg av motormodus. På panelet er det også en liten knapp som holdes inne for å aktivere trilleassistanse. Displayet på styret er veldig praktisk. Her får du god oversikt over alt og den er veldig enkel å bruke.
Motoren er kraftig, stillegående og ekstremt smidig. Den oppleves som en forlengelse av benet ditt. Som om du plutselig har fått superkrefter. Det er på ingen overraskelser eller «rykk og napp» fra motoren. Du har kontroll helt fra du starter til du stopper. Som vi kommer tilbake til lenger ned i teksten er det 5 motormodus. Velg riktig modus for best kontroll. Det kan for eksempel være lurt å velge ECO eller TOURING i travle gater og TURBO i bratte bakker. Ønsker du å slå motoren helt av, er det også mulig.
Når vi nå har forsikret deg om at motoren er kraftig nok for alle bakker, kan vi også informere om at du kommer trygt ned igjen. De hydrauliske skivebremsene sørger for god bremsing i alle situasjoner.
Barn på sykkel
Du kan helt fint ta med barn på Commute Go. Den kan trekke alle vanlige sykkelvogner og det er mulig å feste inntil ett barnesete på bagasjebrettet. Det er ikke mulig å ha barn på frontbrettet. Sykkelen har tilstrekkelig bremsekapasitet så lenge du laster sykkelvognen fornuftig.
Motor og batteri
Hele elsykkel-systemet er levert av Bosch - markedslederen på elsykkel-teknologi. Når du velger en elsykkel med utstyr fra Bosch, er du sikker på å få det beste. Det finnes ingen produsenter som er vesentlig bedre enn Bosch. Det finnes noen som er like gode, men ingen som er totalt sett bedre når vi ser på rekkevidde, motorkraft, brukervennlighet og driftssikkerhet over hele sykkelens levetid. Helårsbruk er for eksempel helt OK. Motor er av typen Bosch Performance Line med 65 Nm motorkraft. Motoren er på kranken, som er anbefalt plassering for best balanse og kraftoverføring. Det er 5 motormodus: OFF, ECO, TOURING, SPORT og TURBO. Modusene endrer ikke på hastighet, kun motorkraft.
OFF: Når motoren er slått av sykler du på vanlig måte. Det er tyngre, men det går helt fint.
ECO: I denne modusen får du minst motorkraft, men lengst rekkevidde. De fleste ønsker å bruke ECO i stedet for å slå motoren helt av. I ECO-modus er det omtrent likt som å sykle på en lett sykkel uten motor.
TOURING: Modusen brukes ofte i travle gater med mange folk og biler. Eller hvis du kosesykler langs promenaden en fin sommerkveld. Du får god hjelp, samtidig som motoren gir et jevnt og fint pådrag. Du ruller gjennom gatene med god kontroll, uten å bli sliten.
SPORT: Nå får du nesten full effekt fra motoren. Du sykler fort og lett. Du får mye hjelp fra motoren og sparer litt på rekkevidden sammenlignet med å sykle i TURBO.
TURBO: Nå får du maks effekt og raskest respons på dine bevegelser. Motoren er raskere med å gi full kraft og reagerer tydeligere på dine bevegelser. For eksempel en fordel i bratte bakker. Og i motsatt tilfelle, ikke spesielt praktisk i travle gater med mange mennesker. I TURBO-modus får du maks kraft, men kortest rekkevidde.
Batteriet tåler regn og norsk klima, men det er absolutt anbefalt å ta det med inn når det er kaldt ute. Størrelsen på batteriet er 500 Wh. Alle rammemonterte batteri fra Bosch har lik festemekanisme og like dimensjoner. Du kan dermed kjøpe ekstra eller låne batteri eller lader hos en venn. Det er dessverre umulig å si noe om rekkevidde. Vi skulle gjerne ønske, men det er rett og slett umulig å si noe konkret. Det er mange variabler som har innvirkning på regnestykket. Blant annet lastevekt, temperatur, terreng, gir, batterikapasitet, slitasje og motormodus. Rekkevidde kan variere fra 5-10 mil. Det er viktig å huske på at det ikke finnes produsenter med vesentlig bedre rekkevidde enn Bosch. Lading går fort. På samme måte som en mobiltelefon kan du lade mye eller lite. Ofte eller sjeldent. Det tar ca 2 timer å lade 50 % og ca 4 timer å lade 100 %. Laderen som følger med, ser ut som en PC-lader. Det er mulig å lade mens batteriet er montert på sykkelen, eller du kan ta batteriet av og lade inne. Batteriet er låst fast når det er montert på sykkelen. For å låse den ut bruker du samme nøkkel som til rammelåsen. Tips: ta vare på nøkkelnummeret som er inngravert i nøkkelen. Dersom du mister en nøkkel, kan vi bestille ny.
Du må være logget inn for å se brukerprofiler og sende meldinger.
Logg innAnnonsens metadata
Sist endret: 4.8.2024, 16:18 ・ FINN-kode: 362169420