Bildegalleri
Pensum til BULL2 og STM- barnehagelærerutdanning
Beskrivelse av varen
Ønsker å kjøpe disse:
Bull 2:
1. Ulla, B. (2017). Kroppens kraft. Kropp som del av inkludering og profesjonsutøvelse i barnehagen. I A.-L. Arnesen (Red.), Inkludering: Perspektiver i barnehagefaglige praksiser (2. Utg.) (s. 184-204). Universitetsforlaget.
2. Motstand- øksnes & Samuelson
3. Røthing, Å. (2020). Mangfoldskompetanse og kritisk tenkning. Perspektiver på undervisning. Cappelen Damm Akademisk
4. Olsen, T. A. & Abelsen Olsen, J. (2023). Samiske temaer og perspektiver i alle barnehager: Fra rammeplan til praksis. Fagbokforlaget.
5. Hov, A. M & Neegaard, H. (2019). GoPro-actionkamera som dokumentasjonsverktøy i barnehagen. Fordeler, ulemper og etiske betenkeligheter. I H. Jæger, M. Sandvik & A.-H. Lorvik Waterhouse (red.). Digitale praksiser: Teknologier, medier og muligheter (199-212). Cappelen Damm Akademisk.
6. Holthe Haug, K. (2022). barnevern for barnehagefolk: Innføring i arbeid med barnevern i barnehagen (2. Utg.). Universitetsforlaget.
7. Eik, L.T., Steinnes, G.S. & Ødegård, E. (2016). Barnehagelæreres profesjonslæring. Fagbokforlaget. (Kap. 5 og 6, s. 77-127).
8. Carson, N. (2020). Etisk bevissthet ved mistanke om vold og seksuelle overgrep av barnehagebarn. I Grindheim, L.T. & Aaserud, G. (Red.). Barnehagelæreren – en verdibygger (s. 205-218). Fagbokforlaget.
9. Ahrenkiel, A. (2015). Barnehagelærerenes faglighet presses: Mot målstyring av pedagogikken Inkludering: Perspektiver i barnehagefaglige praksiser.
STM
1. Barns læring om språk og gjennom språk : samtaler i barnehagen, Gjems, Liv; Løkken, Gunvor, redigert av Gjems, Liv; Løkken, Gunvor, [Oslo], Cappelen Damm akademisk, 2011,
2. Norsk barnelitteraturhistorie. Birkeland, Tone, 3. utvida utgåve, Oslo, Samlaget, 2018
Du må være logget inn for å se brukerprofiler og sende meldinger.
Logg innAnnonsens metadata
Sist endret: 20.8.2024, 21:09 ・ FINN-kode: 366908938