Bildegalleri
Em3ev triangel batteri til elsykkel 52v 20,4Ah
Beskrivelse av varen
Tilstand: Som ny – Ikke synlig brukt
Selger ett helt nytt triangelbatteri fra Em3EV
https://em3ev.com/shop/50v-14s6p-small-triangle-pack/
Batteriet er ikke brukt mer en noen amperetimer til testing og har aldri hatt en full ladesyklus engang.
Medfølger helt ny triangelbag som ikke engang er montert på sykkel samt en 5A lader som lader til 50,90 eller 100% avhengig av innstilling. Anbefaler å aldri lade til mer enn 90% samt lade batteriet til 50% ved lengre tids lagring. Da varer batteriet lenge.
Batteriet er kjøpt i Juli og kostet 7500 kr+moms og toll.
Dette batteriet er "Rolls Royce" av elsykkelbatterier og jeg måtte vente i 2 mnd da de lages i begrensede batcher.
Mitt forrige batteri fra em3ev ble kjøpt i 2014 og hadde fortsatt mer amperetimer en oppgitt fra leverandør som nytt da jeg pensjonerte det nå i våres. Helt sykt gode batterier.
Ved 1500w kontinuerlig drift så ga mitt forrige batteri ca 40km rekkevidde når batteriet bare var ladet opp til 90% og sperret på ca 20% utladet. Hadde stort sett 30% igjen etter 40km og rundt 17-20Ah brukt. Brukt på en bøs fatbike med tommelgass og 55km/t toppfart.
Dette batteriet har bluetooth så man kan se volt på celleseriene (14s) i sanntid.
Grunnen til at jeg selger ett splitter nytt batteri er fordi jeg trodde mitt forrige batteri hadde nådd sin levetid etter 10 års drift og en vinterlagring i en garasje som jeg ikke klarte å holde varm nok i sprengkulden som var under forrige vinter. Det viser seg at jeg har en defekt controller på sykkelen og grunnet alder på sykkel så vil jeg nå bygge en helt ny sykkel, noe som vil ta flere år med grubling og delebestillinger, å da ser jeg ingen grunn til å ha dette batteriet liggende ubrukt på hylla siden batterier er ferskvare..
I prosessen med å feilsøke sykkel i samråd med Em3ev fabrikken, så fikk jeg tilsendt helt ny BMS fra fabrikk til dette batteriet i august og har byttet denne for å utelukke feil på BMS. Det var ingen feil på hverken batteri eller BMS. Følger med ekstra BMS.
Batteriet har led-indikatorer for å se gjenstående kapasitet samt at man i app kan se dette oppgitt i prosent. Dette er ikke kalibrert og viser nå 0%. Grunnen til dette er at batteriet må lades helt ut og så opp igjen for kalibrering, altså 1 hel ladesyklus. Siden min sykkel er kaputt så har jeg ikke fått full syklus på dette enda.
Åpen for tilbud. Ring gjerne for en hyggelig d.i.y el-sykkelprat.
Har også mye div elsykkelutstyr slik som Cycle analyst v3, tommelgass, vrigass osv som legges ut for salg etter hvert.
Sendes ikke uten sporing på pakke.
Du må være logget inn for å se brukerprofiler og sende meldinger.
Logg innAnnonsens metadata
Sist endret: 3.9.2024, 13:04 ・ FINN-kode: 367604768