Bildegalleri
Boardman landeveissykkel
Beskrivelse av varen
Sykkeltype: Landevei
Tilstand: Pent brukt – I god stand
Selger min Boardman racersykkel da jeg har kjøpt ny. En fantastisk aerodynamisk sykkel med Zipp 808/404.
Begge dekkene er så å si nye. Kanskje 150km på de. Byttet alle kabler i fjord. Ny styretape og hoods også. Sliter med å justere bremsen foran. Kanskje den bør byttes. (se bilde) Har ikke tatt meg tid til å gjøre det. Har ikke fått justert fremgir ordentlig.
Sykkelen bør ses over av en sykkelmekaniker for å få alt på stell.
Rammestørrelse er 55 medium/large. Sykkelen har en stor rekkevidde av justeringsmuligheter, og anslår at den passer for ryttere mellom 173-188 cm (Jeg er selv 178 cm).
Informasjon fra han som bygget sykkelen:
Ramme; Boardman Air TT 9.0 str 55 Medium / Large
Gaffel; Boardman Air
Setepinne; Boardman AIR, gode
justeringsmuligheter på denne da den har 2 innfestningspunkter i lengderettningen og setepinnen kan snus
Sete; Dare Pro Stealth
Girskiftere; Sram Red 22
Bakgir; Sram Red 22 11 delt, custom bolter i titan
Forgir; Sram Red 22 Yaw
Styrelager; FSA
Krank; Rotor 3D Aero med Ovale drev 53/39
Kranklager; FSA, nytt
Kjede; KMC X11
Flaskeholdere; Dare
Bakjul; Zipp 808
Forhjul; Zipp 404
Kassett; 11-27, 11 delt
Custombygget 2017 mod Boardman Air TT 9.0 med Sram Red 22, 11 delt gruppesett som av mange regnes som det ytterste og letteste innen mekaniske gruppesett.
Ekstremt Aerodynamisk
Zipp 808 / 404 Firecrest tubular hjulsett.
Sykkelen er designet av Chris Boardman, tidligere Britisk proffsyklist som har OL gull på bane, har 3 ganger hatt timerekorden på bane, 3 etappeseire i TDF hvor han også har kjørt med gul trøye 3 ulike ganger, og var kjent som Professoren innen sykkel grunnet sin nitidige tilnærming til trening og det sykkeltekniske, spesielt da innen aerodynamikk på et meget tidlig tidspunkt.
Bygget og testet i vindtunnell hos Boardman Performance senter i England for å få så lav vindmotstand som mulig, lite og ingenting er overlatt til tilfeldighetene.
Sykkel ble testet med rytter i vindtunnel og fikk et resultat på CdA på 0,25, noe som til vanlig bare oppnås med de beste temposyklene.
Dette er oppnådd med utgangspunkt i en ekstremt aerodynamisk ramme, setepinne og gaffel fra Boardman med skjulte bremser, relativt smalt 380mm styre som samtidig er det mest aerodynamiske som var å oppdrive og som har en spesialdesignet aerodynamisk holder til Garmin PC. Gir og bremsestrømper er stort sett gjemt bort inn i styre og ramme.
Rotor 3D Aero kranken er en av de mest aerodynamiske krankene på markedet.
Zipp 808 / 404 Firecrest er en balansert løsning mellom aerodynamikk og hånterbare høyprofilhjul i henhold til UCI sine regler. Nok er vel skrevet om hvor markedsledene og aerodynamiske disse hjulene er.
Sykkelen har aldri vært i velt. Har noen riper på gaffelen. (Se bilde) Har satt på gjennomsiktig folie på utsatte steder. Sykkelen er regelmessig vasket og stått lagret innendørs.
Sender ikke.
Selges som den er. Og med det også billig.
Du må være logget inn for å se brukerprofiler og sende meldinger.
Logg innAnnonsens metadata
Sist endret: 13.9.2024, 20:30 ・ FINN-kode: 368036280