Bildegalleri
ZAX YNX Rotary Forged Satin Black. Semi-smidd felg med superlett dreid felgring som øker rekkevidden betydelig i forhold til tunge støpte felger. Designbeskyttet og selges kun lovlig under varemerket ZAX.
(1/10)
TESLA MODEL 3 OG 3 PERFORMANCE VINTERHJUL OG FELGER + SOMMERHJULKAMPANJE NÅ!
Til salgs890 kr
Beskrivelse
Nereus vinterdekk i 235/45R18 fra 890,- og det optimaliserte elbildekket FRIGUS EV ICE 3 til 1490,-
STØYDEMPENDE NAVRINGER SOM REDUSERER RUMLESTØY MED 1-2 dB KAN LEVERES TIL DE FLESTE ZAX FELGER (EX. ZAX YNX). FELGER MED OE NAV MÅ FRESES OPP I CNC MASKINEN, MEN ALLE FELGER MED 73.1 NAV HAR STØYDEMPENDE NAVRINGER SOM STANDARD. SE BILDE.
LITT OM DET NYE ELBILDEKKET:
FRIGUS EV ICE 3 ER MARKEDETS FØRSTE OPTIMALISERTE VINTERDEKK FOR TESLA MODELLENE
Forsterker dekkstamme som gir stabilitet i veibanen, full drenering som reduserer vannbølgen foran dekket, myk naturgummi som opprettholder klebeeffekten mot is, svøysvakt dekkmønster og 5 års garanti mot at gummien omdannes og blir glatt.
FRIGUS EV ICE 3 ER MARKEDETS FØRSTE OPTIMALISERTE VINTERDEKK FOR TESLA MODELLENE
VINTERDEKK TIL TESLA MODEL Y , MODEL 3 , MODEL S OG X MÅ FORSTERKES BETYDELIG FOR Å GI STABILITET PÅ VEIEN
Frigus EV Ice 3 skiller seg fra alt annet, og egenskapene er bygget etter hva erfarne og dyktige Tesla sjåfører har etterspurt gjennom mange år. Ved å forsterke hele dekkstammen oppnår man mindre krenging i svinger samtidig som dekket også øker stabiliteten i høyere hastigheter. Bilen er fortsatt stabil på veien i 150 km/t selv om selve gummien er av myk nordisk kvalitet. Billig Fullsyntetisk plastgummi som herder er byttet ut med slitesterk naturgummi som griper like godt på is og snø i hele dekkets levetid.
FRIGUS EV ICE 3 ER DET NÆRMESTE MAN KOMMER BETEGNELSEN ''MILJØDEKK''
Miljømessig er dekket gunstig fordi det avgir mye mindre gummistøv i naturen, i tillegg til at naturgummistøv råtner og forsvinner uten å gjøre skade. Frigus EV Ice 3 er i dag vinterdekket som avgir minst støy målt innvendig i Tesla modellene, målt med støymåler ved nederste kant av skjermen. Nesten 3dB lavere støy på grov asfalt i forhold til vinterdekket som Tesla Model Y og 3 leveres med. Det er tilnærmet en halvering av støyen på målepunktet.
Se bilde i annonsen
Se link til artikkel på nettsiden hvor du kan sammenligne vekten på ZAX felgene mot felgene som blir levert med bilen fra Tesla. 1 kg lettere felg gir ca. 7-10 HK mer effekt.
https://www.megahjul.com/en/content/wheels-tesla-model-3?selected_car_id=271516
Se øvrige dagens tilbudspriser montert på felg på nettsiden
STØYDEMPENDE NAVRINGER SOM REDUSERER RUMLESTØY MED 1-2 dB KAN LEVERES TIL DE FLESTE ZAX FELGER (EX. ZAX YNX). FELGER MED OE NAV MÅ FRESES OPP I CNC MASKINEN, MEN ALLE FELGER MED 73.1 NAV HAR STØYDEMPENDE NAVRINGER SOM STANDARD. SE BILDE.
LITT OM DET NYE ELBILDEKKET:
FRIGUS EV ICE 3 ER MARKEDETS FØRSTE OPTIMALISERTE VINTERDEKK FOR TESLA MODELLENE
Forsterker dekkstamme som gir stabilitet i veibanen, full drenering som reduserer vannbølgen foran dekket, myk naturgummi som opprettholder klebeeffekten mot is, svøysvakt dekkmønster og 5 års garanti mot at gummien omdannes og blir glatt.
FRIGUS EV ICE 3 ER MARKEDETS FØRSTE OPTIMALISERTE VINTERDEKK FOR TESLA MODELLENE
VINTERDEKK TIL TESLA MODEL Y , MODEL 3 , MODEL S OG X MÅ FORSTERKES BETYDELIG FOR Å GI STABILITET PÅ VEIEN
Frigus EV Ice 3 skiller seg fra alt annet, og egenskapene er bygget etter hva erfarne og dyktige Tesla sjåfører har etterspurt gjennom mange år. Ved å forsterke hele dekkstammen oppnår man mindre krenging i svinger samtidig som dekket også øker stabiliteten i høyere hastigheter. Bilen er fortsatt stabil på veien i 150 km/t selv om selve gummien er av myk nordisk kvalitet. Billig Fullsyntetisk plastgummi som herder er byttet ut med slitesterk naturgummi som griper like godt på is og snø i hele dekkets levetid.
FRIGUS EV ICE 3 ER DET NÆRMESTE MAN KOMMER BETEGNELSEN ''MILJØDEKK''
Miljømessig er dekket gunstig fordi det avgir mye mindre gummistøv i naturen, i tillegg til at naturgummistøv råtner og forsvinner uten å gjøre skade. Frigus EV Ice 3 er i dag vinterdekket som avgir minst støy målt innvendig i Tesla modellene, målt med støymåler ved nederste kant av skjermen. Nesten 3dB lavere støy på grov asfalt i forhold til vinterdekket som Tesla Model Y og 3 leveres med. Det er tilnærmet en halvering av støyen på målepunktet.
Se bilde i annonsen
Se link til artikkel på nettsiden hvor du kan sammenligne vekten på ZAX felgene mot felgene som blir levert med bilen fra Tesla. 1 kg lettere felg gir ca. 7-10 HK mer effekt.
https://www.megahjul.com/en/content/wheels-tesla-model-3?selected_car_id=271516
Se øvrige dagens tilbudspriser montert på felg på nettsiden
NB: Knappen for å vise hele beskrivelsen har kun en visuell effekt.
Nøkkelinfo
- Type
- Komplette hjul
- Tilstand
- Ny
Generell info
OVER 20.000 DEKK OG FELGER I ET STORT UTVALG TIL TESLA MODEL 3 /3P, TESLA MODEL S
TESLA MODEL X
TESLA MODEL Y
Polestar 2 Performance
Volkswagen ID.4
Audi Q5 E-tron
Skoda Kodiaq
BYD Tang
Hongqi E-HS9
Nio ES8
Hyundai Ioniq 5
Kia EV6
Audi E-tron
Porsche Taycan Cross Turismo
Audi E-tron GT
Mercedes EQC, EQA og EQS
BMW IX og IX3
MERK AT VI PÅ NETTSIDEN OPPGIR OGSÅ VEKTEN PÅ ANBEFALTE FELGER OG DEKK. ENERGIFORBRUKET OG REKKEVIDDE PÅ ELBILER PÅVIRKES I STOR GRAD AV VEKTEN PÅ HJULET.
På nettsiden finner du dagens tilbudspriser, lagerhold i Oslo og Fredrikstad samt også ankomstdato for varer som ikke er på lager i Norge.
På nettsiden finner du også lettvektsfelger i mange design fra 18-20'' med oppgitt vekt og produksjonsteknikk. Vekt på felg (hjul) er avgjørende for rekkevidde og sportslige egenskaper.
*********************************************
FRIGUS EV ICE 3 - OPTIMALISERT VINTERDEKK FOR ELBIL
Elbiler skiller seg fra fossisbiler med høyere dreiemoment og vektbelasting mot underlaget. Derfor bør konstruksjon og gummioverflate / dekkmønster tilpasses elbilens krav til bedre egenskaper. De tradisjonelle vinterdekkene med myke dekkstammer og dekkmønster som ikke slipper igjennom vann og slaps skaper utfordringer med stabilitet i veibanen og svinger. Dekk som lett vannplaner er i seg selv en risikofaktor, men når man tenker på hvor mye energi som kreves for å vannplane, dvs. løfte en bil på 2 – 2.5 tonn opp fra veibanen, så kan man jo tenke seg hvor mye energi som kreves for å skyve en vannbølge foran dekket, innenfor fartsintervallet før vannplaning inntreffer.
STABILITET I VEIBANEN FOR DEN DYKTIGE OG KJØREGLADE BILIST
FRIGUS EV ICE 3 gir stor kjøreglede for bilførere med god kjørefølelse og kunnskap om hvordan bil og dekk skal fungere. Frigus dekket har en betydelig mer avstivet dekkstamme enn mange andre kjente dekkmerker, se kort Youtube. En slik avstivet dekkstamme gir økt stabilitet på veien, noe som er viktig når elbilen er betydelig tyngre enn fossilbiler. Verdens dekkprodusenter lager sine dekk utelukkende for fossilbiler, men har så smått begynt å merke dekkene sine med ulike EV symboler selv om dekkstammene fortsatt er de samme som på standarddekkene.
ENERGIFORBRUK PÅ TØRR OG VÅT VEIBANE
WLTP normen for elbil rekkevidde har en snitthastighet på 46.5 og er basert på de letteste hjulene utstyrt med sommerdekk. Tunge hjul krever mye mer rotasjonsenergi enn lette hjul, så felgvekt og hjuldimensjonen har betydning, men viktig er også stiv dekkstamme som ikke deformerer når dekket ruller. Myk dekkstamme deformerer mer og krever derfor mer energi når dekket ruller fort.
FRIGUS EV ICE 3 har en dekkstamme som er beregnet for 10-12 % høyere lufttrykk enn normalen, noe som gir betydelig lavere energiforbruk under alle hastigheter. Mer spesifisert så skal du ha 10% mer luft i dekket enn det som oppgis i bilens dørstolpe på kalde dekk, og ca. 30% mer på varme dekk. Husk også at de fleste dekktrykksensorer underrapporterer lufttrykket med 10-15% slik at det som du ser på bilens instrumenter på skjermen kan vise 10-15% for høye verdier.
EU’s miljømerking for rullemotstand målt mot en trommel er ikke overførbart til normalt veidekke. For elbil er det dekkets evne til å unngå deformasjon i både profil, dekkstamme og gummi, som gjelder. Summen av stiv dekkstamme, høyere lufttrykk og langsgående dekkmønster gir markedets desidert laveste rullemotstand målt mot dekk med samme gummihardhet.
VÅT VEIBANE - FRIGUS EV ICE 3 REDUSERER VANNBØLGEN FORAN DEKKET
FRIGUS EV ICE 3 har 4 store gjennomgående dreneringskanaler. På våt veibane er det en betydelig forskjell mellom dekk som drenerer godt, i forhold til dekk som skyver vannbølge. Som tidligere nevnt øverst i artikkelen så krever det veldig mye energi å skyve en vannbølge foran dekket. Når vannplaning inntreffer er det fordi energi som brukes til å skyve vannbølgen løfter bilen fra underlaget. Derfor bør et optimalisert elbildekk drenere mest mulig vann gjennom dekket, i stedet for å skyv vannet foran seg.
Store gjennomgående dreneringskanaler gjør jobben utmerket, og et nytt dekk drenerer naturligvis bedre enn et halvslitt dekk.
VÅTGREP OG SIKKERHET MOT VANNPLANING
Målinger viser at veldig myk vintergummi bremser mindre bra på våt asfalt i plussgrader. På ren is er det omvendt, og derfor anbefaler vi aldri piggdekk på tunge elbiler og fossilbiler. Piggdekk må nødvendigvis ha en mye hardere gummi for å holde på piggene. FRIGUS EV ICE 3 dekket har medium myk gummiblanding som er tilordnet en lamell struktur i et drenerende langsgående rullemønster. Under harde nedbremsinger vil de langsgående labellene støtte hverandre slik at dekket opprettholder en god friksjonskraft. FRIGUS EV ICE 3 har en varig klebende naturgummi som fester godt på både våt asfalt, is og snø. Eneste svakhet med denne konstruksjonen er litt dårligere rundetider på en isbane, men dekket er heller ikke beregnet for sladding på isbane. Dekket er utviklet for å optimalisere egenskaper og sikkerhet for elbiler under reelle kjøreforhold på alle relevante vinterunderlag.
FRIGUS EV ICE 3 HAR EN GOD KLEBENDE NATURGUMMI BEREGNET FOR IS OG SNØ
Medium til myk nordisk naturgummi gummiblanding som kleber like godt på is og snø i hele levetiden skiller dekket fra fullsyntetisk gummiblanding. Vi erfarer at fullsyntetisk plastgummi herder etter gjentatte varmesykluser. En varmesyklus er kjøring over en distanse som gir dekket normal innvendig arbeidstemperatur på ca. 35 grader. Derfor er FRIGUS EV ICE 3 utviklet med stor andel naturgummi for å opprettholde den myke klebeegenskapen i hele dekkets levetid.
DEKKSTØY MÅLT INNVENDIG I BILEN
FRIGUS EV ICE 3 har myk og støysvak gummiblanding, og det langsgående og lettrullende dekkmønsteret resulterer i det lave støynivået som vi måler innvendig i bilen. Blant topp 10 mest kjente vinterdekkmerker måler vi FRIGUS EV ICE 3 til desidert laveste støynivå, målt ved nedre skjermkant på Model 3, Y, S og X. Målingene vil være veldig like for andre bilmerker, og man kan måle støynivået med mobilappen ‘’soundmeter’’ eller lignende apper. Merk at målingene gjøres mellom helt nye dekk, og ikke mellom helt nytt og litt brukt. Et helt nytt vinterdekk avgir betydelige mer støy frem til det er innkjørt. Normalt er et vinterdekk innkjørt etter 20-30 mil.
MILJØGEVINSTER MED LANG LEVETID OG NATURGUMMI
FRIGUS EV sitt optimaliserte elbilvinterdekk ICE 3 gir sitt bidrag til miljøet med energibesparelser men det viktigste bidraget er mindre plastgummi i naturen. Slitesterk naturgummi avgir mindre støvpartikler fra dekket til naturen, men naturgummien brytes ned. Fullsyntetiske plastgummidekk blir til mikroplast, som til slutt ender i drikkevannet. Kjører du på FRIGUS EV ICE 3 bidrar du også til miljøet.
FRIGUS EV ICE 3 ER BYGGET FOR ØKT SIKKERHET OG APPELLERER TIL DYKTIGE SJÅFØRER SOM VIL OPPRETTHOLDE HASTIGHET PÅ VANSKELIG FØRE
Slush i veibanen krever mye lavere hastighet for de fleste vinterdekk uten drenering. FRIGUS EV ICE 3 takler slush og vann bedre enn alle kjente vinterdekkmerker. Dekket er også avstivet for å takle elgtesten på barmark betydelig bedre enn sine konkurrentener. Du manøvrerer like godt med FRIGUS EV ICE 3 på våt og tørr asfalt som med de beste sommerdekkene (Winrun R330 og Michelin Pilot Sport 4).
MERK AT ALLE TILBUD GJELDER OGSÅ FRA BUTIKKEN I FREDRIKSTAD, MED ADRESSEN STRYKERVEIEN 1, 1658 TORP. DIREKTE TLF. 6994 9265
TESLA MODEL X
TESLA MODEL Y
Polestar 2 Performance
Volkswagen ID.4
Audi Q5 E-tron
Skoda Kodiaq
BYD Tang
Hongqi E-HS9
Nio ES8
Hyundai Ioniq 5
Kia EV6
Audi E-tron
Porsche Taycan Cross Turismo
Audi E-tron GT
Mercedes EQC, EQA og EQS
BMW IX og IX3
MERK AT VI PÅ NETTSIDEN OPPGIR OGSÅ VEKTEN PÅ ANBEFALTE FELGER OG DEKK. ENERGIFORBRUKET OG REKKEVIDDE PÅ ELBILER PÅVIRKES I STOR GRAD AV VEKTEN PÅ HJULET.
På nettsiden finner du dagens tilbudspriser, lagerhold i Oslo og Fredrikstad samt også ankomstdato for varer som ikke er på lager i Norge.
På nettsiden finner du også lettvektsfelger i mange design fra 18-20'' med oppgitt vekt og produksjonsteknikk. Vekt på felg (hjul) er avgjørende for rekkevidde og sportslige egenskaper.
*********************************************
FRIGUS EV ICE 3 - OPTIMALISERT VINTERDEKK FOR ELBIL
Elbiler skiller seg fra fossisbiler med høyere dreiemoment og vektbelasting mot underlaget. Derfor bør konstruksjon og gummioverflate / dekkmønster tilpasses elbilens krav til bedre egenskaper. De tradisjonelle vinterdekkene med myke dekkstammer og dekkmønster som ikke slipper igjennom vann og slaps skaper utfordringer med stabilitet i veibanen og svinger. Dekk som lett vannplaner er i seg selv en risikofaktor, men når man tenker på hvor mye energi som kreves for å vannplane, dvs. løfte en bil på 2 – 2.5 tonn opp fra veibanen, så kan man jo tenke seg hvor mye energi som kreves for å skyve en vannbølge foran dekket, innenfor fartsintervallet før vannplaning inntreffer.
STABILITET I VEIBANEN FOR DEN DYKTIGE OG KJØREGLADE BILIST
FRIGUS EV ICE 3 gir stor kjøreglede for bilførere med god kjørefølelse og kunnskap om hvordan bil og dekk skal fungere. Frigus dekket har en betydelig mer avstivet dekkstamme enn mange andre kjente dekkmerker, se kort Youtube. En slik avstivet dekkstamme gir økt stabilitet på veien, noe som er viktig når elbilen er betydelig tyngre enn fossilbiler. Verdens dekkprodusenter lager sine dekk utelukkende for fossilbiler, men har så smått begynt å merke dekkene sine med ulike EV symboler selv om dekkstammene fortsatt er de samme som på standarddekkene.
ENERGIFORBRUK PÅ TØRR OG VÅT VEIBANE
WLTP normen for elbil rekkevidde har en snitthastighet på 46.5 og er basert på de letteste hjulene utstyrt med sommerdekk. Tunge hjul krever mye mer rotasjonsenergi enn lette hjul, så felgvekt og hjuldimensjonen har betydning, men viktig er også stiv dekkstamme som ikke deformerer når dekket ruller. Myk dekkstamme deformerer mer og krever derfor mer energi når dekket ruller fort.
FRIGUS EV ICE 3 har en dekkstamme som er beregnet for 10-12 % høyere lufttrykk enn normalen, noe som gir betydelig lavere energiforbruk under alle hastigheter. Mer spesifisert så skal du ha 10% mer luft i dekket enn det som oppgis i bilens dørstolpe på kalde dekk, og ca. 30% mer på varme dekk. Husk også at de fleste dekktrykksensorer underrapporterer lufttrykket med 10-15% slik at det som du ser på bilens instrumenter på skjermen kan vise 10-15% for høye verdier.
EU’s miljømerking for rullemotstand målt mot en trommel er ikke overførbart til normalt veidekke. For elbil er det dekkets evne til å unngå deformasjon i både profil, dekkstamme og gummi, som gjelder. Summen av stiv dekkstamme, høyere lufttrykk og langsgående dekkmønster gir markedets desidert laveste rullemotstand målt mot dekk med samme gummihardhet.
VÅT VEIBANE - FRIGUS EV ICE 3 REDUSERER VANNBØLGEN FORAN DEKKET
FRIGUS EV ICE 3 har 4 store gjennomgående dreneringskanaler. På våt veibane er det en betydelig forskjell mellom dekk som drenerer godt, i forhold til dekk som skyver vannbølge. Som tidligere nevnt øverst i artikkelen så krever det veldig mye energi å skyve en vannbølge foran dekket. Når vannplaning inntreffer er det fordi energi som brukes til å skyve vannbølgen løfter bilen fra underlaget. Derfor bør et optimalisert elbildekk drenere mest mulig vann gjennom dekket, i stedet for å skyv vannet foran seg.
Store gjennomgående dreneringskanaler gjør jobben utmerket, og et nytt dekk drenerer naturligvis bedre enn et halvslitt dekk.
VÅTGREP OG SIKKERHET MOT VANNPLANING
Målinger viser at veldig myk vintergummi bremser mindre bra på våt asfalt i plussgrader. På ren is er det omvendt, og derfor anbefaler vi aldri piggdekk på tunge elbiler og fossilbiler. Piggdekk må nødvendigvis ha en mye hardere gummi for å holde på piggene. FRIGUS EV ICE 3 dekket har medium myk gummiblanding som er tilordnet en lamell struktur i et drenerende langsgående rullemønster. Under harde nedbremsinger vil de langsgående labellene støtte hverandre slik at dekket opprettholder en god friksjonskraft. FRIGUS EV ICE 3 har en varig klebende naturgummi som fester godt på både våt asfalt, is og snø. Eneste svakhet med denne konstruksjonen er litt dårligere rundetider på en isbane, men dekket er heller ikke beregnet for sladding på isbane. Dekket er utviklet for å optimalisere egenskaper og sikkerhet for elbiler under reelle kjøreforhold på alle relevante vinterunderlag.
FRIGUS EV ICE 3 HAR EN GOD KLEBENDE NATURGUMMI BEREGNET FOR IS OG SNØ
Medium til myk nordisk naturgummi gummiblanding som kleber like godt på is og snø i hele levetiden skiller dekket fra fullsyntetisk gummiblanding. Vi erfarer at fullsyntetisk plastgummi herder etter gjentatte varmesykluser. En varmesyklus er kjøring over en distanse som gir dekket normal innvendig arbeidstemperatur på ca. 35 grader. Derfor er FRIGUS EV ICE 3 utviklet med stor andel naturgummi for å opprettholde den myke klebeegenskapen i hele dekkets levetid.
DEKKSTØY MÅLT INNVENDIG I BILEN
FRIGUS EV ICE 3 har myk og støysvak gummiblanding, og det langsgående og lettrullende dekkmønsteret resulterer i det lave støynivået som vi måler innvendig i bilen. Blant topp 10 mest kjente vinterdekkmerker måler vi FRIGUS EV ICE 3 til desidert laveste støynivå, målt ved nedre skjermkant på Model 3, Y, S og X. Målingene vil være veldig like for andre bilmerker, og man kan måle støynivået med mobilappen ‘’soundmeter’’ eller lignende apper. Merk at målingene gjøres mellom helt nye dekk, og ikke mellom helt nytt og litt brukt. Et helt nytt vinterdekk avgir betydelige mer støy frem til det er innkjørt. Normalt er et vinterdekk innkjørt etter 20-30 mil.
MILJØGEVINSTER MED LANG LEVETID OG NATURGUMMI
FRIGUS EV sitt optimaliserte elbilvinterdekk ICE 3 gir sitt bidrag til miljøet med energibesparelser men det viktigste bidraget er mindre plastgummi i naturen. Slitesterk naturgummi avgir mindre støvpartikler fra dekket til naturen, men naturgummien brytes ned. Fullsyntetiske plastgummidekk blir til mikroplast, som til slutt ender i drikkevannet. Kjører du på FRIGUS EV ICE 3 bidrar du også til miljøet.
FRIGUS EV ICE 3 ER BYGGET FOR ØKT SIKKERHET OG APPELLERER TIL DYKTIGE SJÅFØRER SOM VIL OPPRETTHOLDE HASTIGHET PÅ VANSKELIG FØRE
Slush i veibanen krever mye lavere hastighet for de fleste vinterdekk uten drenering. FRIGUS EV ICE 3 takler slush og vann bedre enn alle kjente vinterdekkmerker. Dekket er også avstivet for å takle elgtesten på barmark betydelig bedre enn sine konkurrentener. Du manøvrerer like godt med FRIGUS EV ICE 3 på våt og tørr asfalt som med de beste sommerdekkene (Winrun R330 og Michelin Pilot Sport 4).
MERK AT ALLE TILBUD GJELDER OGSÅ FRA BUTIKKEN I FREDRIKSTAD, MED ADRESSEN STRYKERVEIEN 1, 1658 TORP. DIREKTE TLF. 6994 9265
Beliggenhet
FINN-kode | 201891669 |
---|---|
Sist endret | 7.2.2023 kl. 22:46 |