Bildegalleri
(1/12)
Pre-order nye Orbea Wild og få 15% rabatt
Til salgs65 325 kr
Beskrivelse
Orbea har nå lansert den helt nye 2023 modellen av Wild serien. Sykkelen er bedre enn noen gang før med mer kraft, større batteri, lettere ramme og nyere geometri. Sykkelen har en 52% stivere ramme grunnet den nye batteriløsningen og samtidig vesentlig lavere vekt. Og som du ser et råere utseende enn noen gang før. Dette er rett og slett markedets råeste elektriske fulldempere. Bestill nå for en veldig god pris og sikre deg modellen!
Vanlig pris: 74500kr!
-> Vi sender til hele landet. Og vi har butikk i Oslo, Trondheim, Bergen, Kristiansand og Skien.
Vi tilbyr nå hele 15% rabatt ved pre-order av denne 2023 modellen. Syklene vil bli levert fra februar måned. Kontakt oss for detaljer.
--> NB! Vi tilbyr delbetaling med Klarna eller Svea Finans. Dermed kan du utsette betalingen i opp til 9mnd uten noen kostnad i prisen.
Her leser du om Wild H20 som har aluminumsramme og nye Bosch smartsystem med 85nm kraft. Sykkelen kommer i flere utstyrsoppsett og i utgave med karbonramme - med vekt helt ned i 20,9kg. Les mer om de ulike modellene på vår nettside.
:::: Les hva vi sier om sykkelen:
Orbea har brukt mye tid på å optimalisere rammestivheten og gjøre den så lett som mulig, samtidig som den oppnådde ønsket stivhet. De forteller at at en elsykkels ramme må være ca 10 prosent stivere enn en ikke-assistert sykkel for å oppnå samme kjørekvalitet.
Orbea har gitt avkall på batterifjerning og bruker et integrert batteri for å oppnå dette. Det står at å kutte et stort hull i nedrøret reduserer rammens stivhet betydelig, noe som virker logisk. Den nye Wild har en påstått 51,59 prosent stivere fronttrekant i forhold til den utgående modellen.
Sykkelen kommer i rammestørrelsene, small, medium, large og extra-large. Geometrien har blitt lenger og slakere slik en moderne sykkel skal være. Den er faktisk litt høyere fra bakken også.
Rammen er alle bygget rundt 29 tommers hjul foran og bak. Dette ble gjort for å gi sykkelen best mulig trekkraft når den klatrer bratte, tekniske stier.
"Reach" har økt med 25 mm til en typisk 455 mm for en størrelse medium. De andre sykkelstørrelsene har 435 mm, 480 mm og 505 mm rekkevidde for henholdsvis størrelsene S, L og XL. Dette er for en 160 mm gaffel. Hvis du kjører en 170 mm gaffel, forvent at lengdene forkortes med 5 mm.
Topprørsvinkelen er moderate 64 grader, noe som bør balansere presis styring med stabilitet foran i midten. I tillegg er den effektive seterørvinkelen 77,5 grader på tvers av størrelsene. Dette er nå typisk for moderne terrengsykler og gir deg mulighet til å sitte komfortabelt over krankhuset.
En annen funksjon hentet fra Rallon er Steep' N' Deep seterør som er uavbrutt og optimalisert for mange type dropperlenger. Dermed kan til og med str S ha 200mm Fox Transfer SL dropper.
Nye Bosch smart system har en praktisk og funksjonell kontrollenhet i rammen.
Orbea bruker Boschs 2023 Smart System for den nye Wild, som inkluderer Performance Line CX og CX Race-motorer, Bosch PowerTube-batterier og den nye trådløse minifjernkontrollen og systemkontrolleren.
CX- og CX Race-motorene gir et dreiemoment på 85Nm. (CX Race er imidlertid 140 g lettere og drar nytte av en Race-effektinnstilling, som er den mest aggressive assistansemodusen Bosch har utviklet. CX Race-drivenheten er kun tilgjengelig på den toppspesifiserte Wild M-LTD-sykkelen.)
Systemkontrolleren er montert i topprøret og viser batterinivåer og moduser med lysdioder. Du kan slippe en skjerm montert på styret eller du kan koble til din mobil-app. Det er fortsatt mulig å legge til Boschs KIOX-skjerm hvis syklistene er opptatt av mer detaljert informasjon.
For å få plass til Steep 'N' Deep-seterøret, trengte Orbea å flytte ladeporten. Denne har et nytt deksel for å hindre at gjørme og vann trenger inn. Den fjærbelastede mekanismen betyr at dekselet aldri vil åpne seg mens du sykler.
Orbea har gjort betydelige oppdateringer av kabelføringen og trer nå kablene for gir, dropper og bakbrems gjennom sitt SIC-system (Sealed Internal Cables). Dette fører kablene gjennom gummigjennomføringer i headsethetten, og de løper deretter internt.
For å redusere vedlikeholdet har Orbea inkludert Enduro-lagre. Det er et oksidert lager i rustfritt stål i headsetet som Orbea sier ikke vil korrodere hvis fuktighet finner veien forbi gummipakningene.
Et annet tillegg til hodesettet er inkluderingen av Orbeas Spin Block-begrenser. Dette er et design i headsettet som hindrer stengene i å rotere for langt, slik at styret, bremsespakene eller girskifterne ikke kan skade rammen ved en krasj.
De interne kablene går også skjult fra den fremre framramme til baktriangel uten å synes da den passerer igjennom motorhuset med rør.
Det er rikelig med rammebeskyttelse rundt sykkelen for å holde merker frasteinsprut på et minimum. I tillegg får rammelagrene ekstra tetninger for å holde skitt ute for å forlenge levetiden og redusere vedlikeholdet.
::: Orbea sier dette om sykkelen:
---> Vi har et begrenset utvalg av disse modellene tilgjengelig i 2023. Kontakt oss for mer informasjon om leveringstider.
::: Sykkelmagasiner Wide Open Mountainbike sier:
The new Wild is a well-balance machine that allows you to focus on the thing you enjoy doing, blatting about the trails, and on this one, you get a healthy dose of assistance to have you back at the top in no time. Orbea have managed to get the new Wild into the same weight bracket as the Specialized Kenevo SL I tested a while back, an impressive feat, and puts the full power ebikes squarely back into the realm of the rideable, rather than just being a passenger.
:: We love:
- Full fat, low weight
- Confidence-inspiring ride
- Go anywhere capability
- Doesn’t look like a bag of smashed crabs
::: Could do better:
- Will Maxxis EXO+ tire casing survive daily use?
::: Bikeradar sier:
Sitting on the Wild it feels like many modern enduro bikes. The steep effective seat tube puts you in a strong position to pedal the bike when sat down.
This, blended with the moderate reach and head tube angle, gives an effective top tube length that sits you in a reasonably upright position. This makes for a comfortable bike to pedal – especially welcome an ebike, where you spend most of your pedalling time sitting down.
I found it was easy to shift my weight fore/aft when needed on steep technical sections of trail. However, on very steep climbs, I needed to lean forward over the bars to help load the front wheel, especially when using the Bosch Performance CX Race motor’s Race Assistance level.
While the bike is light compared to many similar ebikes, I still knew I was riding an electric bike, but I quickly got used to the weight. It certainly has fewer negatives than some chunkier ebikes I’ve ridden regarding braking points and handling.
::: Spesifikasjoner på Wild H20 2023:
FRAME Orbea Wild Hydro 2023, 160mm travel, 29" wheels, Concentric Boost 12x148
SHOCK Fox Float DPS Performance Trunnion 3-Position Evol LV custom tune 205x65mm
FORK RockShox 35 Silver TK Q15x110 Solo Air 160mm
CHAINRING e*thirteen e*spec Direct Mount 34T Boost
CRANK e*thirteen Plus Alu
HEADSET FSA 1-1/2" Integrated Aluminium Cup
HANDLEBAR OC Mountain Control MC30, Rise20, Width 800
STEM OC Mountain Control MC20, 0º
SHIFTERS Shimano Deore M6100
BRAKES SRAM DB8 Black Hydraulic Disc
CASSETTE Shimano CS-M7100 10-51t 12-Speed
REAR DERAILLEUR Shimano XT M8100 SGS Shadow Plus
CHAIN Shimano M6100
WHEELS Race Face AR 30c Tubeless Ready
TYRES Maxxis Minion DHF 2.60" 120 TPI FB 3C Maxx Terra Exo+ TR C
TYRES Maxxis Minion DHR II 2.60" 120 TPI FB 3C Maxx Terra Exo+ TR
SEATPOST OC Mountain Control MC20, 31.6mm, Dropper
SEATPOST LEVER OC Horizontal
SADDLE Selle Royal Vivo 145x269mm
CHAINGUIDE e*thirteen Plus Bosch CX Gen4 32-38t
MOTOR BOSCH Performance Line CX BDU3741
BATTERY BOSCH Powertube 750Wh Horizontal BBP3770
DISPLAY BOSCH System Controller BCR3100
CHARGER Bosch Charger 4A (230V) BPC3400
REMOTE BOSCH Mini Remote BRC3300
Vanlig pris: 74500kr!
-> Vi sender til hele landet. Og vi har butikk i Oslo, Trondheim, Bergen, Kristiansand og Skien.
Vi tilbyr nå hele 15% rabatt ved pre-order av denne 2023 modellen. Syklene vil bli levert fra februar måned. Kontakt oss for detaljer.
--> NB! Vi tilbyr delbetaling med Klarna eller Svea Finans. Dermed kan du utsette betalingen i opp til 9mnd uten noen kostnad i prisen.
Her leser du om Wild H20 som har aluminumsramme og nye Bosch smartsystem med 85nm kraft. Sykkelen kommer i flere utstyrsoppsett og i utgave med karbonramme - med vekt helt ned i 20,9kg. Les mer om de ulike modellene på vår nettside.
:::: Les hva vi sier om sykkelen:
Orbea har brukt mye tid på å optimalisere rammestivheten og gjøre den så lett som mulig, samtidig som den oppnådde ønsket stivhet. De forteller at at en elsykkels ramme må være ca 10 prosent stivere enn en ikke-assistert sykkel for å oppnå samme kjørekvalitet.
Orbea har gitt avkall på batterifjerning og bruker et integrert batteri for å oppnå dette. Det står at å kutte et stort hull i nedrøret reduserer rammens stivhet betydelig, noe som virker logisk. Den nye Wild har en påstått 51,59 prosent stivere fronttrekant i forhold til den utgående modellen.
Sykkelen kommer i rammestørrelsene, small, medium, large og extra-large. Geometrien har blitt lenger og slakere slik en moderne sykkel skal være. Den er faktisk litt høyere fra bakken også.
Rammen er alle bygget rundt 29 tommers hjul foran og bak. Dette ble gjort for å gi sykkelen best mulig trekkraft når den klatrer bratte, tekniske stier.
"Reach" har økt med 25 mm til en typisk 455 mm for en størrelse medium. De andre sykkelstørrelsene har 435 mm, 480 mm og 505 mm rekkevidde for henholdsvis størrelsene S, L og XL. Dette er for en 160 mm gaffel. Hvis du kjører en 170 mm gaffel, forvent at lengdene forkortes med 5 mm.
Topprørsvinkelen er moderate 64 grader, noe som bør balansere presis styring med stabilitet foran i midten. I tillegg er den effektive seterørvinkelen 77,5 grader på tvers av størrelsene. Dette er nå typisk for moderne terrengsykler og gir deg mulighet til å sitte komfortabelt over krankhuset.
En annen funksjon hentet fra Rallon er Steep' N' Deep seterør som er uavbrutt og optimalisert for mange type dropperlenger. Dermed kan til og med str S ha 200mm Fox Transfer SL dropper.
Nye Bosch smart system har en praktisk og funksjonell kontrollenhet i rammen.
Orbea bruker Boschs 2023 Smart System for den nye Wild, som inkluderer Performance Line CX og CX Race-motorer, Bosch PowerTube-batterier og den nye trådløse minifjernkontrollen og systemkontrolleren.
CX- og CX Race-motorene gir et dreiemoment på 85Nm. (CX Race er imidlertid 140 g lettere og drar nytte av en Race-effektinnstilling, som er den mest aggressive assistansemodusen Bosch har utviklet. CX Race-drivenheten er kun tilgjengelig på den toppspesifiserte Wild M-LTD-sykkelen.)
Systemkontrolleren er montert i topprøret og viser batterinivåer og moduser med lysdioder. Du kan slippe en skjerm montert på styret eller du kan koble til din mobil-app. Det er fortsatt mulig å legge til Boschs KIOX-skjerm hvis syklistene er opptatt av mer detaljert informasjon.
For å få plass til Steep 'N' Deep-seterøret, trengte Orbea å flytte ladeporten. Denne har et nytt deksel for å hindre at gjørme og vann trenger inn. Den fjærbelastede mekanismen betyr at dekselet aldri vil åpne seg mens du sykler.
Orbea har gjort betydelige oppdateringer av kabelføringen og trer nå kablene for gir, dropper og bakbrems gjennom sitt SIC-system (Sealed Internal Cables). Dette fører kablene gjennom gummigjennomføringer i headsethetten, og de løper deretter internt.
For å redusere vedlikeholdet har Orbea inkludert Enduro-lagre. Det er et oksidert lager i rustfritt stål i headsetet som Orbea sier ikke vil korrodere hvis fuktighet finner veien forbi gummipakningene.
Et annet tillegg til hodesettet er inkluderingen av Orbeas Spin Block-begrenser. Dette er et design i headsettet som hindrer stengene i å rotere for langt, slik at styret, bremsespakene eller girskifterne ikke kan skade rammen ved en krasj.
De interne kablene går også skjult fra den fremre framramme til baktriangel uten å synes da den passerer igjennom motorhuset med rør.
Det er rikelig med rammebeskyttelse rundt sykkelen for å holde merker frasteinsprut på et minimum. I tillegg får rammelagrene ekstra tetninger for å holde skitt ute for å forlenge levetiden og redusere vedlikeholdet.
::: Orbea sier dette om sykkelen:
---> Vi har et begrenset utvalg av disse modellene tilgjengelig i 2023. Kontakt oss for mer informasjon om leveringstider.
::: Sykkelmagasiner Wide Open Mountainbike sier:
The new Wild is a well-balance machine that allows you to focus on the thing you enjoy doing, blatting about the trails, and on this one, you get a healthy dose of assistance to have you back at the top in no time. Orbea have managed to get the new Wild into the same weight bracket as the Specialized Kenevo SL I tested a while back, an impressive feat, and puts the full power ebikes squarely back into the realm of the rideable, rather than just being a passenger.
:: We love:
- Full fat, low weight
- Confidence-inspiring ride
- Go anywhere capability
- Doesn’t look like a bag of smashed crabs
::: Could do better:
- Will Maxxis EXO+ tire casing survive daily use?
::: Bikeradar sier:
Sitting on the Wild it feels like many modern enduro bikes. The steep effective seat tube puts you in a strong position to pedal the bike when sat down.
This, blended with the moderate reach and head tube angle, gives an effective top tube length that sits you in a reasonably upright position. This makes for a comfortable bike to pedal – especially welcome an ebike, where you spend most of your pedalling time sitting down.
I found it was easy to shift my weight fore/aft when needed on steep technical sections of trail. However, on very steep climbs, I needed to lean forward over the bars to help load the front wheel, especially when using the Bosch Performance CX Race motor’s Race Assistance level.
While the bike is light compared to many similar ebikes, I still knew I was riding an electric bike, but I quickly got used to the weight. It certainly has fewer negatives than some chunkier ebikes I’ve ridden regarding braking points and handling.
::: Spesifikasjoner på Wild H20 2023:
FRAME Orbea Wild Hydro 2023, 160mm travel, 29" wheels, Concentric Boost 12x148
SHOCK Fox Float DPS Performance Trunnion 3-Position Evol LV custom tune 205x65mm
FORK RockShox 35 Silver TK Q15x110 Solo Air 160mm
CHAINRING e*thirteen e*spec Direct Mount 34T Boost
CRANK e*thirteen Plus Alu
HEADSET FSA 1-1/2" Integrated Aluminium Cup
HANDLEBAR OC Mountain Control MC30, Rise20, Width 800
STEM OC Mountain Control MC20, 0º
SHIFTERS Shimano Deore M6100
BRAKES SRAM DB8 Black Hydraulic Disc
CASSETTE Shimano CS-M7100 10-51t 12-Speed
REAR DERAILLEUR Shimano XT M8100 SGS Shadow Plus
CHAIN Shimano M6100
WHEELS Race Face AR 30c Tubeless Ready
TYRES Maxxis Minion DHF 2.60" 120 TPI FB 3C Maxx Terra Exo+ TR C
TYRES Maxxis Minion DHR II 2.60" 120 TPI FB 3C Maxx Terra Exo+ TR
SEATPOST OC Mountain Control MC20, 31.6mm, Dropper
SEATPOST LEVER OC Horizontal
SADDLE Selle Royal Vivo 145x269mm
CHAINGUIDE e*thirteen Plus Bosch CX Gen4 32-38t
MOTOR BOSCH Performance Line CX BDU3741
BATTERY BOSCH Powertube 750Wh Horizontal BBP3770
DISPLAY BOSCH System Controller BCR3100
CHARGER Bosch Charger 4A (230V) BPC3400
REMOTE BOSCH Mini Remote BRC3300
NB: Knappen for å vise hele beskrivelsen har kun en visuell effekt.
Nøkkelinfo
- Sykkeltype
- Elektriske
- Tilstand
- Ny
Generell info
Vi garanterer å være verdens rimeligste forhandler av hi-end sykkelmerkene Orbea, Wilier, Factor og Unaas hjulsett. Modellen som annonsert over kan sees å vår butikk i Oslo. Vi holder åpent alle hverdager mellom 10:00 - 20:00. (fredag 18:00, lørdag 15:00) Vi rekker dessverre ikke å besvare alle telefonsamtaler, derfor setter vi pris på om du kontakter oss pr e-post.
Beliggenhet
FINN-kode | 286581897 |
---|---|
Sist endret | 13.5.2023 kl. 14:24 |