Bildegalleri
(1/1)
Inaktiv
Eugenio Lucas Velázquez (1817-1870), Atribuido a - Bautizo
Til salgs600 kr
Beskrivelse
Imponerende kunstverk, tilskrevet den prestisjetunge maleren Eugenio Lucas Velasquez - Spania - 1800-tallet
Dato og tittel på verk - bak maleriet 1863 - Dåp
I nedre del av rammen på venstre side ser det ut til at signaturen er synlig, men den er nesten ubetydelig.
\r
Eugenio Lucas Velázquez 1817-1870 Madrid, kjent siden 1800-tallet som Eugenio Lucas Padilla, eller Eugenio Lucas den eldste, var den spanske romantiske kunstneren som best forsto Goyas kunst.
Eugenio Lucas Velázquez er faren til den berømte maleren Eugenio Lucas Villaamil (1858)
\r
I dette store unike kunstverket er en sakramental scene som feirer dåpen til et nyfødt barn representert.
I scenen er det åtte voksne, der moren holder barnet og 2 andre barn vendt mot barnets rygg. Totalt er elleve personer representert.
Rammen er original fra 1800-tallet og har alderstegn som du kan se.
\r
Nærbildene ser ut til å være konstruert med flere lag med farge, det siste laget er tykkere for å antyde steinete og former for selve virkeligheten.
Penselen hans er vanligvis nervøs og krumlinjet. Penselstreken til detaljene er rytmisk, kort og repeterende.
I verkene hans er kniven eller slikkepotten jobbet for å spre impastos, som aldri er plassert tilfeldig, men er plassert i sin perfekte harmoni, og bidrar til effekten av perspektiv.
Lucas var rent instinkt, han malte ting slik han så dem, og ønsket å formidle levende virkelighet, som i dette store kunstverket.
Med et tett og limt materiale med stor kromatisk rikdom og med tilstedeværelsen av sterke chiaroscuros siden det vanligvis ikke bruker glasurer eller transparenter.
\r
Opplært i nyklassisisme ved San Fernando Academy, dedikerte han seg til å studere Velázquez og spesielt Francisco de Goya - Spania, 1746–1828 - hvis verk han beundret og kopierte i Prado-museet.
Han jobbet også som takstmann for Goya's Black Paintings i 1855.
I Goyas maleri finner han utgangspunktet for å utvikle et fantasifullt personlig maleri, dyrker skikker og fantastiske og skumle scener,
Francisco de Goya, vil trenge inn i smaken og sinnet til kunstneren Lucas Velázquez, og gjøre oppdagelsen av goyisk kunst til en åpning av muligheter i sin egen stil, innenfor den reneste romantiske stilen.
Lucas Velázquez malte også, i 1850, det nå manglende taket til Teatro Real i Madrid, og året etter ble han utnevnt til æreskammermaler som landskapsmaler.
Hans lerreter som Fordømt av inkvisisjonen eller jegeren (begge i Prado-museet) vil til og med tiltrekke Manet selv under turen han tok gjennom Spania.
I 1853 ble han utnevnt til ridder av Charles III-ordenen av dronning Elizabeth II.
I 1855 deltok han på verdensutstillingen i Paris, hvor arbeidet hans ble svært godt mottatt av franske kritikere.
\r
Verkene til Lucas Velázquez finnes i følgende museer:
- Prado-museet
- Lázaro Galdiano-museet i Madrid
– Romantikkens museum i Madrid, tolv oljemalerier på ulike støtter er bevart.
- Cerralbo-museet i Madrid, med tre verk og to attribusjoner.
- Goya-museet i Castres, (Frankrike). med fire goyiske scener
- Carmen Thyssen Málaga-museet, det er fire av hennes verk,
også i Museum of Fine Arts i Bilbao, National Museum of Art of Catalonia, British Museum og Metropolitan Museum of New York.
\r
Den kommer fra en privat samling i Madrid.
\r
De første fotografiene er tatt innendørs og de andre utendørs for å kunne fange alle funksjonene fra alle vinkler med forskjellige toner av naturlig lys, det er veldig mørkt, typisk for stilen hans.
\r
En flott unik mulighet som ekte samlere vil sette pris på og som ikke vil unnslippe.
\r
Dimensjoner:
Med ramme: Lengde 44,5cm X 38cm bredde
Uten ramme: Lengde 30 cm X 24,5 cm bredde
\r
Veldig nøye pakking og frakt med sporing og forsikring.
\r
Sendes kun til land som tilhører Det europeiske fellesskap (unntatt Malta, Slovenia, Slovakia - ikke sendt)
Frakt foretas kun til Storbritannia dersom nødvendig dokumentasjon for toll er levert.
Forsendelser gjøres ikke til Asia, øyer og USA.
Dato og tittel på verk - bak maleriet 1863 - Dåp
I nedre del av rammen på venstre side ser det ut til at signaturen er synlig, men den er nesten ubetydelig.
\r
Eugenio Lucas Velázquez 1817-1870 Madrid, kjent siden 1800-tallet som Eugenio Lucas Padilla, eller Eugenio Lucas den eldste, var den spanske romantiske kunstneren som best forsto Goyas kunst.
Eugenio Lucas Velázquez er faren til den berømte maleren Eugenio Lucas Villaamil (1858)
\r
I dette store unike kunstverket er en sakramental scene som feirer dåpen til et nyfødt barn representert.
I scenen er det åtte voksne, der moren holder barnet og 2 andre barn vendt mot barnets rygg. Totalt er elleve personer representert.
Rammen er original fra 1800-tallet og har alderstegn som du kan se.
\r
Nærbildene ser ut til å være konstruert med flere lag med farge, det siste laget er tykkere for å antyde steinete og former for selve virkeligheten.
Penselen hans er vanligvis nervøs og krumlinjet. Penselstreken til detaljene er rytmisk, kort og repeterende.
I verkene hans er kniven eller slikkepotten jobbet for å spre impastos, som aldri er plassert tilfeldig, men er plassert i sin perfekte harmoni, og bidrar til effekten av perspektiv.
Lucas var rent instinkt, han malte ting slik han så dem, og ønsket å formidle levende virkelighet, som i dette store kunstverket.
Med et tett og limt materiale med stor kromatisk rikdom og med tilstedeværelsen av sterke chiaroscuros siden det vanligvis ikke bruker glasurer eller transparenter.
\r
Opplært i nyklassisisme ved San Fernando Academy, dedikerte han seg til å studere Velázquez og spesielt Francisco de Goya - Spania, 1746–1828 - hvis verk han beundret og kopierte i Prado-museet.
Han jobbet også som takstmann for Goya's Black Paintings i 1855.
I Goyas maleri finner han utgangspunktet for å utvikle et fantasifullt personlig maleri, dyrker skikker og fantastiske og skumle scener,
Francisco de Goya, vil trenge inn i smaken og sinnet til kunstneren Lucas Velázquez, og gjøre oppdagelsen av goyisk kunst til en åpning av muligheter i sin egen stil, innenfor den reneste romantiske stilen.
Lucas Velázquez malte også, i 1850, det nå manglende taket til Teatro Real i Madrid, og året etter ble han utnevnt til æreskammermaler som landskapsmaler.
Hans lerreter som Fordømt av inkvisisjonen eller jegeren (begge i Prado-museet) vil til og med tiltrekke Manet selv under turen han tok gjennom Spania.
I 1853 ble han utnevnt til ridder av Charles III-ordenen av dronning Elizabeth II.
I 1855 deltok han på verdensutstillingen i Paris, hvor arbeidet hans ble svært godt mottatt av franske kritikere.
\r
Verkene til Lucas Velázquez finnes i følgende museer:
- Prado-museet
- Lázaro Galdiano-museet i Madrid
– Romantikkens museum i Madrid, tolv oljemalerier på ulike støtter er bevart.
- Cerralbo-museet i Madrid, med tre verk og to attribusjoner.
- Goya-museet i Castres, (Frankrike). med fire goyiske scener
- Carmen Thyssen Málaga-museet, det er fire av hennes verk,
også i Museum of Fine Arts i Bilbao, National Museum of Art of Catalonia, British Museum og Metropolitan Museum of New York.
\r
Den kommer fra en privat samling i Madrid.
\r
De første fotografiene er tatt innendørs og de andre utendørs for å kunne fange alle funksjonene fra alle vinkler med forskjellige toner av naturlig lys, det er veldig mørkt, typisk for stilen hans.
\r
En flott unik mulighet som ekte samlere vil sette pris på og som ikke vil unnslippe.
\r
Dimensjoner:
Med ramme: Lengde 44,5cm X 38cm bredde
Uten ramme: Lengde 30 cm X 24,5 cm bredde
\r
Veldig nøye pakking og frakt med sporing og forsikring.
\r
Sendes kun til land som tilhører Det europeiske fellesskap (unntatt Malta, Slovenia, Slovakia - ikke sendt)
Frakt foretas kun til Storbritannia dersom nødvendig dokumentasjon for toll er levert.
Forsendelser gjøres ikke til Asia, øyer og USA.
NB: Knappen for å vise hele beskrivelsen har kun en visuell effekt.
Beliggenhet
Catawiki
FINN-kode | 374614897 |
---|---|
Sist endret | 11.10.2024, 22:00 |