Bildegalleri
(1/1)
Inaktiv
Giacinto Gimignani (1606–1681), Circle of - Clemenza di Alessandro Magno
Til salgs5 500 kr
Beskrivelse
GIACINTO GIMIGNANI [Omfang av]
(Pistoia, 1606 – Roma, 1681)
Aleksander den stores nåde
Olje på lerret, cm. 83,5 x 108,5
Rammemål cm. 91 x 117 x 4 ca.
MERK: Publisering av katalogen over verk fra Intermidiart-samlingen. Sertifikat for lovlig opprinnelse. Arbeid med treramme (defekter):
Maleriet viser god kvalitet og stiltrekkene understreker Marche-opprinnelsen til forfatteren som trente i Roma etter andre halvdel av det syttende århundre, fremkaller stilen til verkene til Giacinto Gimignani (Pistoia, 1606 - Roma, 1681). Giacinto Gimignani ble utdannet i farens verksted og ble dokumentert i Roma i 1630, sannsynligvis takket være velviljen til Giulio Rospigliosi, en lærd og samler fra Pistoia som skulle bli pave med navnet Clement IX. I den evige stad ble Giminiani en av Pietro da Cortonas beste samarbeidspartnere, men hans natur var mer strengt klassisistisk og oppmerksom på renessanseeksempler og leksjonene til bologneserne som Domenichino og Reni. Faktisk, ser man på mesterens produksjon og lerretet som presenteres her, er det tydelig hvordan malerens valg var avvikende fra den mer ortodokse kortonismen, med figurene som fremstår skissert som i en klassisk frise, utført med en fast linje og klar og klar kromatisk bakgrunner. Disse egenskapene indikerer også innflytelsen fra de franske kunstnerne som var aktive i Roma i løpet av det fjerde tiåret, spesielt Nicolas Poussin, men også Errard, Lemaire, Stella og Mignard.
Verket skildrer episoden av Darius 'familie med Alexander den store, under hans nåde. Historien forteller oss at i 333 f.Kr. Alexander beseiret Dareios III, den siste store kongen av Achaemenid-riket, i slaget ved Issus; Darius slapp unna fange, men hans kone (og søster), hans mor og hans døtre ble tatt til fange. Alexander var mild med dem. Maleriet forteller oss om kongefamiliens møte med Alexander der moren kneler for å be om nåde.
De stilistiske og figurative korrespondansene er tydelige med vekt på barokken som er typisk for det romerske miljøet; Jeg tror at dette arbeidet kan tilskrives en siste fase av 1600-tallet for full tilslutning til barokken.
I det aktuelle verket mangler det faktisk ikke på antydninger om tilhørighet til produksjonen av den nevnte Gimignani, hvor resultatene fører til en sannsynlig tilskrivning til en maler nær eller i kretsen til mesteren. I verket viser faktisk maleren at han fullt ut har assimilert stilen som gjaldt i Roma i den perioden, slik det kan sees i de orkestrerte enorme massene av karakterer med en dynamikk av full barokksmak, der forfatterens oppmerksomhet er konsentrert på noen praktfulle karakterpar med mer detaljert definisjon og mer levende fargespekter, som den med Darios mor med Alessandro selv med bedre ferdige klær og fremfor alt med veldig delikate farger.
Når det gjelder bevaringstilstanden, er lerretet i en rimelig bevaringstilstand. Den billedlige overflaten har patina. Vi noterer oss - i Woods lys - noen spredte restaureringer og noen opptrevling og oksidering av den billedlige overflaten. I sollys er en sprekk synlig i forhold til epoken. Bevaringsproblemer er fremhevet, for eksempel noen små fargedråper spredt i enkelte områder av lerretet, og ommaling, som kan se ut til å kreve inngrep, for ytterligere dyptgående attribusjonsstudie. Rammen kan ha blitt skiftet på tidspunktet for relining. Maleriet - av god billedkvalitet - er svært interessant både for sin ikonografiske setting og for påføring av farger, synonymt med en kunstner av stor tolkningskvalitet. Målene på lerretet er cm. 83,5 x 108,5. Maleriet leveres med treramme. ("Rammen vist på bildene ovenfor ble lagt til kunstverket av selgeren eller en tredjepart. Rammen leveres til deg uten ekstra kostnad slik at den er klar til å vises så snart den ankommer. Rammen følger med kl. som en høflighet og anses ikke som en integrert del av kunstverket. Derfor vil enhver potensiell skade på rammen som ikke påvirker selve kunstverket ikke bli akseptert som en gyldig grunn til å åpne en klage eller be om kansellering av kunstverket. "
OPPRINNELSE: Coll. Privat siciliansk
UTGIVELSE:
Upublisert;
MYTENE OG TERRITORIET på Sicilia med tusen kulturer. UPUBLISERT MALERIER generell katalog over malerier fra samlingen av "Myths and the territory"-syklusen, Publisher Lab_04, Marsala, 2024.
Arbeidet vil bli sendt - da det er skjørt - i en tre- og isoporkoffert. Ved salg utenfor italiensk territorium må kjøperen vente på at eksportprosedyrene blir behandlet.
(Pistoia, 1606 – Roma, 1681)
Aleksander den stores nåde
Olje på lerret, cm. 83,5 x 108,5
Rammemål cm. 91 x 117 x 4 ca.
MERK: Publisering av katalogen over verk fra Intermidiart-samlingen. Sertifikat for lovlig opprinnelse. Arbeid med treramme (defekter):
Maleriet viser god kvalitet og stiltrekkene understreker Marche-opprinnelsen til forfatteren som trente i Roma etter andre halvdel av det syttende århundre, fremkaller stilen til verkene til Giacinto Gimignani (Pistoia, 1606 - Roma, 1681). Giacinto Gimignani ble utdannet i farens verksted og ble dokumentert i Roma i 1630, sannsynligvis takket være velviljen til Giulio Rospigliosi, en lærd og samler fra Pistoia som skulle bli pave med navnet Clement IX. I den evige stad ble Giminiani en av Pietro da Cortonas beste samarbeidspartnere, men hans natur var mer strengt klassisistisk og oppmerksom på renessanseeksempler og leksjonene til bologneserne som Domenichino og Reni. Faktisk, ser man på mesterens produksjon og lerretet som presenteres her, er det tydelig hvordan malerens valg var avvikende fra den mer ortodokse kortonismen, med figurene som fremstår skissert som i en klassisk frise, utført med en fast linje og klar og klar kromatisk bakgrunner. Disse egenskapene indikerer også innflytelsen fra de franske kunstnerne som var aktive i Roma i løpet av det fjerde tiåret, spesielt Nicolas Poussin, men også Errard, Lemaire, Stella og Mignard.
Verket skildrer episoden av Darius 'familie med Alexander den store, under hans nåde. Historien forteller oss at i 333 f.Kr. Alexander beseiret Dareios III, den siste store kongen av Achaemenid-riket, i slaget ved Issus; Darius slapp unna fange, men hans kone (og søster), hans mor og hans døtre ble tatt til fange. Alexander var mild med dem. Maleriet forteller oss om kongefamiliens møte med Alexander der moren kneler for å be om nåde.
De stilistiske og figurative korrespondansene er tydelige med vekt på barokken som er typisk for det romerske miljøet; Jeg tror at dette arbeidet kan tilskrives en siste fase av 1600-tallet for full tilslutning til barokken.
I det aktuelle verket mangler det faktisk ikke på antydninger om tilhørighet til produksjonen av den nevnte Gimignani, hvor resultatene fører til en sannsynlig tilskrivning til en maler nær eller i kretsen til mesteren. I verket viser faktisk maleren at han fullt ut har assimilert stilen som gjaldt i Roma i den perioden, slik det kan sees i de orkestrerte enorme massene av karakterer med en dynamikk av full barokksmak, der forfatterens oppmerksomhet er konsentrert på noen praktfulle karakterpar med mer detaljert definisjon og mer levende fargespekter, som den med Darios mor med Alessandro selv med bedre ferdige klær og fremfor alt med veldig delikate farger.
Når det gjelder bevaringstilstanden, er lerretet i en rimelig bevaringstilstand. Den billedlige overflaten har patina. Vi noterer oss - i Woods lys - noen spredte restaureringer og noen opptrevling og oksidering av den billedlige overflaten. I sollys er en sprekk synlig i forhold til epoken. Bevaringsproblemer er fremhevet, for eksempel noen små fargedråper spredt i enkelte områder av lerretet, og ommaling, som kan se ut til å kreve inngrep, for ytterligere dyptgående attribusjonsstudie. Rammen kan ha blitt skiftet på tidspunktet for relining. Maleriet - av god billedkvalitet - er svært interessant både for sin ikonografiske setting og for påføring av farger, synonymt med en kunstner av stor tolkningskvalitet. Målene på lerretet er cm. 83,5 x 108,5. Maleriet leveres med treramme. ("Rammen vist på bildene ovenfor ble lagt til kunstverket av selgeren eller en tredjepart. Rammen leveres til deg uten ekstra kostnad slik at den er klar til å vises så snart den ankommer. Rammen følger med kl. som en høflighet og anses ikke som en integrert del av kunstverket. Derfor vil enhver potensiell skade på rammen som ikke påvirker selve kunstverket ikke bli akseptert som en gyldig grunn til å åpne en klage eller be om kansellering av kunstverket. "
OPPRINNELSE: Coll. Privat siciliansk
UTGIVELSE:
Upublisert;
MYTENE OG TERRITORIET på Sicilia med tusen kulturer. UPUBLISERT MALERIER generell katalog over malerier fra samlingen av "Myths and the territory"-syklusen, Publisher Lab_04, Marsala, 2024.
Arbeidet vil bli sendt - da det er skjørt - i en tre- og isoporkoffert. Ved salg utenfor italiensk territorium må kjøperen vente på at eksportprosedyrene blir behandlet.
NB: Knappen for å vise hele beskrivelsen har kun en visuell effekt.
Beliggenhet
Catawiki
FINN-kode | 374616264 |
---|---|
Sist endret | 13.10.2024, 16:36 |