Bildegalleri
(1/1)
Inaktiv
Lyne Seybel (1919-2009) - L'embarcadère
Til salgs300 kr
Beskrivelse
Lyne SEYBEL (1919-2009)
Moloen
Olje på lerret
Format på maleriet: 27 x 22 cm
Signaturstempel på baksiden.
I perfekt bevaringstilstand.
Uten ramme
Herkomst: Familien til kunstneren
Maleri selges med faktura og ekthetsbevis.
Rask og forsiktig frakt med forsikring.
Lyne SEYBEL (1919-2009)
Hennes kall for å tegne har vært til stede siden barndommen, ved å bruke notatbøker som hun alltid har med seg, fange livets bevegelser, fargene, øyeblikkets poesi, humoren til mennesker. Det er en Kvinne som passerer på sykkel , La rue Mouffetard , Barn som leker i hagen , Fiskere som drar båter på stranden , Den svarte feieren , Den grønne båten på sjøen
Hun fulgte deretter, som gratis student, kursene i Beaux-Arts og Ecole du Louvre, tegnet mye i henhold til antikken i galleriene til Louvre-museet, reiste gjennom Paris i all slags vær med staffeli.
Under forskjellige turer møtte hun Pierre BONNARD i Deauville som var veldig interessert i notatbøkene hennes og oppmuntret henne iherdig til å fortsette.
På Cannet så hun igjen denne store mesteren som hun hadde lange samtaler med om lys- og fargespillet, uttrykket for hennes følsomhet, sjelens resonanser.
Deretter malte hun Lysets lille pike , Sollunsjen , Lolita med en rød bolle , Fra balkongen til Eze-sur-Mer , Seinebredden ved Bougival , Storm inn Honfleur , Kirken i Auvers ...
Hun gikk på FROCHOT Academy i Pigalle, hvor TOULOUSE-LAUTREC jobbet; Der perfeksjonerer han tegningen sin, slik at hvert verk i seg selv blir et ekte lite maleri.
Blant verkene hun skapte på dette tidspunktet, kan vi sitere "Naken Woman on a Sofa", "The Black Girl", "Alice with a Curly Chignon" ...
Hun jobber på Grande Chaumière i Montparnasse og spesielt i verkstedet til André LHOTE, hvor Henri GOETZ gir henne støtte. Han forstår sine synspunkter og sin personlige måte å male på, der det rike materialet utstråler det indre lyset til et konstruert motiv, i farger i glade eller noen ganger vågale harmonier.
Under oppholdet i Normandie fascinerer tåken som er gjennomboret av noen solstråler før den oversvømmer landskapet henne. Hun maler Boats in Barfleur , Low sea , Green boat in Saint-Vaast , Mist in Cotentin ...
I Auvergne og mer spesielt i Cantal er disse lagene av lyse farger som overlapper og skiller landskapet: Fjellene , Beyond St Urcize , markene , Dawn in Auvergne
I løpet av denne arbeidsperioden ble hun oppfordret til å vise seg frem i malesalonger i Paris. Hun ble medlem av French Artists and Independent Artists.
Arbeidene hennes blir lagt merke til og hun blir bedt om å stille ut både i Paris og i provinsene og i utlandet. Under sine ulike personlige utstillinger blir hun alltid veldig rørt over å se at hun bringer et budskap om glede, lykke og dyp harmoni til et publikum av alle nasjonaliteter.
Hun oppholder seg da oftere og oftere i Venezia, hvor hun suger til seg lyståkene der bleke gull følger og blander seg med soloppgangens rosa perlemor. Det er ikke uvanlig å se henne tidlig på morgenen, med staffeliet hennes sette opp på lerretet de flyktige nyansene, luftens letthet, de lyse fargene ( Dawn in Venice , Light , San Giorgio morning ). Fra nå av vil tidlige morgener for noen ikke unngå å fremkalle verkene til Lyne.
I kontrast vekker de varme og flamboyante tonene i skumringen i Venezia en overflod av farger i en nesten teatralsk setting ( Venezias aften , den lilla gondolier , En kamelia på lagunen , Midnattskarneval , "Sommerkveld på Canal Grande", ...)
I Auvergne hvor hun går hvert år, går hun i dialog med naturen. Feltene er for henne en kilde til dype følelser, gjennom mangfoldet, fargenes bevegelse, luftens gjennomsiktighet, lysets musikalitet. For hvert steg oppfatter hun en enorm sang som er strukturert og stiger, gjennomsyret av ømhet, resonanser, sjelens klarhet. Hun maler "Summer Landscape", "Fields in Spring", "Purple Fields", "End of Summer" ....
På Normandiekysten finner hun denne milde musikaliteten av farger, luftens gjennomsiktighet, det iriserende lyset.
Moloen
Olje på lerret
Format på maleriet: 27 x 22 cm
Signaturstempel på baksiden.
I perfekt bevaringstilstand.
Uten ramme
Herkomst: Familien til kunstneren
Maleri selges med faktura og ekthetsbevis.
Rask og forsiktig frakt med forsikring.
Lyne SEYBEL (1919-2009)
Hennes kall for å tegne har vært til stede siden barndommen, ved å bruke notatbøker som hun alltid har med seg, fange livets bevegelser, fargene, øyeblikkets poesi, humoren til mennesker. Det er en Kvinne som passerer på sykkel , La rue Mouffetard , Barn som leker i hagen , Fiskere som drar båter på stranden , Den svarte feieren , Den grønne båten på sjøen
Hun fulgte deretter, som gratis student, kursene i Beaux-Arts og Ecole du Louvre, tegnet mye i henhold til antikken i galleriene til Louvre-museet, reiste gjennom Paris i all slags vær med staffeli.
Under forskjellige turer møtte hun Pierre BONNARD i Deauville som var veldig interessert i notatbøkene hennes og oppmuntret henne iherdig til å fortsette.
På Cannet så hun igjen denne store mesteren som hun hadde lange samtaler med om lys- og fargespillet, uttrykket for hennes følsomhet, sjelens resonanser.
Deretter malte hun Lysets lille pike , Sollunsjen , Lolita med en rød bolle , Fra balkongen til Eze-sur-Mer , Seinebredden ved Bougival , Storm inn Honfleur , Kirken i Auvers ...
Hun gikk på FROCHOT Academy i Pigalle, hvor TOULOUSE-LAUTREC jobbet; Der perfeksjonerer han tegningen sin, slik at hvert verk i seg selv blir et ekte lite maleri.
Blant verkene hun skapte på dette tidspunktet, kan vi sitere "Naken Woman on a Sofa", "The Black Girl", "Alice with a Curly Chignon" ...
Hun jobber på Grande Chaumière i Montparnasse og spesielt i verkstedet til André LHOTE, hvor Henri GOETZ gir henne støtte. Han forstår sine synspunkter og sin personlige måte å male på, der det rike materialet utstråler det indre lyset til et konstruert motiv, i farger i glade eller noen ganger vågale harmonier.
Under oppholdet i Normandie fascinerer tåken som er gjennomboret av noen solstråler før den oversvømmer landskapet henne. Hun maler Boats in Barfleur , Low sea , Green boat in Saint-Vaast , Mist in Cotentin ...
I Auvergne og mer spesielt i Cantal er disse lagene av lyse farger som overlapper og skiller landskapet: Fjellene , Beyond St Urcize , markene , Dawn in Auvergne
I løpet av denne arbeidsperioden ble hun oppfordret til å vise seg frem i malesalonger i Paris. Hun ble medlem av French Artists and Independent Artists.
Arbeidene hennes blir lagt merke til og hun blir bedt om å stille ut både i Paris og i provinsene og i utlandet. Under sine ulike personlige utstillinger blir hun alltid veldig rørt over å se at hun bringer et budskap om glede, lykke og dyp harmoni til et publikum av alle nasjonaliteter.
Hun oppholder seg da oftere og oftere i Venezia, hvor hun suger til seg lyståkene der bleke gull følger og blander seg med soloppgangens rosa perlemor. Det er ikke uvanlig å se henne tidlig på morgenen, med staffeliet hennes sette opp på lerretet de flyktige nyansene, luftens letthet, de lyse fargene ( Dawn in Venice , Light , San Giorgio morning ). Fra nå av vil tidlige morgener for noen ikke unngå å fremkalle verkene til Lyne.
I kontrast vekker de varme og flamboyante tonene i skumringen i Venezia en overflod av farger i en nesten teatralsk setting ( Venezias aften , den lilla gondolier , En kamelia på lagunen , Midnattskarneval , "Sommerkveld på Canal Grande", ...)
I Auvergne hvor hun går hvert år, går hun i dialog med naturen. Feltene er for henne en kilde til dype følelser, gjennom mangfoldet, fargenes bevegelse, luftens gjennomsiktighet, lysets musikalitet. For hvert steg oppfatter hun en enorm sang som er strukturert og stiger, gjennomsyret av ømhet, resonanser, sjelens klarhet. Hun maler "Summer Landscape", "Fields in Spring", "Purple Fields", "End of Summer" ....
På Normandiekysten finner hun denne milde musikaliteten av farger, luftens gjennomsiktighet, det iriserende lyset.
NB: Knappen for å vise hele beskrivelsen har kun en visuell effekt.
Beliggenhet
Catawiki
FINN-kode | 375524082 |
---|---|
Sist endret | 20.10.2024, 19:30 |