Bildegalleri
(1/1)
Hobby Boss 1:350 - Modellsett (2) - Lotto ' Marina Mitare Italiana 1932/1941 ' c
Til salgs50 kr
Beskrivelse
Lott 'Italiensk marine 1932/1941' bestående av 1 plastsett med
en Pola tung cruiser av Zara-klassen, som skal monteres og males,
mål 52 cm. + 1 bok:
- 1 nytt Hobby Boss plastsett i skala 1:350 cm. 52
- 1 bok med 120 sider og 140 illustrasjoner
- Statisk modellering lar deg fordype deg i historien og teknologien til kjøretøyene som brukes i krig. Du vil være i stand til trofast å reprodusere artilleri, stridsvogner, halvbaner, kjøretøy med hjul, krigsskip, bruke mange timer på å bygge modellene og bruke materialer som plast, etc. Med denne hobbyen vil du kunne sette pris på skjønnheten og kompleksiteten til disse kjøretøyene, så vel som deres strategiske betydning. Din samling av ferdige modeller vil være et ekte småskala museum, som forteller historien om mange konflikter og kamper. Oppdag gleden ved å bygge samlingen din av statiske miniatyrmodeller, og fordyp deg i historien og teknologien til kjøretøyene som brukes i krig.
1) Italiensk Heavy Cruiser Pola 1941
- Hobbysjef
- kode: 86502
- målestokk: 1:350
- skrogmål: cm. 52
- deler: 182
- nytt sett/forseglede konvolutter
- plastsett for å montere og male
- lim og farger er ikke inkludert
- inkluderer displaystativ
2) Italiensk marine fra 1980 til i dag
Skip og virksomheter på sjøen
- nei. 16. april/mai 2017
- utgiver: Delta Editrice
- språk: italiensk
- deksel: fleksibel
- mål: cm. 24 x 17
- sider: 120
- illustrasjoner: 140
- god/utmerket stand,
vanlige bruksmerker
- Pola var en tung krysser av Regia Marina, som tilhørte Zara-klassen. Skipet ble lagt ned i OTO-verftene i Livorno 17. mars 1930, og skipet ble sjøsatt 5. februar 1931 med navnet Pola til ære for den italienske byen. med samme navn, og deretter i tjeneste 21. desember 1932. I mellomkrigstiden gjennomførte krysseren intens treningsaktivitet i Middelhavets farvann, samt marinerevyer i italiensk farvann og besøk i nasjonale havner; mellom 1936 og 1937 var Pola operativt engasjert i spanske farvann i perioden med den spanske borgerkrigen, som en del av det internasjonale oppdraget som hadde som mål å motvirke våpensmugling i regionen.
I juni 1940, da Italia gikk inn i andre verdenskrig, hadde Pola stillingen som flaggskipet til admiral Riccardo Paladini, sjef for 2. marineskvadron og var utstyrt med IMAM Ro.43 sjøfly. I denne egenskapen deltok krysseren i slaget ved Punta Stilo 9. juli 1940, det første viktige sammenstøtet mellom den italienske og britiske flåten: krysseren utvekslet skudd med fiendtlige enheter og ble, som resten av det italienske teamet, tatt av mål. ved en feiltakelse av Regia Aeronautica-bombefly, uten imidlertid å få noen skade. Fra 25. juli 1940 var Pola flaggskipet til admiral Angelo Iachino, som etterfulgte Paladini ved roret til 2. skvadron; 31. august la krysseren til sjøs med resten av flåten for å motvirke en overføring av britiske skip fra Gibraltar til Alexandria i Egypt (Operation Hats), men returnerte til havn uten å ha kommet i kontakt med fienden. Polaen ble ankret opp i Taranto natten mellom 11. og 12. november 1940 da basen ble angrepet av britiske torpedobombere, men den fikk ingen skade; den påfølgende 27. november deltok krysseren i slaget ved Kapp Teulada, og ble utsatt for ild fra fiendtlige enheter, men uten at det fikk noen konsekvenser.
Den 14. desember 1940 ble Pola ankret i Napoli da havnen ble målrettet av et angrep av fiendtlige bombefly: truffet av to bomber led krysseren 55 tap inkludert dødsfall og skader blant mannskapet og diverse skader inkludert en flekker i skroget, gjenværende under reparasjon til 6. februar 1941. Sjefen forble kaptein De Pisa og den nestkommanderende ble erstattet med fregattkaptein Silvano Brengola. Polaen ble overført tilbake til 1. Cruiser Division av Admiral Carlo Cattaneo sammen med to andre enheter av samme klasse, krysserne Zara (flaggskip) og Fiume; 27. mars 1941 satte divisjonen seil fra Taranto for å delta i et massivt italiensk raid mot fiendens trafikk i det østlige Middelhavet, en aksjon som førte til slaget ved Kapp Matapan.
- Sjef Matapan
Etter et mislykket søk etter fiendtlige konvoier og et mislykket sammenstøt med en formasjon av britiske kryssere sør for holmen Gaudo, ble den italienske flåten på ettermiddagen 28. mars angrepet av torpedobombere som skadet slagskipet Vittorio Veneto. De andre enhetene samlet seg rundt den rammede enheten for å forsvare den mot ytterligere luftangrep, og det var under ett av dem at en britisk Fairey Swordfish-torpedobombefly som lettet fra Kreta traff Pola med en torpedo omtrent klokken 19.50. Jeg bruker både motoren og det elektriske systemet og lar det stå immobilisert midt i sjøen; skipet, praktisk talt på drift, tok på seg vann og kunne ikke flytte kanontårnene uten strøm. Med en kontroversiell avgjørelse beordret admiral Iachino Cattaneo å snu kursen og sende hele 1. divisjon sammen med ødeleggerne av IX-skvadronen for å redde Pola. Redningsmanøveren brakte de italienske enhetene et lite stykke fra den britiske flåten til admiral Andrew Cunningham som overrasket dem takket være mørket, åpnet ild og senket de to krysserne Zara og Fiume og destroyerne Alfieri og Carducci.
Ute av stand til å manøvrere og skyte, forble Pola ubevegelig under slaget og ble nesten fullstendig ignorert av de britiske enhetene, skutt opp på jakt etter den skadede Vittorio Veneto; først etter to timers resultatløst søk kom britene tilbake for å fokusere på den immobiliserte krysseren: destroyeren HMS Jervis nærmet seg Pola med den hensikt å torpedere den, men da den så at ingen tegn til fiendtlighet kom fra enheten, ga den britiske sjefen ordre om å komme sammen med det italienske skipet for å redde mannskapet. Britene rapporterte at de hadde funnet en viss forvirring blant mannskapet på krysseren: da krysseren ble truffet hadde flere menn hoppet i sjøen. Så snart det italienske mannskapet, kommandantene De Pisa og Brengola og 255 menn ble tatt til fange og overført om bord, løsnet Jervis seg fra krysseren som rundt klokken 03.55 til slutt ble torpedert og senket av ødeleggeren HMS Nubian.
Totalt omkom 328 menn av 1041 om bord, og alle de overlevende, inkludert kommandør De Pisa, var
tatt til fange. Under konflikten gjennomførte krysseren tolv krigsoppdrag for totalt 13 174 tilbakelagte nautiske mil.
- Artilleri:
8 203/53 Mod 1927 kanoner (i 4 tvillinginstallasjoner)
16 100/47 OTO Mod 1927 kanoner (i 8 tvillinginstallasjoner)
6 40/39 mm Vickers-Terni maskingevær (i enkeltinstallasjoner)
8 Breda Mod 31 13,2 mm maskingevær (4 tvillinginstallasjoner)
Panser 70 mm (horisontalt), 150 mm (vertikalt), 100 mm (tårn), 100 mm (kommandotårn)
Fly: 2 Piaggio P6bis sjøfly, senere erstattet av Macchi M.41, CANT 25AR, CMASA M.F.6 og til slutt (1938) IMAM Ro.43; en katapult på baugen.
Merk: Jeg legger stor vekt på korrekt beskrivelse og gode bilder av tomten. Bildene er en del av tomtebeskrivelsen og gir mye informasjon om tomten, dens tilstand og fullstendighet. Vi anbefaler at du ser nøye gjennom de mange bildene. Bilder har alltid forrang fremfor skrevet tekst.
- For destinasjoner utenfor fastlandet, inkludert øyer og oversjøiske territorier, vil tilleggsavgifter påløpe.
- Sporet frakt.
en Pola tung cruiser av Zara-klassen, som skal monteres og males,
mål 52 cm. + 1 bok:
- 1 nytt Hobby Boss plastsett i skala 1:350 cm. 52
- 1 bok med 120 sider og 140 illustrasjoner
- Statisk modellering lar deg fordype deg i historien og teknologien til kjøretøyene som brukes i krig. Du vil være i stand til trofast å reprodusere artilleri, stridsvogner, halvbaner, kjøretøy med hjul, krigsskip, bruke mange timer på å bygge modellene og bruke materialer som plast, etc. Med denne hobbyen vil du kunne sette pris på skjønnheten og kompleksiteten til disse kjøretøyene, så vel som deres strategiske betydning. Din samling av ferdige modeller vil være et ekte småskala museum, som forteller historien om mange konflikter og kamper. Oppdag gleden ved å bygge samlingen din av statiske miniatyrmodeller, og fordyp deg i historien og teknologien til kjøretøyene som brukes i krig.
1) Italiensk Heavy Cruiser Pola 1941
- Hobbysjef
- kode: 86502
- målestokk: 1:350
- skrogmål: cm. 52
- deler: 182
- nytt sett/forseglede konvolutter
- plastsett for å montere og male
- lim og farger er ikke inkludert
- inkluderer displaystativ
2) Italiensk marine fra 1980 til i dag
Skip og virksomheter på sjøen
- nei. 16. april/mai 2017
- utgiver: Delta Editrice
- språk: italiensk
- deksel: fleksibel
- mål: cm. 24 x 17
- sider: 120
- illustrasjoner: 140
- god/utmerket stand,
vanlige bruksmerker
- Pola var en tung krysser av Regia Marina, som tilhørte Zara-klassen. Skipet ble lagt ned i OTO-verftene i Livorno 17. mars 1930, og skipet ble sjøsatt 5. februar 1931 med navnet Pola til ære for den italienske byen. med samme navn, og deretter i tjeneste 21. desember 1932. I mellomkrigstiden gjennomførte krysseren intens treningsaktivitet i Middelhavets farvann, samt marinerevyer i italiensk farvann og besøk i nasjonale havner; mellom 1936 og 1937 var Pola operativt engasjert i spanske farvann i perioden med den spanske borgerkrigen, som en del av det internasjonale oppdraget som hadde som mål å motvirke våpensmugling i regionen.
I juni 1940, da Italia gikk inn i andre verdenskrig, hadde Pola stillingen som flaggskipet til admiral Riccardo Paladini, sjef for 2. marineskvadron og var utstyrt med IMAM Ro.43 sjøfly. I denne egenskapen deltok krysseren i slaget ved Punta Stilo 9. juli 1940, det første viktige sammenstøtet mellom den italienske og britiske flåten: krysseren utvekslet skudd med fiendtlige enheter og ble, som resten av det italienske teamet, tatt av mål. ved en feiltakelse av Regia Aeronautica-bombefly, uten imidlertid å få noen skade. Fra 25. juli 1940 var Pola flaggskipet til admiral Angelo Iachino, som etterfulgte Paladini ved roret til 2. skvadron; 31. august la krysseren til sjøs med resten av flåten for å motvirke en overføring av britiske skip fra Gibraltar til Alexandria i Egypt (Operation Hats), men returnerte til havn uten å ha kommet i kontakt med fienden. Polaen ble ankret opp i Taranto natten mellom 11. og 12. november 1940 da basen ble angrepet av britiske torpedobombere, men den fikk ingen skade; den påfølgende 27. november deltok krysseren i slaget ved Kapp Teulada, og ble utsatt for ild fra fiendtlige enheter, men uten at det fikk noen konsekvenser.
Den 14. desember 1940 ble Pola ankret i Napoli da havnen ble målrettet av et angrep av fiendtlige bombefly: truffet av to bomber led krysseren 55 tap inkludert dødsfall og skader blant mannskapet og diverse skader inkludert en flekker i skroget, gjenværende under reparasjon til 6. februar 1941. Sjefen forble kaptein De Pisa og den nestkommanderende ble erstattet med fregattkaptein Silvano Brengola. Polaen ble overført tilbake til 1. Cruiser Division av Admiral Carlo Cattaneo sammen med to andre enheter av samme klasse, krysserne Zara (flaggskip) og Fiume; 27. mars 1941 satte divisjonen seil fra Taranto for å delta i et massivt italiensk raid mot fiendens trafikk i det østlige Middelhavet, en aksjon som førte til slaget ved Kapp Matapan.
- Sjef Matapan
Etter et mislykket søk etter fiendtlige konvoier og et mislykket sammenstøt med en formasjon av britiske kryssere sør for holmen Gaudo, ble den italienske flåten på ettermiddagen 28. mars angrepet av torpedobombere som skadet slagskipet Vittorio Veneto. De andre enhetene samlet seg rundt den rammede enheten for å forsvare den mot ytterligere luftangrep, og det var under ett av dem at en britisk Fairey Swordfish-torpedobombefly som lettet fra Kreta traff Pola med en torpedo omtrent klokken 19.50. Jeg bruker både motoren og det elektriske systemet og lar det stå immobilisert midt i sjøen; skipet, praktisk talt på drift, tok på seg vann og kunne ikke flytte kanontårnene uten strøm. Med en kontroversiell avgjørelse beordret admiral Iachino Cattaneo å snu kursen og sende hele 1. divisjon sammen med ødeleggerne av IX-skvadronen for å redde Pola. Redningsmanøveren brakte de italienske enhetene et lite stykke fra den britiske flåten til admiral Andrew Cunningham som overrasket dem takket være mørket, åpnet ild og senket de to krysserne Zara og Fiume og destroyerne Alfieri og Carducci.
Ute av stand til å manøvrere og skyte, forble Pola ubevegelig under slaget og ble nesten fullstendig ignorert av de britiske enhetene, skutt opp på jakt etter den skadede Vittorio Veneto; først etter to timers resultatløst søk kom britene tilbake for å fokusere på den immobiliserte krysseren: destroyeren HMS Jervis nærmet seg Pola med den hensikt å torpedere den, men da den så at ingen tegn til fiendtlighet kom fra enheten, ga den britiske sjefen ordre om å komme sammen med det italienske skipet for å redde mannskapet. Britene rapporterte at de hadde funnet en viss forvirring blant mannskapet på krysseren: da krysseren ble truffet hadde flere menn hoppet i sjøen. Så snart det italienske mannskapet, kommandantene De Pisa og Brengola og 255 menn ble tatt til fange og overført om bord, løsnet Jervis seg fra krysseren som rundt klokken 03.55 til slutt ble torpedert og senket av ødeleggeren HMS Nubian.
Totalt omkom 328 menn av 1041 om bord, og alle de overlevende, inkludert kommandør De Pisa, var
tatt til fange. Under konflikten gjennomførte krysseren tolv krigsoppdrag for totalt 13 174 tilbakelagte nautiske mil.
- Artilleri:
8 203/53 Mod 1927 kanoner (i 4 tvillinginstallasjoner)
16 100/47 OTO Mod 1927 kanoner (i 8 tvillinginstallasjoner)
6 40/39 mm Vickers-Terni maskingevær (i enkeltinstallasjoner)
8 Breda Mod 31 13,2 mm maskingevær (4 tvillinginstallasjoner)
Panser 70 mm (horisontalt), 150 mm (vertikalt), 100 mm (tårn), 100 mm (kommandotårn)
Fly: 2 Piaggio P6bis sjøfly, senere erstattet av Macchi M.41, CANT 25AR, CMASA M.F.6 og til slutt (1938) IMAM Ro.43; en katapult på baugen.
Merk: Jeg legger stor vekt på korrekt beskrivelse og gode bilder av tomten. Bildene er en del av tomtebeskrivelsen og gir mye informasjon om tomten, dens tilstand og fullstendighet. Vi anbefaler at du ser nøye gjennom de mange bildene. Bilder har alltid forrang fremfor skrevet tekst.
- For destinasjoner utenfor fastlandet, inkludert øyer og oversjøiske territorier, vil tilleggsavgifter påløpe.
- Sporet frakt.
NB: Knappen for å vise hele beskrivelsen har kun en visuell effekt.
Beliggenhet
FINN-kode | 376293611 |
---|---|
Sist endret | 20.10.2024, 12:03 |