Bildegalleri
(1/1)
Märklin H0 - 37055 - Modelltog (1) - K.W.St.E.
Til salgs4 113 kr
Beskrivelse
Mrklin H0 - 37055 - damplokomotiv - DB - Godstogslokomotiv serie K fra Kniglich Wrttembergische Staatseisenbahnen (K.W.St.E.). Versjon helt i grnn farge.
Med MFX digital dekoder, kontrollert stasjon og lydgenerator. Hyeffektiv motor med klokkearmatur
innebygd i kjelen. Drivmekanisme med god lping gjennom buene og sideveis glideaksler. 6 aksler drevet. 4 anti-skli dekk. Justerbar nrkobling mellom lokomotiv og tender. Detaljert hytte, figurene til ingenir og stoker er inkludert. Frittstende lanterner med integrert
lysemitterende dioder. Designet for rykgenerator 7226, som
kan ettermonteres. Frontsignal og
rykgeneratorkontakt i konvensjonell drift, digitalt koblingsbar. Damplokomotiv lyder, flyte og
akselerasjons- og retardasjonsforsinkelse med Control Unit of Systems
kan byttes digitalt. Ytterligere lydfunksjoner kan styres digitalt med Systems. Bremseslanger og prvekoblinger kan plugges inn i bufferbjelken.
Lengde over buffere 23,5 cm. Pakket i en dekorativ treboks, komplett med hefte og tilbehr.
Historie:
Med den beryktede Geislinger Steige og Bretten-Ulm-forbindelsen hadde Royal Wrttemberg State Railways to ruter med bratte stigninger som krevde alt av lokomotivene. Fordi toglastene kte kontinuerlig i de frste rene av det tjuende rhundre, trengte jernbanene stadig kraftigere lokomotiver som ikke kunne ha hyere belastning enn 16 tonn per aksel. Derfor tok utviklerne steget til den sekskoblede klasse K i 1917. For garantere et godt lp gjennom buene, ble den frste og sjette koplede akselen skled sidelengs. Esslingen maskinfabrikk fjernet 15 mm fra hjulflensen p den tredje og fjerde koplede akselen. De to ytre sylindrene fungerte p den fjerde koplede akselen, de to indre sylindrene p den tredje. Testkjringer viste at maskinene fungerte eksepsjonelt bra i bakker. De var imidlertid for sterke for flatlandet og derfor ikke konomiske. S de holdt seg tro mot sine egne ruter i det kuperte Wrttemberg. Under andre verdenskrig havnet noen lokomotiver i sterrike, Ungarn og Jugoslavia. Den tyske fderale jernbanen trakk tilbake den siste K - utpekt som klasse 59.0 siden 1925 - fra rutetabellen i 1953. I sterrike var maskinene fortsatt i drift som serie 659 til 1957.
Digitale funksjoner:
Frontsignal
Kontakt rykegenerator
Damplokomotiv kjresty
Lokomotivflyte
Direkte kontroll
Mking av kull
Luftpumpe/kompressor
Ringe
Hvinende bremser av
Driftssty
Bls av damp/trykkluft
Ristende rutenett
Testet og fungerer.
Se bildene for et inntrykk, de er en del av beskrivelsen.
Med MFX digital dekoder, kontrollert stasjon og lydgenerator. Hyeffektiv motor med klokkearmatur
innebygd i kjelen. Drivmekanisme med god lping gjennom buene og sideveis glideaksler. 6 aksler drevet. 4 anti-skli dekk. Justerbar nrkobling mellom lokomotiv og tender. Detaljert hytte, figurene til ingenir og stoker er inkludert. Frittstende lanterner med integrert
lysemitterende dioder. Designet for rykgenerator 7226, som
kan ettermonteres. Frontsignal og
rykgeneratorkontakt i konvensjonell drift, digitalt koblingsbar. Damplokomotiv lyder, flyte og
akselerasjons- og retardasjonsforsinkelse med Control Unit of Systems
kan byttes digitalt. Ytterligere lydfunksjoner kan styres digitalt med Systems. Bremseslanger og prvekoblinger kan plugges inn i bufferbjelken.
Lengde over buffere 23,5 cm. Pakket i en dekorativ treboks, komplett med hefte og tilbehr.
Historie:
Med den beryktede Geislinger Steige og Bretten-Ulm-forbindelsen hadde Royal Wrttemberg State Railways to ruter med bratte stigninger som krevde alt av lokomotivene. Fordi toglastene kte kontinuerlig i de frste rene av det tjuende rhundre, trengte jernbanene stadig kraftigere lokomotiver som ikke kunne ha hyere belastning enn 16 tonn per aksel. Derfor tok utviklerne steget til den sekskoblede klasse K i 1917. For garantere et godt lp gjennom buene, ble den frste og sjette koplede akselen skled sidelengs. Esslingen maskinfabrikk fjernet 15 mm fra hjulflensen p den tredje og fjerde koplede akselen. De to ytre sylindrene fungerte p den fjerde koplede akselen, de to indre sylindrene p den tredje. Testkjringer viste at maskinene fungerte eksepsjonelt bra i bakker. De var imidlertid for sterke for flatlandet og derfor ikke konomiske. S de holdt seg tro mot sine egne ruter i det kuperte Wrttemberg. Under andre verdenskrig havnet noen lokomotiver i sterrike, Ungarn og Jugoslavia. Den tyske fderale jernbanen trakk tilbake den siste K - utpekt som klasse 59.0 siden 1925 - fra rutetabellen i 1953. I sterrike var maskinene fortsatt i drift som serie 659 til 1957.
Digitale funksjoner:
Frontsignal
Kontakt rykegenerator
Damplokomotiv kjresty
Lokomotivflyte
Direkte kontroll
Mking av kull
Luftpumpe/kompressor
Ringe
Hvinende bremser av
Driftssty
Bls av damp/trykkluft
Ristende rutenett
Testet og fungerer.
Se bildene for et inntrykk, de er en del av beskrivelsen.
NB: Knappen for å vise hele beskrivelsen har kun en visuell effekt.
Beliggenhet
Catawiki
FINN-kode | 379524612 |
---|---|
Sist endret | 8.11.2024, 21:26 |