Bildegalleri
(1/1)
Giuseppe De Nittis (1846-1884), Attributed to - Ritratto di signora
Til salgs11 737 kr
Beskrivelse
Viktig maleri av
\r
De Nittis Giuseppe (1846-1884) Attr. til
\r
Forfatter til stede i nasjonale og internasjonale museer
\r
Portrett av en dame
\r
Signatur nederst til hyre
Blyanter p papir, datert 1881
\r
Det er et stempel p baksiden med et arkiv og en nummerering, det kan vre et arkiv av en privat samling eller et kunstgalleri, det er ingen andre attester
\r
Giuseppe De Nittis ble fdt i Barletta i 1846.
Etter ha lrt kunstens rudimenter av sin medborger Giambattista Cal og etter ha flyttet, etter sin eldre bror Vincenzo, til Napoli, meldte han seg inn p Institute of Fine Arts.
Her deltok han p kursene til Giuseppe Mancinelli og Gabriele Smargiassi, og begynte dedikere seg til noen livsstudier.
Studier som to r senere fritok fra alle skolastiske forpliktelser etter hans utvisning fra akademiet av disiplinre rsaker, intensiverte han ved prve seg, i direkte kontakt med Marco De Gregorio, Federico Rossano og Adriano Cecioni, i et fornyet landskapsmaleri med bestemt anti-akademikere.
Malerier som Casale nr Napoli og L'Ofantino dateres tilbake til midten av 1960-tallet.
Disse var preget av en klar, nesten fotografisk gjengivelse av virkeligheten, men ikke fritatt, til tider, som i den overraskende modne Appointment in the Portici Woods, fra intuisjoner som ligner p samtidsforskningen til toskanske malere.
I 67, da broren Vincenzos veiledning endte med hans flertall, tok han en tur til Roma.
Deretter dro han til Paris i noen mneder hvor han beskte Meissoniers atelier og mtte kunsthandleren Goupil.
P vei tilbake stoppet han i Firenze.
Selv om han ble der en kort periode, med to livsstudier og tre malerier presentert for arrangren, men ikke nedtegnet i katalogen, satte han et dypt preg p kunstnerne, som nsket ham vennlig velkommen.
Mot slutten av ret stilte han ut p Promotrice of Napoli.
Her, i '64, debuterte han med de to versjonene av maleriet Stormens fremmarsj, Inntrykk p slettene i Puglia og En kryssing av Apenninene-Ricordo.
Sistnevnte som ble kjpt av kong Vittorio Emanuele II for det kongelige palasset i Capodimonte.
Etter ha stoppet i Puglia i noen mneder, var han i 1968 tilbake i Paris, bortsett fra periodiske returer til Italia.
Her, etter ha signert en fordelaktig kontrakt med Maison Goupil og en med den tyske kjpmannen Reitlinger, giftet han seg med den unge Lontine Lucile Gruvelle.
Han begynte derfor omgi seg med de mest fremtredende personlighetene fra datidens kultur inkludert Edmond de Goncourt, Dumas fils, Daudet, Zol, Degas og Manet.
Hans debut p salongen gr tilbake til 1969 med Bosco di Puglia og noen kostymemalerier p samme mte som Meissonier og Fortuny.
Vren 70 s han Cecioni igjen som var gjesten hans i en lang periode fr han flyttet til rue Lepic; men det var nettopp p grunn av noen konflikter som oppsto under denne nre sameksistensen at vennskapet mellom de to gikk inn i en dyp krise.
Tvunget av utbruddet av den fransk-pryssiske krigen vendte han tilbake til Italia hvor han, etter ha bekreftet de velkjente avtalene med Goupil, sannsynligvis oppholdt seg for markedsbehov frst i Puglia og deretter i Campania, og malte sammen med Signorini, Rossano og De Gregorio, serien av Visninger av Vesuv, i henhold til en fornyet kromatisk og formell forenkling perfekt i trd med tidens smak.
Da han kom tilbake til Paris i midten av februar 1973, dedikerte han seg til et maleri med umiddelbar sedvane, oppmerksom p symbolene p moderniteten, og kom tilbake i verk som Driving to the Bois, Returning from the Races og What a Cold (som han utmerket seg med) seg p Salongen '74) et livlig tverrsnitt av livet i hovedstaden.
P invitasjon fra Degas deltok han ogs med fem malerier i den frste impresjonistiske utstillingen p Boulevard des Capucines, i studioet til fotografen Nadar.
Han tilbrakte vren og sommeren '74 i London hvor han oppndde like stor suksess som i Frankrike.
Siden den gang, og delte tiden mellom Paris, London og Italia, fikk han muligheten til i kende grad foredle ferdighetene sine som en akutt observatr av virkeligheten.
Han konsentrerte seg fremfor alt om noen aspekter av storbylivet knyttet til verdslighet, eleganse, svermen av skikkelser fanget i yeblikk av fritid eller fritid, s godt representert p Place des Pyramides.
Et av favoritttemaene hans fortsatte imidlertid vre hestelp og turer, elsket av impresjonistene og spesielt av Degas.
Dette bekreftes av Flirtation-maleriet, triptyken til Racing p Auteuil og maleriene til Racing p Longchamps.
I mellomtiden ble han introdusert av vennen Edmond de Goncourt, som han delte en lidenskap for japansk kunst med, i stuen til prinsesse Matilde Bonaparte, tilbakekalt i et stort maleri fra 1983 (Barletta, Civic Museum).
Giuseppe De Nittis dde i Saint-Germain-en-Laye (Frankrike) i 1884.
\r
Magnolia Arte-samlingen
\r
Ved gode bevaringsforhold, tegn knyttet til alder og tid. Verket har ingen restaureringer eller tukling med det billedlige pigmentet. Signaturen er moderne - tegn p aldring tilstede p papiret. Verket sendes inkl. glass for beskytte verket.
\r
Forsikret frakt
\r
Rammen vist p bildene leveres uten ekstra kostnad slik at verket kan vises s snart det kommer. Det er inkludert som en hflighet og regnes ikke som en integrert del av kunstverket. Derfor vil enhver potensiell skade p rammen som ikke pvirker selve kunstverket ikke utgjre gyldig grunn til sende inn en klage eller be om kansellering av bestillingen.
\r
\r
De Nittis Giuseppe (1846-1884) Attr. til
\r
Forfatter til stede i nasjonale og internasjonale museer
\r
Portrett av en dame
\r
Signatur nederst til hyre
Blyanter p papir, datert 1881
\r
Det er et stempel p baksiden med et arkiv og en nummerering, det kan vre et arkiv av en privat samling eller et kunstgalleri, det er ingen andre attester
\r
Giuseppe De Nittis ble fdt i Barletta i 1846.
Etter ha lrt kunstens rudimenter av sin medborger Giambattista Cal og etter ha flyttet, etter sin eldre bror Vincenzo, til Napoli, meldte han seg inn p Institute of Fine Arts.
Her deltok han p kursene til Giuseppe Mancinelli og Gabriele Smargiassi, og begynte dedikere seg til noen livsstudier.
Studier som to r senere fritok fra alle skolastiske forpliktelser etter hans utvisning fra akademiet av disiplinre rsaker, intensiverte han ved prve seg, i direkte kontakt med Marco De Gregorio, Federico Rossano og Adriano Cecioni, i et fornyet landskapsmaleri med bestemt anti-akademikere.
Malerier som Casale nr Napoli og L'Ofantino dateres tilbake til midten av 1960-tallet.
Disse var preget av en klar, nesten fotografisk gjengivelse av virkeligheten, men ikke fritatt, til tider, som i den overraskende modne Appointment in the Portici Woods, fra intuisjoner som ligner p samtidsforskningen til toskanske malere.
I 67, da broren Vincenzos veiledning endte med hans flertall, tok han en tur til Roma.
Deretter dro han til Paris i noen mneder hvor han beskte Meissoniers atelier og mtte kunsthandleren Goupil.
P vei tilbake stoppet han i Firenze.
Selv om han ble der en kort periode, med to livsstudier og tre malerier presentert for arrangren, men ikke nedtegnet i katalogen, satte han et dypt preg p kunstnerne, som nsket ham vennlig velkommen.
Mot slutten av ret stilte han ut p Promotrice of Napoli.
Her, i '64, debuterte han med de to versjonene av maleriet Stormens fremmarsj, Inntrykk p slettene i Puglia og En kryssing av Apenninene-Ricordo.
Sistnevnte som ble kjpt av kong Vittorio Emanuele II for det kongelige palasset i Capodimonte.
Etter ha stoppet i Puglia i noen mneder, var han i 1968 tilbake i Paris, bortsett fra periodiske returer til Italia.
Her, etter ha signert en fordelaktig kontrakt med Maison Goupil og en med den tyske kjpmannen Reitlinger, giftet han seg med den unge Lontine Lucile Gruvelle.
Han begynte derfor omgi seg med de mest fremtredende personlighetene fra datidens kultur inkludert Edmond de Goncourt, Dumas fils, Daudet, Zol, Degas og Manet.
Hans debut p salongen gr tilbake til 1969 med Bosco di Puglia og noen kostymemalerier p samme mte som Meissonier og Fortuny.
Vren 70 s han Cecioni igjen som var gjesten hans i en lang periode fr han flyttet til rue Lepic; men det var nettopp p grunn av noen konflikter som oppsto under denne nre sameksistensen at vennskapet mellom de to gikk inn i en dyp krise.
Tvunget av utbruddet av den fransk-pryssiske krigen vendte han tilbake til Italia hvor han, etter ha bekreftet de velkjente avtalene med Goupil, sannsynligvis oppholdt seg for markedsbehov frst i Puglia og deretter i Campania, og malte sammen med Signorini, Rossano og De Gregorio, serien av Visninger av Vesuv, i henhold til en fornyet kromatisk og formell forenkling perfekt i trd med tidens smak.
Da han kom tilbake til Paris i midten av februar 1973, dedikerte han seg til et maleri med umiddelbar sedvane, oppmerksom p symbolene p moderniteten, og kom tilbake i verk som Driving to the Bois, Returning from the Races og What a Cold (som han utmerket seg med) seg p Salongen '74) et livlig tverrsnitt av livet i hovedstaden.
P invitasjon fra Degas deltok han ogs med fem malerier i den frste impresjonistiske utstillingen p Boulevard des Capucines, i studioet til fotografen Nadar.
Han tilbrakte vren og sommeren '74 i London hvor han oppndde like stor suksess som i Frankrike.
Siden den gang, og delte tiden mellom Paris, London og Italia, fikk han muligheten til i kende grad foredle ferdighetene sine som en akutt observatr av virkeligheten.
Han konsentrerte seg fremfor alt om noen aspekter av storbylivet knyttet til verdslighet, eleganse, svermen av skikkelser fanget i yeblikk av fritid eller fritid, s godt representert p Place des Pyramides.
Et av favoritttemaene hans fortsatte imidlertid vre hestelp og turer, elsket av impresjonistene og spesielt av Degas.
Dette bekreftes av Flirtation-maleriet, triptyken til Racing p Auteuil og maleriene til Racing p Longchamps.
I mellomtiden ble han introdusert av vennen Edmond de Goncourt, som han delte en lidenskap for japansk kunst med, i stuen til prinsesse Matilde Bonaparte, tilbakekalt i et stort maleri fra 1983 (Barletta, Civic Museum).
Giuseppe De Nittis dde i Saint-Germain-en-Laye (Frankrike) i 1884.
\r
Magnolia Arte-samlingen
\r
Ved gode bevaringsforhold, tegn knyttet til alder og tid. Verket har ingen restaureringer eller tukling med det billedlige pigmentet. Signaturen er moderne - tegn p aldring tilstede p papiret. Verket sendes inkl. glass for beskytte verket.
\r
Forsikret frakt
\r
Rammen vist p bildene leveres uten ekstra kostnad slik at verket kan vises s snart det kommer. Det er inkludert som en hflighet og regnes ikke som en integrert del av kunstverket. Derfor vil enhver potensiell skade p rammen som ikke pvirker selve kunstverket ikke utgjre gyldig grunn til sende inn en klage eller be om kansellering av bestillingen.
\r
NB: Knappen for å vise hele beskrivelsen har kun en visuell effekt.
Beliggenhet
Catawiki
FINN-kode | 380618377 |
---|---|
Sist endret | 15.11.2024, 17:11 |