Bildegalleri
(1/1)
Märklin H0 - 3424 - Elektrisk lokomotiv (1) - Serie 1100, med stump nese - NS
Til salgs1 463 kr
Beskrivelse
Mrklin H0 - 3424 - Elektrisk lokomotiv - Serie 1100 med sttnese - NS
Firmanummer: 1117
\r
Testet og fungerer.
Delta Digital adresse 78
Frontsignaler endres med kjreretningen
2 aksler drevet
\r
NS-lokomotivserien 1100 er et elektrisk lokomotiv som ble brukt av de nederlandske jernbanene mellom 1950 og 1999.
\r
NS-serien 1100 var basert p det fireakslede SNCF-lokomotivet BB 8001 og serien BB 8100. De frste femti NS-lokomotivene og de frste 136 franske lokomotivene ble bygget samtidig mellom 1948 og 1952 av blant annet Alsthom i Belfort. Etter nok en serie p 34 for SNCF ble ytterligere ti lokomotiver levert til NS i 1956 med numrene 1151-1160.
\r
1129 kolliderte med et dieseltogsett nr Westervoort i 1978. Dette ble reparert. Da lokomotivet ble restaurert, ble et lenge kjrt nske fra ingenirene oppfylt. De flte seg ikke veldig trygge bak den rette fronten. Den flate nesen ble utvidet med en krllesone i form av en fremre nese, "krasjnesen" (ingen plating ble fjernet), for gi mer beskyttelse til operatren i tilfelle en kollisjon. Fram til 1981 ble alle 58 lokomotivene modifisert p denne mten.
\r
Bilder er en del av beskrivelsen.
Lokomotiv har 1 mneds garanti etter kjp.
\r
I tilfelle defekt, returner den gratis innen 1 mned fra Nederland.
Alle pakker sendes registrert og forsikret.
Firmanummer: 1117
\r
Testet og fungerer.
Delta Digital adresse 78
Frontsignaler endres med kjreretningen
2 aksler drevet
\r
NS-lokomotivserien 1100 er et elektrisk lokomotiv som ble brukt av de nederlandske jernbanene mellom 1950 og 1999.
\r
NS-serien 1100 var basert p det fireakslede SNCF-lokomotivet BB 8001 og serien BB 8100. De frste femti NS-lokomotivene og de frste 136 franske lokomotivene ble bygget samtidig mellom 1948 og 1952 av blant annet Alsthom i Belfort. Etter nok en serie p 34 for SNCF ble ytterligere ti lokomotiver levert til NS i 1956 med numrene 1151-1160.
\r
1129 kolliderte med et dieseltogsett nr Westervoort i 1978. Dette ble reparert. Da lokomotivet ble restaurert, ble et lenge kjrt nske fra ingenirene oppfylt. De flte seg ikke veldig trygge bak den rette fronten. Den flate nesen ble utvidet med en krllesone i form av en fremre nese, "krasjnesen" (ingen plating ble fjernet), for gi mer beskyttelse til operatren i tilfelle en kollisjon. Fram til 1981 ble alle 58 lokomotivene modifisert p denne mten.
\r
Bilder er en del av beskrivelsen.
Lokomotiv har 1 mneds garanti etter kjp.
\r
I tilfelle defekt, returner den gratis innen 1 mned fra Nederland.
Alle pakker sendes registrert og forsikret.
NB: Knappen for å vise hele beskrivelsen har kun en visuell effekt.
Beliggenhet
Catawiki
FINN-kode | 381103185 |
---|---|
Sist endret | 18.11.2024, 12:08 |