Bildegalleri
(1/1)
Vittore Antonio Cargnel (1872-1931) - Bosco a Cornuda
Til salgs3 507 kr
Beskrivelse
Biografi
Vittore Antonio Cargnel
Han ble fdt i Venezia i 1872. I 1888 ble han innskrevet ved Akademiet i Venezia, men opplringen hans foregikk fremfor alt i atelieret til Cesare Laurenti, en kjent og aktet maler med en symbolistisk tendens, og i observasjonen av verkene til Ciardi, Favretto og Nono, kunstnere som han ville ha hentet mange forslag fra. Hans evner demonstreres ogs i noen verk av tydelig symbolistisk karakter (sammenlign for eksempel The Evening of Ca' Pesaro, datert 1899), eller i portrettet (se det av Giuseppe Favaro fra 1905), men hans natur var i hovedsak at av en landskapsmaler godt forankret i tradisjonen fra slutten av det nittende rhundre Veneto, hvis aura han ville forbli trofast til slutten av livet, og gjenskape den i en enorm produksjon hvis hovedtema var den venetianske landsbygden og Friulian. I 1895 deltok han p den 1. biennale med et verk, Averte faciem tuam, domine, a pecnis meis, som tydelig str under Nono og Laurentis tegn, og som ble belnnet med prisen til juryens president, William Michael Rossetti. . Han deltok ogs p II og III Biennalen, alltid med verk av symbolistisk og intim karakter, mens han i 1901 var til stede p Paris Salon, i St. Petersburg og i Leipzig, og til slutt p den VIII internasjonale utstillingen i Mnchen, med bl.a. landskapsmalerier der et maleri som var veldig oppmerksomt p atmosfriske vibrasjoner ble definert. Han ville ha hatt en tendens til mer og mer formidle det, spesielt i sm malerier, gjennom uskarphet og bakgrunnsbelysning som deretter komponeres p nytt, med det beste resultatet, gjennom den omhyggelige ordningen av mellomrom. I 1900 flyttet han nr Treviso, hvor han opprettet sitt eget klokkestperi, og i 1910 flyttet han igjen, denne gangen til Sacile, hvor han ble vrende til nederlaget ved Caporetto. Noen landskap ved foten av Pordenone fra disse rene kan betraktes som blant hans beste resultater, for eksempel Poffabro, fra 1912, men C. ville ofte vende tilbake til foten og det friuliske landskapet selv i de pflgende rene da han i 1918 flyttet til Milano , hvor han fant et gunstig milj for spredning av maleriet sitt. I 1924 ble han resmedlem av Royal Academy of Fine Arts of Brera. I mellomtiden fortsatte utstillingsaktiviteten hans, som s viktige stadier: i 1909 igjen p den internasjonale utstillingen av Glaspalast i Mnchen; i 1918 p National Exhibition of Fine Arts i Brera; i 1921 p den frste romerske biennalen; i 1926 p I Friulian Art Biennale i Udine, hvor han var til stede med ni verk; i 1930 personlig utstilling i Pordenone; i 1931 i Parma, bl.a. C. dde i Milano i 1931. ret etter ble det holdt et stort retrospektiv p Milano-galleriet i Milano, i 1935 var to av verkene hans til stede p utstillingen som markerte de frti rene med biennalen. S var retrospektivet i Pordenone, p Sagittaria-galleriet, i 1968 avgjrende for en gjenoppliving av interessen for malerens arbeid, akkurat som de i Sacile var viktige, ved kirken S. Gregorio, i 1988, og igjen den av Civic Museum of Pordenone i 1999 hvor, innenfor utstillingen av kunstverk fra Pia Baschiera Tallon Foundation, rundt tjue av maleriene hans. Grupper av verk av C. befinner seg i Civic Art Museum og i provinsen Pordenone.
Beskrivelse
Vakkert skogslandskap med sm dimensjoner 16x10cm datert p baksiden 7. april 1913, stedet angitt ogs som ikke er lett lesbart, det ser ut til at Cornuda skal utforskes videre, coeval rammedimensjoner 37x32 cm, alt i utmerket bevaringstilstand
nyaktig innpakning og frakt er garantert
Vittore Antonio Cargnel
Han ble fdt i Venezia i 1872. I 1888 ble han innskrevet ved Akademiet i Venezia, men opplringen hans foregikk fremfor alt i atelieret til Cesare Laurenti, en kjent og aktet maler med en symbolistisk tendens, og i observasjonen av verkene til Ciardi, Favretto og Nono, kunstnere som han ville ha hentet mange forslag fra. Hans evner demonstreres ogs i noen verk av tydelig symbolistisk karakter (sammenlign for eksempel The Evening of Ca' Pesaro, datert 1899), eller i portrettet (se det av Giuseppe Favaro fra 1905), men hans natur var i hovedsak at av en landskapsmaler godt forankret i tradisjonen fra slutten av det nittende rhundre Veneto, hvis aura han ville forbli trofast til slutten av livet, og gjenskape den i en enorm produksjon hvis hovedtema var den venetianske landsbygden og Friulian. I 1895 deltok han p den 1. biennale med et verk, Averte faciem tuam, domine, a pecnis meis, som tydelig str under Nono og Laurentis tegn, og som ble belnnet med prisen til juryens president, William Michael Rossetti. . Han deltok ogs p II og III Biennalen, alltid med verk av symbolistisk og intim karakter, mens han i 1901 var til stede p Paris Salon, i St. Petersburg og i Leipzig, og til slutt p den VIII internasjonale utstillingen i Mnchen, med bl.a. landskapsmalerier der et maleri som var veldig oppmerksomt p atmosfriske vibrasjoner ble definert. Han ville ha hatt en tendens til mer og mer formidle det, spesielt i sm malerier, gjennom uskarphet og bakgrunnsbelysning som deretter komponeres p nytt, med det beste resultatet, gjennom den omhyggelige ordningen av mellomrom. I 1900 flyttet han nr Treviso, hvor han opprettet sitt eget klokkestperi, og i 1910 flyttet han igjen, denne gangen til Sacile, hvor han ble vrende til nederlaget ved Caporetto. Noen landskap ved foten av Pordenone fra disse rene kan betraktes som blant hans beste resultater, for eksempel Poffabro, fra 1912, men C. ville ofte vende tilbake til foten og det friuliske landskapet selv i de pflgende rene da han i 1918 flyttet til Milano , hvor han fant et gunstig milj for spredning av maleriet sitt. I 1924 ble han resmedlem av Royal Academy of Fine Arts of Brera. I mellomtiden fortsatte utstillingsaktiviteten hans, som s viktige stadier: i 1909 igjen p den internasjonale utstillingen av Glaspalast i Mnchen; i 1918 p National Exhibition of Fine Arts i Brera; i 1921 p den frste romerske biennalen; i 1926 p I Friulian Art Biennale i Udine, hvor han var til stede med ni verk; i 1930 personlig utstilling i Pordenone; i 1931 i Parma, bl.a. C. dde i Milano i 1931. ret etter ble det holdt et stort retrospektiv p Milano-galleriet i Milano, i 1935 var to av verkene hans til stede p utstillingen som markerte de frti rene med biennalen. S var retrospektivet i Pordenone, p Sagittaria-galleriet, i 1968 avgjrende for en gjenoppliving av interessen for malerens arbeid, akkurat som de i Sacile var viktige, ved kirken S. Gregorio, i 1988, og igjen den av Civic Museum of Pordenone i 1999 hvor, innenfor utstillingen av kunstverk fra Pia Baschiera Tallon Foundation, rundt tjue av maleriene hans. Grupper av verk av C. befinner seg i Civic Art Museum og i provinsen Pordenone.
Beskrivelse
Vakkert skogslandskap med sm dimensjoner 16x10cm datert p baksiden 7. april 1913, stedet angitt ogs som ikke er lett lesbart, det ser ut til at Cornuda skal utforskes videre, coeval rammedimensjoner 37x32 cm, alt i utmerket bevaringstilstand
nyaktig innpakning og frakt er garantert
NB: Knappen for å vise hele beskrivelsen har kun en visuell effekt.
Beliggenhet
Catawiki
FINN-kode | 382907360 |
---|---|
Sist endret | 30.11.2024, 14:45 |