Bildegalleri
(1/1)
Scuola italiana (XX), After Canaletto - Vecchie guardie a cavallo da St. James's
Til salgs11 690 kr
Beskrivelse
ITALIENSK SKOLE (XX)
(Etter Giovanni Antonio Canal kjent som Canaletto)
Gamle hestevakter fra St. James's Park, London
Olje p lerret, cm. 50 x 70
Ikke signert
Rammeml cm. 78 x 98 x 8 ca.
MERK: Arbeid ikke signert. Arbeid med forgylt og bearbeidet ramme (defekter):
Det aktuelle maleriet, en sjelden utsikt over Londons Old Horse Guards-monument fra St. James's Park, representerer et fascinerende eksempel p hvordan kunsten kopiere de store mesterne ble praktisert p 1800- og 1900-tallet. Verket er tydelig inspirert av den bermte Canaletto, kjent for sine detaljerte og fotorealistiske representasjoner av Venezia fra det attende rhundre. Til tross for de stilistiske og perspektiviske likhetene, presenterer verket ogs illustrative variasjoner sammenlignet med originalene til den venetianske mesteren.
Verket er inspirert av de forskjellige modellene til de originale Old Horse Guards fra St. James's Park, London (olje p lerret 48,7 x 76,4 cm, Tate Britain, London), og New Horse Guards fra St. James's Park (olje p panel, 58,5 x 110 cm, Dorotheum Auction, Wien, 17.10.2012, estimert 2 000 000 - 3 000 000), begge mesterverk av Canaletto utfrt under oppholdet i England fra 1746 til 1755. Imidlertid gir maleriet og ovenfor noen variasjoner i perspektiv og illustrasjoner. alt i strrelse.
Maleriet tilbyr et fascinerende forgrunnsbilde av en av Londons kongelige parker som ligger i City of Westminster, st for Buckingham Palace og vest for Whitehall og Downing Street, med Horse Guards Parade, der monarker tradisjonelt hilser ved trooping-seremonien The Color p deres. offisiell bursdag.
Dorotheum-maleriet er en viktig historisk opptegnelse som dokumenterer London fra 1700-tallet, og antagelig det mest engelske av maleriene som Canaletto utfrte under oppholdet i England fra 1746 til 1755. Han hadde mange engelske beskyttere, inkludert hertugen av Richmond og hans etterflger. ankomst var ryktet hans allerede spredt av verkene anskaffet av engelske Grand Tourists i Venezia. Kunsthistorikere hevder ofte at Canaletto s England gjennom venetianske yne, men dette verket har et i hovedsak engelsk preg med sitt diffuse atmosfriske lys som foregriper verkene til senere engelske kunstnere som Turner.
Giovanni Antonio Canal, kjent som Canaletto (1697-1768), malte rundt 40 verk under sitt engelske opphold, hvorav mange forblir i de aristokratiske samlingene de opprinnelig ble bestilt for, mens andre er i National Gallery i London, ved National Gallery. Maritimt museum og i samlingen til Hennes Majestet Dronningen. Dette verket, ett av bare tre kjente malerier som Canaletto brukte en panelsttte for, er nrt knyttet til det bermte maleriet, The Old Horse Guards from St James's Park, 1749, i The Andrew Lloyd Webber Art Foundation, og til tegningen av The Gamle hestevakter fra St James's Park i British Museum. Sistnevnte deler detaljer med denne komposisjonen, spesielt gruppene av figurer i forgrunnen og bankingen av et teppe til hyre.
Til tross for forskjellene, opprettholder maleriet Canalettos typiske naturskjnne omgivelser, med et presist perspektiv og en nitid representasjon av arkitektoniske og landskapsmessige detaljer. Skravlingen fra menneskene i parken, detaljene i gulvene er gjengitt med stor dyktighet. Samtidskunstneren har klart fange atmosfren og stilen til den venetianske mesteren, og skapt et verk som, selv om det ikke er originalt, trofast gjenspeiler hans nd.
Avslutningsvis representerer dette maleriet et gyldig vitnesbyrd om hvordan innflytelsen fra fortidens store mestere, som Canaletto, har fortsatt inspirere samtidskunstnere. Selv om det ikke er en original, klarer verket formidle essensen av Venezia fra det attende rhundre gjennom en moderne tolkning, noe som gjr det til et verdifullt tillegg til enhver kunstsamling.
Duken er i ganske god allmenntilstand, uten penbare bevaringsproblemer og krever ikke umiddelbar inngripen. Dette bidrar til bevare integriteten til arbeidet og forbedre ytelseskvaliteten. Maleriet, av god billedkvalitet, er utsmykket med en vakker forgylt og bearbeidet treramme (ml ca. 78 x 98 x 8 cm, defekter). "Rammen vist p bildene ovenfor ble lagt til kunstverket av selgeren eller en tredjepart. Rammen leveres til deg uten ekstra kostnad, slik at den er klar til vises s snart den kommer. Rammen er inkludert som en som en hflighet og anses ikke som en integrert del av kunstverket, derfor vil enhver potensiell skade p rammen som ikke pvirker selve kunstverket, ikke bli akseptert som en gyldig grunn til pne en klage eller be om kansellering av bestillingen.
OPPRINNELSE: Coll. Privat siciliansk
Verket skal sendes da det er stort og skjrt i en tre- og isoporkoffert. Ved salg utenfor italiensk territorium m kjperen vente p at eksportprosedyrene blir behandlet.
(Etter Giovanni Antonio Canal kjent som Canaletto)
Gamle hestevakter fra St. James's Park, London
Olje p lerret, cm. 50 x 70
Ikke signert
Rammeml cm. 78 x 98 x 8 ca.
MERK: Arbeid ikke signert. Arbeid med forgylt og bearbeidet ramme (defekter):
Det aktuelle maleriet, en sjelden utsikt over Londons Old Horse Guards-monument fra St. James's Park, representerer et fascinerende eksempel p hvordan kunsten kopiere de store mesterne ble praktisert p 1800- og 1900-tallet. Verket er tydelig inspirert av den bermte Canaletto, kjent for sine detaljerte og fotorealistiske representasjoner av Venezia fra det attende rhundre. Til tross for de stilistiske og perspektiviske likhetene, presenterer verket ogs illustrative variasjoner sammenlignet med originalene til den venetianske mesteren.
Verket er inspirert av de forskjellige modellene til de originale Old Horse Guards fra St. James's Park, London (olje p lerret 48,7 x 76,4 cm, Tate Britain, London), og New Horse Guards fra St. James's Park (olje p panel, 58,5 x 110 cm, Dorotheum Auction, Wien, 17.10.2012, estimert 2 000 000 - 3 000 000), begge mesterverk av Canaletto utfrt under oppholdet i England fra 1746 til 1755. Imidlertid gir maleriet og ovenfor noen variasjoner i perspektiv og illustrasjoner. alt i strrelse.
Maleriet tilbyr et fascinerende forgrunnsbilde av en av Londons kongelige parker som ligger i City of Westminster, st for Buckingham Palace og vest for Whitehall og Downing Street, med Horse Guards Parade, der monarker tradisjonelt hilser ved trooping-seremonien The Color p deres. offisiell bursdag.
Dorotheum-maleriet er en viktig historisk opptegnelse som dokumenterer London fra 1700-tallet, og antagelig det mest engelske av maleriene som Canaletto utfrte under oppholdet i England fra 1746 til 1755. Han hadde mange engelske beskyttere, inkludert hertugen av Richmond og hans etterflger. ankomst var ryktet hans allerede spredt av verkene anskaffet av engelske Grand Tourists i Venezia. Kunsthistorikere hevder ofte at Canaletto s England gjennom venetianske yne, men dette verket har et i hovedsak engelsk preg med sitt diffuse atmosfriske lys som foregriper verkene til senere engelske kunstnere som Turner.
Giovanni Antonio Canal, kjent som Canaletto (1697-1768), malte rundt 40 verk under sitt engelske opphold, hvorav mange forblir i de aristokratiske samlingene de opprinnelig ble bestilt for, mens andre er i National Gallery i London, ved National Gallery. Maritimt museum og i samlingen til Hennes Majestet Dronningen. Dette verket, ett av bare tre kjente malerier som Canaletto brukte en panelsttte for, er nrt knyttet til det bermte maleriet, The Old Horse Guards from St James's Park, 1749, i The Andrew Lloyd Webber Art Foundation, og til tegningen av The Gamle hestevakter fra St James's Park i British Museum. Sistnevnte deler detaljer med denne komposisjonen, spesielt gruppene av figurer i forgrunnen og bankingen av et teppe til hyre.
Til tross for forskjellene, opprettholder maleriet Canalettos typiske naturskjnne omgivelser, med et presist perspektiv og en nitid representasjon av arkitektoniske og landskapsmessige detaljer. Skravlingen fra menneskene i parken, detaljene i gulvene er gjengitt med stor dyktighet. Samtidskunstneren har klart fange atmosfren og stilen til den venetianske mesteren, og skapt et verk som, selv om det ikke er originalt, trofast gjenspeiler hans nd.
Avslutningsvis representerer dette maleriet et gyldig vitnesbyrd om hvordan innflytelsen fra fortidens store mestere, som Canaletto, har fortsatt inspirere samtidskunstnere. Selv om det ikke er en original, klarer verket formidle essensen av Venezia fra det attende rhundre gjennom en moderne tolkning, noe som gjr det til et verdifullt tillegg til enhver kunstsamling.
Duken er i ganske god allmenntilstand, uten penbare bevaringsproblemer og krever ikke umiddelbar inngripen. Dette bidrar til bevare integriteten til arbeidet og forbedre ytelseskvaliteten. Maleriet, av god billedkvalitet, er utsmykket med en vakker forgylt og bearbeidet treramme (ml ca. 78 x 98 x 8 cm, defekter). "Rammen vist p bildene ovenfor ble lagt til kunstverket av selgeren eller en tredjepart. Rammen leveres til deg uten ekstra kostnad, slik at den er klar til vises s snart den kommer. Rammen er inkludert som en som en hflighet og anses ikke som en integrert del av kunstverket, derfor vil enhver potensiell skade p rammen som ikke pvirker selve kunstverket, ikke bli akseptert som en gyldig grunn til pne en klage eller be om kansellering av bestillingen.
OPPRINNELSE: Coll. Privat siciliansk
Verket skal sendes da det er stort og skjrt i en tre- og isoporkoffert. Ved salg utenfor italiensk territorium m kjperen vente p at eksportprosedyrene blir behandlet.
NB: Knappen for å vise hele beskrivelsen har kun en visuell effekt.
Beliggenhet
Catawiki
FINN-kode | 382907704 |
---|---|
Sist endret | 30.11.2024, 14:49 |