Bildegalleri
(1/1)
CMC 1:18 - Modellbil - Mercedes-Benz W 196 R #16, Stirling Moss, GP Monza 1955 -
Til salgs4 681 kr
Beskrivelse
CMC M-057 - Mercedes-Benz W 196 R #16, Stirling Moss, GP Monza 1955
P auksjon er denne sjeldne skjnnheten laget i kun 4000 stk i god stand med tag men ingen boks.
Se nye p bildene som er en del av beskrivelsen.
CMC info om modellbilen:
Hndmontert, nyaktig detaljert metallmodell med mer enn 1100 enkeltdeler
True-to-the-original reproduksjon av inline-motoren montert med 8 sylindre i skrstilling
Detaljert kabel- og rrinstallasjon
Nyaktig replikert rrformet romramme av metall
Hjul hndekte med filigrantrd og kan tas av ved skru av sentrallsmutrene
Forseggjort cockpit med ekstilt belegg av setet og hodesttte i skinn
Nyaktig detaljert replikering av de innvendige trommelbremsene
Autentisk utseende p drivstoff- og oljetankene
Realistisk presentasjon av for- og bakhjulsopphengssystemene med fjrvandring
Spesielle egenskaper:
Denne modellen er en eksakt kopi av 1955 Monza-versjon Streamliner drevet av Stirling Moss.
Sammenlignet med standardversjonen Stremaliner er det flgende forskjeller:
Luftinntak foran vindskjermen
Avskaffelse av venstre og hyre luftklaff
Sidevis pning p hyre foran p kroppen
Sentral ventilasjon bak med stenger
Tre-eikers ratt og grnt cockpitsete (personlig preferanse av Sir Stirling Moss)
Beskrivelse av det originale kjretyet:
Fr den siste racingkten hadde Mercedes-Benz allerede demonstrert sin styrke, med Juan Manuel Fangio, Stirling Moss og Karl Kling p henholdsvis 1., 2. og 3. plass.
S snart det siste lpet startet, tok Mercedes-teamet over ledelsen umiddelbart.
No.16-bilen til Stirling Moss ble imidlertid tvunget til stoppe p den 19. runden p grunn av en delagt frontrute.
Med lederen mer enn en halv runde foran, returnerte Moss til lpet og startet en rasende jakt for ta igjen tapt tid.
P runde 21 satte han en sensasjonell ny runderekord p 2:46,9, i snitt 215,7 km/t.
Denne rekorden holdt gjennom hele lpet.
Dessverre var det ingen lykkelig slutt for ham.
P runde 29 stoppet en teknisk funksjonsfeil ham helt slik at han ikke klarte fullfre lpet. Ikke desto mindre vant han fortsatt en respektabel 2. plass i sluttstillingen i verdensmesterskapet i F1 i 1955.
Tekniske data for det originale kjretyet:
8-sylindret rekkemotor, i lengderetningen 50 skrtt til hyre
Drivstoff direkte innsprytning, kontrollert mekanisk
Maksimal ytelse: 290 hk ved 8.500 o/min
Boring / slag: 76 / 68,8 mm
Slagvolum: 2.496 ccm
Toppfart: opptil 300 km/t
Spor foran:1.330 mm
Spor bak: 1.348 (1.358) mm
Hjulbase: 2.350 mm
Total lengde:4.420 mm
Varene vil bli nye pakket og sendt med sporingsinformasjon.
Bilder er en del av beskrivelsen.
P auksjon er denne sjeldne skjnnheten laget i kun 4000 stk i god stand med tag men ingen boks.
Se nye p bildene som er en del av beskrivelsen.
CMC info om modellbilen:
Hndmontert, nyaktig detaljert metallmodell med mer enn 1100 enkeltdeler
True-to-the-original reproduksjon av inline-motoren montert med 8 sylindre i skrstilling
Detaljert kabel- og rrinstallasjon
Nyaktig replikert rrformet romramme av metall
Hjul hndekte med filigrantrd og kan tas av ved skru av sentrallsmutrene
Forseggjort cockpit med ekstilt belegg av setet og hodesttte i skinn
Nyaktig detaljert replikering av de innvendige trommelbremsene
Autentisk utseende p drivstoff- og oljetankene
Realistisk presentasjon av for- og bakhjulsopphengssystemene med fjrvandring
Spesielle egenskaper:
Denne modellen er en eksakt kopi av 1955 Monza-versjon Streamliner drevet av Stirling Moss.
Sammenlignet med standardversjonen Stremaliner er det flgende forskjeller:
Luftinntak foran vindskjermen
Avskaffelse av venstre og hyre luftklaff
Sidevis pning p hyre foran p kroppen
Sentral ventilasjon bak med stenger
Tre-eikers ratt og grnt cockpitsete (personlig preferanse av Sir Stirling Moss)
Beskrivelse av det originale kjretyet:
Fr den siste racingkten hadde Mercedes-Benz allerede demonstrert sin styrke, med Juan Manuel Fangio, Stirling Moss og Karl Kling p henholdsvis 1., 2. og 3. plass.
S snart det siste lpet startet, tok Mercedes-teamet over ledelsen umiddelbart.
No.16-bilen til Stirling Moss ble imidlertid tvunget til stoppe p den 19. runden p grunn av en delagt frontrute.
Med lederen mer enn en halv runde foran, returnerte Moss til lpet og startet en rasende jakt for ta igjen tapt tid.
P runde 21 satte han en sensasjonell ny runderekord p 2:46,9, i snitt 215,7 km/t.
Denne rekorden holdt gjennom hele lpet.
Dessverre var det ingen lykkelig slutt for ham.
P runde 29 stoppet en teknisk funksjonsfeil ham helt slik at han ikke klarte fullfre lpet. Ikke desto mindre vant han fortsatt en respektabel 2. plass i sluttstillingen i verdensmesterskapet i F1 i 1955.
Tekniske data for det originale kjretyet:
8-sylindret rekkemotor, i lengderetningen 50 skrtt til hyre
Drivstoff direkte innsprytning, kontrollert mekanisk
Maksimal ytelse: 290 hk ved 8.500 o/min
Boring / slag: 76 / 68,8 mm
Slagvolum: 2.496 ccm
Toppfart: opptil 300 km/t
Spor foran:1.330 mm
Spor bak: 1.348 (1.358) mm
Hjulbase: 2.350 mm
Total lengde:4.420 mm
Varene vil bli nye pakket og sendt med sporingsinformasjon.
Bilder er en del av beskrivelsen.
NB: Knappen for å vise hele beskrivelsen har kun en visuell effekt.
Beliggenhet
Catawiki
FINN-kode | 384988889 |
---|---|
Sist endret | 14.12.2024, 13:35 |