Bildegalleri
(1/1)
Märklin H0 - 39700 - Tog enhet (1) - 4-delt 'Trans Europ Express' "Edelweiss" bo
Til salgs4 142 kr
Beskrivelse
Denne boksen inneholder et komplett togsett inkludert en diesel-elektrisk hodemotor, en bil med
kuper, en restaurantbil og en pilotbil. Type RAm I fra de sveitsiske fderale jernbaner (CFF) og type DE 1000 fra de nederlandske jernbaner (NS).
Dette er versjonen av Trans Europ Express (TEE) som betjente Zrich til Amsterdam (krysset 5 land: Sveits, Frankrike, Luxembourg, Belgia og Nederland).
Denne RAM I-skalamodellen ble produsert i en unik originalversjon i anledning 100-rsjubileet for de sveitsiske fderale jernbanene og er en del av Marklin-programmet for 2002/2003
Den leveres utstyrt med C-sinusmotor og Digital dekoder (valg av konvensjonell vekselstrmdrift, Mrklin Delta-system eller Mrklin Digital System). Driftsmodusen oppdages automatisk.
Dens maksimale hastighet er justerbar.
Den har 3 drivaksler og 4 grepdekk.
Trafikklysene aktiveres i konvensjonell drift og kan byttes i Digital.
Med innvendig belysning og hornlyd samt akselerasjons-bremseforsinkelse digitalt omkoblet med Control Unit 6021.
Spesiell kortkobling med forlengelse mellom kjrety med passasjer
vanntette intersirkulasjonssystemer.
Total lengde p tog: 93,5 cm.
Fra 1957 til 1974 ble den virkelige modellen av denne TEE operert under navnet "Edelweiss" (Edelwei) og betjente ruten Zrich-Amsterdam. Den ble produsert i 5 eksemplarer.
Dette var en felles utvikling av jernbaneselskapene i Nederland (NS) og Sveits (CFF). Dette TEE-toget har ogs blitt en legende p grunn av dets overraskende design og dets historie.
Vinduene kunne ikke pnes fordi alle bilene hadde klimaanlegg.
Den tilbd 114 seter og restaurantsalongen kunne romme 32 reisende.
Det holdt hastighetsrekorden den gang for det raskeste vanlige europeiske toget, med et gjennomsnitt p 113,5 km/t p Paris-Brussel-linjen. Takket vre sine 3 dieselmotorer kunne den n hastigheter p 140 km/t.
Etter at ett tog ble tatt ut av drift i 1971 etter en ulykke, ble det andre CGG-toget samt de 3 andre NS-togene solgt til "Ontario Northland" (Canada) og tilpasset nordamerikanske standarder.
Trans-Europ-Express (TEE) var prestisjetunge og raske europeiske passasjertog. De ble opprinnelig bygget for motvirke lufttransport og tiltrekke seg eksklusive kunder og forretningsreiser.
Trans-Europ-Express var utelukkende dag- og hurtigtog (grensekontroller ble forenklet og utfrt om bord). Togene hadde kun frsteklasses vogner og tilbd kvalitetscatering.
De ble designet for i utgangspunktet reise p internasjonale ruter og hadde, i visse tilfeller, spesifikke tjenester om bord (sekretariat, frisrsalong, butikk).
Sett i drift fra 2. juni 1957, forsvant TEE-ene gradvis for gjre plass for de nye InterCity (IC), EuroCity (EC)-togene og hyhastighetstogene.
Testet og fungerer.
Dette toget er i ny stand, esken ble pnet kun for ta bilder og teste den.
Sm friksjonsspor p kantene av den gr pappesken. Bildene er en del av beskrivelsen.
Forsiktig frakt, med sporing og forsikring.
kuper, en restaurantbil og en pilotbil. Type RAm I fra de sveitsiske fderale jernbaner (CFF) og type DE 1000 fra de nederlandske jernbaner (NS).
Dette er versjonen av Trans Europ Express (TEE) som betjente Zrich til Amsterdam (krysset 5 land: Sveits, Frankrike, Luxembourg, Belgia og Nederland).
Denne RAM I-skalamodellen ble produsert i en unik originalversjon i anledning 100-rsjubileet for de sveitsiske fderale jernbanene og er en del av Marklin-programmet for 2002/2003
Den leveres utstyrt med C-sinusmotor og Digital dekoder (valg av konvensjonell vekselstrmdrift, Mrklin Delta-system eller Mrklin Digital System). Driftsmodusen oppdages automatisk.
Dens maksimale hastighet er justerbar.
Den har 3 drivaksler og 4 grepdekk.
Trafikklysene aktiveres i konvensjonell drift og kan byttes i Digital.
Med innvendig belysning og hornlyd samt akselerasjons-bremseforsinkelse digitalt omkoblet med Control Unit 6021.
Spesiell kortkobling med forlengelse mellom kjrety med passasjer
vanntette intersirkulasjonssystemer.
Total lengde p tog: 93,5 cm.
Fra 1957 til 1974 ble den virkelige modellen av denne TEE operert under navnet "Edelweiss" (Edelwei) og betjente ruten Zrich-Amsterdam. Den ble produsert i 5 eksemplarer.
Dette var en felles utvikling av jernbaneselskapene i Nederland (NS) og Sveits (CFF). Dette TEE-toget har ogs blitt en legende p grunn av dets overraskende design og dets historie.
Vinduene kunne ikke pnes fordi alle bilene hadde klimaanlegg.
Den tilbd 114 seter og restaurantsalongen kunne romme 32 reisende.
Det holdt hastighetsrekorden den gang for det raskeste vanlige europeiske toget, med et gjennomsnitt p 113,5 km/t p Paris-Brussel-linjen. Takket vre sine 3 dieselmotorer kunne den n hastigheter p 140 km/t.
Etter at ett tog ble tatt ut av drift i 1971 etter en ulykke, ble det andre CGG-toget samt de 3 andre NS-togene solgt til "Ontario Northland" (Canada) og tilpasset nordamerikanske standarder.
Trans-Europ-Express (TEE) var prestisjetunge og raske europeiske passasjertog. De ble opprinnelig bygget for motvirke lufttransport og tiltrekke seg eksklusive kunder og forretningsreiser.
Trans-Europ-Express var utelukkende dag- og hurtigtog (grensekontroller ble forenklet og utfrt om bord). Togene hadde kun frsteklasses vogner og tilbd kvalitetscatering.
De ble designet for i utgangspunktet reise p internasjonale ruter og hadde, i visse tilfeller, spesifikke tjenester om bord (sekretariat, frisrsalong, butikk).
Sett i drift fra 2. juni 1957, forsvant TEE-ene gradvis for gjre plass for de nye InterCity (IC), EuroCity (EC)-togene og hyhastighetstogene.
Testet og fungerer.
Dette toget er i ny stand, esken ble pnet kun for ta bilder og teste den.
Sm friksjonsspor p kantene av den gr pappesken. Bildene er en del av beskrivelsen.
Forsiktig frakt, med sporing og forsikring.
NB: Knappen for å vise hele beskrivelsen har kun en visuell effekt.
Beliggenhet
Catawiki
FINN-kode | 386181828 |
---|---|
Sist endret | 25.12.2024, 12:58 |