Bildegalleri
(1/1)
Cesare Dandini (1596 – 1657) - San Giuseppe
Til salgs94 077 kr
Beskrivelse
CESARE DANDINI
(Firenze, 1596 1657)
Saint Joseph
Olje p lerret, cm. 53 x 40,5
Rammeml cm. 69 x 57 x 5 ca.
MERK: Publisering av katalogen over verk fra Intermidiart-samlingen. Publikasjon, maleri og skulptur i Firenze (1500-1800-tallet), redigert av Sandro Bellesi, 2010, Siena, s. 36-37, fig. 12. Sertifikat for garanti og lovlig opprinnelse. Arbeid med gylden ramme (defekter):
Det raffinerte maleriet som tilbys her ble gjort kjent av Sandro Bellesi som et autografverk av Cesare Dandini (Firenze, 1596 1657), og allerede publisert i katalogen Painting and Sculpture in Florence (16-19th Centuries), redigert av Sandro Bellesi, 2010 , Siena, s. 36, fig. 12. Som understreket av Bellesi - i den nevnte publikasjonen - bekrefter Dandini, selv om Dandini er bedre kjent og verdsatt for komposisjoner fra det sekstende rhundre inspirert av Bronzini, ved begynnelsen av hans aktivitet en markert interesse for studiet fra livet, slik det fremgr av spennende Saint Joseph her avslrt. Etter en kunstnerisk vei sporet p den tiden ogs av andre florentinske malere, spesielt hans yngre bror Vincenzo og Giovanni Martinelli, viser Dandini i dette verket markerte og svrt tydelige gjeld, ikke bare fra noen av Cigolis bilder, men ogs fra leksjonene til " Caravaggesque" mestere, spesielt Battistello Caracciolo, en kunstner dokumentert i Firenze i 1618 (cit.: S. Bellesi Pittura e Scultura a Firenze (Secoli XVI-XIX), 2010, Siena, s. 36-37, fig. 12) .
I lpet av de siste tirene har det vrt mange historisk-kunstneriske bidrag dedikert til florentinsk maleri fra 1700- og 1700-tallet, som gradvis dukket opp igjen til kritikere fra sekstitallet av forrige rhundre, takket vre Mina Gregori som i I 1965 kuraterte han utstillingen av 70 malerier og skulpturer fra 1600- og 1700-tallet i Firenze. Innenfor dette tilhrte en posisjon som var verdt merke seg, blant de utvalgte malerne, utvilsomt til Cesare Dandini, en toskansk mester i dag blant de mest anerkjente og verdsatt av kritikere og store internasjonale kunstsamlere, som Bellesi selv dedikerte, til forskjellige tider, to monografiske publikasjoner. Etter 2007, ret for utgivelsen av den nyere av de to studiene, har andre interessante upubliserte malerier beriket kunstnerens katalog verdig, inkludert vrt Saint Joseph-lerret som er utstilt her.
Cesare Dandini var en elev av Cristofano Allori, Domenico Passignano og Francesco Curradi, som han, som Filippo Baldinucci rapporterer i malerens biografi, ogs stilte som modell for. I 1621 meldte han seg inn ved Accademia del Disegno i Firenze, og allerede p 1630-tallet arbeidet han for viktige kunder, inkludert Lorenzo de' Medici. Han skapte en teatralsk, idealisert billedstil som kombinerte realistiske og klassisistiske elementer i form og kromatikk (se i denne forbindelse S. Bellesi med tidligere bibliografi).
Nr det gjelder bevaringstilstanden, er lerretet i en rimelig bevaringstilstand. Den billedlige overflaten har patina. Vi noterer oss - i Woods lys - noen spredte restaureringer og noen opptrevling og oksidering av den billedlige overflaten. I sollys er en sprekk synlig i forhold til epoken. Det er ingen bevaringsproblemer fremhevet, for eksempel noe ommaling. Rammen kan ha blitt skiftet p tidspunktet for relining. Mlene p lerretet er cm. 53 x 40,5. Maleriet er pyntet med en vakker gyllen ramme (dimensjonene p rammen er ca. 69 x 57 x 5 cm, tilstedevrelse av defekter). "Rammen vist p bildene ovenfor ble lagt til kunstverket av selgeren eller en tredjepart. Rammen leveres til deg uten ekstra kostnad, slik at den er klar til vises s snart den kommer. Rammen er inkludert som en som en hflighet og regnes ikke som en integrert del av kunstverket, derfor vil enhver potensiell skade p rammen som ikke pvirker selve kunstverket ikke bli akseptert som en gyldig grunn til pne en klage eller be om kansellering av bestillingen.
OPPRINNELSE: Coll. Privat siciliansk
UTGIVELSE:
Sandro Bellesi, i Painting and Sculpture in Florence (16th-19th Centuries), 2010, Siena, s. 36-37, fig. 12.
MYTENE OG TERRITORIET p Sicilia med tusen kulturer. UPUBLISERT MALERIER generell katalog over malerier fra samlingen av "Myths and the territory"-syklusen, Publisher Lab_04, Marsala, 2024.
Ved salg utenfor italiensk territorium m kjperen vente p at eksportprosedyrene blir behandlet.
Vr oppmerksom p at forsendelser kan bli forsinket p grunn av utstillingsforpliktelser. Vi beklager eventuelle ulemper og takker for forstelsen.
(Firenze, 1596 1657)
Saint Joseph
Olje p lerret, cm. 53 x 40,5
Rammeml cm. 69 x 57 x 5 ca.
MERK: Publisering av katalogen over verk fra Intermidiart-samlingen. Publikasjon, maleri og skulptur i Firenze (1500-1800-tallet), redigert av Sandro Bellesi, 2010, Siena, s. 36-37, fig. 12. Sertifikat for garanti og lovlig opprinnelse. Arbeid med gylden ramme (defekter):
Det raffinerte maleriet som tilbys her ble gjort kjent av Sandro Bellesi som et autografverk av Cesare Dandini (Firenze, 1596 1657), og allerede publisert i katalogen Painting and Sculpture in Florence (16-19th Centuries), redigert av Sandro Bellesi, 2010 , Siena, s. 36, fig. 12. Som understreket av Bellesi - i den nevnte publikasjonen - bekrefter Dandini, selv om Dandini er bedre kjent og verdsatt for komposisjoner fra det sekstende rhundre inspirert av Bronzini, ved begynnelsen av hans aktivitet en markert interesse for studiet fra livet, slik det fremgr av spennende Saint Joseph her avslrt. Etter en kunstnerisk vei sporet p den tiden ogs av andre florentinske malere, spesielt hans yngre bror Vincenzo og Giovanni Martinelli, viser Dandini i dette verket markerte og svrt tydelige gjeld, ikke bare fra noen av Cigolis bilder, men ogs fra leksjonene til " Caravaggesque" mestere, spesielt Battistello Caracciolo, en kunstner dokumentert i Firenze i 1618 (cit.: S. Bellesi Pittura e Scultura a Firenze (Secoli XVI-XIX), 2010, Siena, s. 36-37, fig. 12) .
I lpet av de siste tirene har det vrt mange historisk-kunstneriske bidrag dedikert til florentinsk maleri fra 1700- og 1700-tallet, som gradvis dukket opp igjen til kritikere fra sekstitallet av forrige rhundre, takket vre Mina Gregori som i I 1965 kuraterte han utstillingen av 70 malerier og skulpturer fra 1600- og 1700-tallet i Firenze. Innenfor dette tilhrte en posisjon som var verdt merke seg, blant de utvalgte malerne, utvilsomt til Cesare Dandini, en toskansk mester i dag blant de mest anerkjente og verdsatt av kritikere og store internasjonale kunstsamlere, som Bellesi selv dedikerte, til forskjellige tider, to monografiske publikasjoner. Etter 2007, ret for utgivelsen av den nyere av de to studiene, har andre interessante upubliserte malerier beriket kunstnerens katalog verdig, inkludert vrt Saint Joseph-lerret som er utstilt her.
Cesare Dandini var en elev av Cristofano Allori, Domenico Passignano og Francesco Curradi, som han, som Filippo Baldinucci rapporterer i malerens biografi, ogs stilte som modell for. I 1621 meldte han seg inn ved Accademia del Disegno i Firenze, og allerede p 1630-tallet arbeidet han for viktige kunder, inkludert Lorenzo de' Medici. Han skapte en teatralsk, idealisert billedstil som kombinerte realistiske og klassisistiske elementer i form og kromatikk (se i denne forbindelse S. Bellesi med tidligere bibliografi).
Nr det gjelder bevaringstilstanden, er lerretet i en rimelig bevaringstilstand. Den billedlige overflaten har patina. Vi noterer oss - i Woods lys - noen spredte restaureringer og noen opptrevling og oksidering av den billedlige overflaten. I sollys er en sprekk synlig i forhold til epoken. Det er ingen bevaringsproblemer fremhevet, for eksempel noe ommaling. Rammen kan ha blitt skiftet p tidspunktet for relining. Mlene p lerretet er cm. 53 x 40,5. Maleriet er pyntet med en vakker gyllen ramme (dimensjonene p rammen er ca. 69 x 57 x 5 cm, tilstedevrelse av defekter). "Rammen vist p bildene ovenfor ble lagt til kunstverket av selgeren eller en tredjepart. Rammen leveres til deg uten ekstra kostnad, slik at den er klar til vises s snart den kommer. Rammen er inkludert som en som en hflighet og regnes ikke som en integrert del av kunstverket, derfor vil enhver potensiell skade p rammen som ikke pvirker selve kunstverket ikke bli akseptert som en gyldig grunn til pne en klage eller be om kansellering av bestillingen.
OPPRINNELSE: Coll. Privat siciliansk
UTGIVELSE:
Sandro Bellesi, i Painting and Sculpture in Florence (16th-19th Centuries), 2010, Siena, s. 36-37, fig. 12.
MYTENE OG TERRITORIET p Sicilia med tusen kulturer. UPUBLISERT MALERIER generell katalog over malerier fra samlingen av "Myths and the territory"-syklusen, Publisher Lab_04, Marsala, 2024.
Ved salg utenfor italiensk territorium m kjperen vente p at eksportprosedyrene blir behandlet.
Vr oppmerksom p at forsendelser kan bli forsinket p grunn av utstillingsforpliktelser. Vi beklager eventuelle ulemper og takker for forstelsen.
NB: Knappen for å vise hele beskrivelsen har kun en visuell effekt.
Beliggenhet
Catawiki
FINN-kode | 389538560 |
---|---|
Sist endret | 18.1.2025, 14:46 |