Bildegalleri
(1/1)
Inaktiv
Mario Mirabella (1870–1931) - Paesaggio con uliveto
Til salgs32 926 kr
Beskrivelse
MARIO MIRABELLA
(Palermo, 1870 1931)
Landskap med olivenlund
Olje p panel, cm. 27,7 x 46,3
Signert 'M. MIRABELLA' nederst til hyre
Rammeml cm. 44 x 62 x 6 ca.
MERK: Arbeid signert nede til hyre. Sertifikat for garanti og lovlig opprinnelse. Arbeid med gylden ramme (defekter):
Meget verdifullt arbeid for kunstnerisk og konomisk verdi, av den kjente kunstneren Mario Mirabella (Palermo, 1870 - 1931), regnet som en av de strste sicilianske mesterne i det italienske nittende rhundre. Verket - i god lesbarhet - skildrer en klassiker av ikonografien til kunstnerens maleri skapt i den perioden.
Lerretet representerer en vakker naturutsikt over Palermo med et glimt av et landskap med en olivenlund, med fjellet i bakgrunnen. I sentrum er en sti, omgitt av en liten strekning med trr og plantasjer typisk for Sicilia, og animert av to figurer; mens p motsatt side - til venstre - det enorme landskapet avgrenset av en liten vei som gr langs stien opp til nromrdet.
I den vidstrakte utsikten fremstr silhuetten av fjellet truffet av morgensolens strler opplyst av et lys kvalt av skyene som smelter inn i bakgrunnen av en bl himmel krysset av skyer som signaliserer fortryllelsen til en vakker morgendag. Samtidig skifter nyansene av jordfargen, i forgrunnen, fra en intens grnn i det lengste til lysere nyanser nr man nrmer seg feltet, og lyser opp med varme refleksjoner av gult gull der solen gir gjenklang. p bakken.
I utsikten over landskapet med en olivenlund, i bakgrunnen fant de de magiske kontrastene, majesteten og sdmen, som var s elsket p det attende rhundre og i romantikkens tidsalder - scenen er gjennomsyret av et blendende og levende lys. Solen som strler ut sitt lys p bakken, p fjellene og p trrne er den absolutte hovedpersonen i et romantisk intenst bilde av Sicilia, preget av en raffinert luministisk forskning og en livlig fargesans. For hans mte skape en strlende forening mellom billedfortelling og realismen i landskapene hans.
Dette er absolutt et verk verdig lrdommen til den store mesteren Francesco Lojacono, sannsynligvis utfrt rundt 1900, kunstneren holder seg fullstendig til mesterens naturalisme ved flge hans skjemaer og lyseffekter, og som andre sicilianske studenter tar han opp temaer fra ham allerede disse tok for seg (Bruno, Three Generations of Painters, The Mirabellas, en familie av malere i Palermo, Elledizioni 2001, (s. 21-37). Lojaconos konstante praksis med studere fra livet frte til at han vandret rundt p de mest stemningsfulle stedene p Sicilia, til og med langs den napolitanske kystens reiserute, og de samme etappene ble deretter gjenopptatt og foresltt p nytt av hans egne studenter, nr de ikke gjorde det. besk disse stedene etter mesteren") uten bevege seg det minste bort fra disse billedskjemaene, og heller ikke hengi seg til det litt fragmenterte maleriet, som bestr av svrt korte innslag av farger som Lojacono ville ta i bruk senere, da. vil utfre, kanskje p foresprsel fra klienten, arbeidene til Sinatra Collection. P den annen side var denne definerte formen for "fengslende landskapsmaleri" etterfulgt av Lojacono og hans skole, frst og fremst Mario Mirabella, den mest etterspurte av det gode sicilianske borgerlige samfunnet, og til og med i valget av horisontale formater for synspunktene han ser ut til holde seg til prototypene til mesteren, der han er veldig lik ntiden og han, hvis han ikke teknisk ndde nivene av nye og akutt analyse av virkeligheten utfrt av mesteren hans, fremstr i dag, mer enn tidligere , en ekstraordinr kunstner og tolker av landskapet Siciliansk, ogs mye ettertraktet og verdsatt; kanskje hans ulykke, i likhet med andre samtidige sicilianske kunstnere, var at han helt og holdent hadde holdt seg til mesterens billedmte, akseptert og hyllet i lpet av hans levetid av publikum og kritikere, som sikkert med sitt medfdte talent ufrivillig endte opp med tilslre eller redusere bemerkelsesverdige billedpersonligheter som graviterte mot ham.
Det nvrende maleriet ser ut til vre inspirert - med forskjellige perspektiver - av verker av Francesco Lojacono, som det bermte Views of Countryside Landscape with Olive Grove, et emne som sistnevnte malte gjentatte ganger, ettersom det var et tema som var kjrt for ham. Mario Mirabella laget flere versjoner p temaet landskapsutsikt, alle med variasjoner, som umiddelbart fikk betydelig offentlig suksess.
Arbeid av god billedkvalitet og oppmerksomhet p detaljer. God bevaringstilstand, den billedlige overflaten viser patina av maling, dessuten kan egenskapene til den pfrte fargen og penselstrkets bevegelse sees i beitende sollys. Arbeidet med utmerket kunstnerisk og kromatisk gjengivelse brer kunstnerens signatur nederst til hyre. Mlene p lerretet er cm. 27,7 x 46,3. Maleriet, av god billedkvalitet, er utsmykket med en gyllen ramme (rammestrrelse, ca. 44 x 62 x 6 cm, tilstedevrelse av defekter). "Rammen vist p bildene ovenfor ble lagt til kunstverket av selgeren eller en tredjepart. Rammen leveres til deg uten ekstra kostnad, slik at den er klar til vises s snart den kommer. Rammen er inkludert som en som en hflighet og anses ikke som en integrert del av kunstverket, derfor vil enhver potensiell skade p rammen som ikke pvirker selve kunstverket, ikke bli akseptert som en gyldig grunn til pne en klage eller be om kansellering av bestillingen.
OPPRINNELSE: Coll. Privat siciliansk
UTGIVELSE:
Upublisert;
MYTENE OG TERRITORIET p Sicilia med tusen kulturer. UPUBLISERT MALERIER generell katalog over malerier fra samlingen av "Myths and the territory"-syklusen, Publisher Lab_04, Marsala, 2024.
Ved salg utenfor italiensk territorium m kjperen vente p at eksportprosedyrene blir behandlet
(Palermo, 1870 1931)
Landskap med olivenlund
Olje p panel, cm. 27,7 x 46,3
Signert 'M. MIRABELLA' nederst til hyre
Rammeml cm. 44 x 62 x 6 ca.
MERK: Arbeid signert nede til hyre. Sertifikat for garanti og lovlig opprinnelse. Arbeid med gylden ramme (defekter):
Meget verdifullt arbeid for kunstnerisk og konomisk verdi, av den kjente kunstneren Mario Mirabella (Palermo, 1870 - 1931), regnet som en av de strste sicilianske mesterne i det italienske nittende rhundre. Verket - i god lesbarhet - skildrer en klassiker av ikonografien til kunstnerens maleri skapt i den perioden.
Lerretet representerer en vakker naturutsikt over Palermo med et glimt av et landskap med en olivenlund, med fjellet i bakgrunnen. I sentrum er en sti, omgitt av en liten strekning med trr og plantasjer typisk for Sicilia, og animert av to figurer; mens p motsatt side - til venstre - det enorme landskapet avgrenset av en liten vei som gr langs stien opp til nromrdet.
I den vidstrakte utsikten fremstr silhuetten av fjellet truffet av morgensolens strler opplyst av et lys kvalt av skyene som smelter inn i bakgrunnen av en bl himmel krysset av skyer som signaliserer fortryllelsen til en vakker morgendag. Samtidig skifter nyansene av jordfargen, i forgrunnen, fra en intens grnn i det lengste til lysere nyanser nr man nrmer seg feltet, og lyser opp med varme refleksjoner av gult gull der solen gir gjenklang. p bakken.
I utsikten over landskapet med en olivenlund, i bakgrunnen fant de de magiske kontrastene, majesteten og sdmen, som var s elsket p det attende rhundre og i romantikkens tidsalder - scenen er gjennomsyret av et blendende og levende lys. Solen som strler ut sitt lys p bakken, p fjellene og p trrne er den absolutte hovedpersonen i et romantisk intenst bilde av Sicilia, preget av en raffinert luministisk forskning og en livlig fargesans. For hans mte skape en strlende forening mellom billedfortelling og realismen i landskapene hans.
Dette er absolutt et verk verdig lrdommen til den store mesteren Francesco Lojacono, sannsynligvis utfrt rundt 1900, kunstneren holder seg fullstendig til mesterens naturalisme ved flge hans skjemaer og lyseffekter, og som andre sicilianske studenter tar han opp temaer fra ham allerede disse tok for seg (Bruno, Three Generations of Painters, The Mirabellas, en familie av malere i Palermo, Elledizioni 2001, (s. 21-37). Lojaconos konstante praksis med studere fra livet frte til at han vandret rundt p de mest stemningsfulle stedene p Sicilia, til og med langs den napolitanske kystens reiserute, og de samme etappene ble deretter gjenopptatt og foresltt p nytt av hans egne studenter, nr de ikke gjorde det. besk disse stedene etter mesteren") uten bevege seg det minste bort fra disse billedskjemaene, og heller ikke hengi seg til det litt fragmenterte maleriet, som bestr av svrt korte innslag av farger som Lojacono ville ta i bruk senere, da. vil utfre, kanskje p foresprsel fra klienten, arbeidene til Sinatra Collection. P den annen side var denne definerte formen for "fengslende landskapsmaleri" etterfulgt av Lojacono og hans skole, frst og fremst Mario Mirabella, den mest etterspurte av det gode sicilianske borgerlige samfunnet, og til og med i valget av horisontale formater for synspunktene han ser ut til holde seg til prototypene til mesteren, der han er veldig lik ntiden og han, hvis han ikke teknisk ndde nivene av nye og akutt analyse av virkeligheten utfrt av mesteren hans, fremstr i dag, mer enn tidligere , en ekstraordinr kunstner og tolker av landskapet Siciliansk, ogs mye ettertraktet og verdsatt; kanskje hans ulykke, i likhet med andre samtidige sicilianske kunstnere, var at han helt og holdent hadde holdt seg til mesterens billedmte, akseptert og hyllet i lpet av hans levetid av publikum og kritikere, som sikkert med sitt medfdte talent ufrivillig endte opp med tilslre eller redusere bemerkelsesverdige billedpersonligheter som graviterte mot ham.
Det nvrende maleriet ser ut til vre inspirert - med forskjellige perspektiver - av verker av Francesco Lojacono, som det bermte Views of Countryside Landscape with Olive Grove, et emne som sistnevnte malte gjentatte ganger, ettersom det var et tema som var kjrt for ham. Mario Mirabella laget flere versjoner p temaet landskapsutsikt, alle med variasjoner, som umiddelbart fikk betydelig offentlig suksess.
Arbeid av god billedkvalitet og oppmerksomhet p detaljer. God bevaringstilstand, den billedlige overflaten viser patina av maling, dessuten kan egenskapene til den pfrte fargen og penselstrkets bevegelse sees i beitende sollys. Arbeidet med utmerket kunstnerisk og kromatisk gjengivelse brer kunstnerens signatur nederst til hyre. Mlene p lerretet er cm. 27,7 x 46,3. Maleriet, av god billedkvalitet, er utsmykket med en gyllen ramme (rammestrrelse, ca. 44 x 62 x 6 cm, tilstedevrelse av defekter). "Rammen vist p bildene ovenfor ble lagt til kunstverket av selgeren eller en tredjepart. Rammen leveres til deg uten ekstra kostnad, slik at den er klar til vises s snart den kommer. Rammen er inkludert som en som en hflighet og anses ikke som en integrert del av kunstverket, derfor vil enhver potensiell skade p rammen som ikke pvirker selve kunstverket, ikke bli akseptert som en gyldig grunn til pne en klage eller be om kansellering av bestillingen.
OPPRINNELSE: Coll. Privat siciliansk
UTGIVELSE:
Upublisert;
MYTENE OG TERRITORIET p Sicilia med tusen kulturer. UPUBLISERT MALERIER generell katalog over malerier fra samlingen av "Myths and the territory"-syklusen, Publisher Lab_04, Marsala, 2024.
Ved salg utenfor italiensk territorium m kjperen vente p at eksportprosedyrene blir behandlet
NB: Knappen for å vise hele beskrivelsen har kun en visuell effekt.
Beliggenhet
Catawiki
FINN-kode | 389538564 |
---|---|
Sist endret | 18.1.2025 kl. 15:46 |