Bildegalleri
(1/1)
Miniatyrfigurin - Gezicht in hand - Forgylt bronse, Forsølvet bronse
Til salgs2 352 kr
Beskrivelse
Mint tilstand
Frankrike
19 cm hy
Pakke
Ansikt i hnd." En forgylt bronsestatue i abstrakt stil. Signert og nummerert verst 199/000.
Den kreative aktiviteten til Jean-Paul Cleren er frukt av en imperativ konstitusjonell ndvendighet, og er aldri gratis eller ren fantasi. Kunstneren, enten han liker det eller ikke, tillegger alltid mening til arbeidet sitt, og det er uunnvrlig g utover utseendet for analysere denne betydningen fordi det er hinsides utseendet at "Vi begynner undre seg over seg selv og andre. Og det er dette avhr av metafysisk essens som er hoveddyden til kunsten til Jean-Paul Cleren.
Som alle kunstverk virkelig inspirerte maleriene til Jean-Paul Cleren "gi se". De forventer alltid en effektiv deltakelse av dem som ser dem, og ptvinger aldri en tolkning, men foreslr dem alle. Baudelaire bemerket at: "det er naturen til virkelig kunstneriske verk vre en uuttmmelig kilde til forslag. Vi elsker dette maleriet som krever vr fulle deltakelse og gleden som denne deltakelsen gir.
Vi liker ogs Jean-Paul Clerens maleri for hans eleganse, eleganse blir forsttt som en mental holdning som har en tendens til forvandle virkeligheten til en estetikk av konvensjoner som minner om idealet om maneristene som tilfeldigvis fra de forskjellige epoker av maleriet og deres forskjellige teknikker, var i stand til forbli trofaste mot denne avvisningen av realisme som tillot dem behandle de mest tvetydige, til og med de mest skurrende, emnene uten noen gang falle inn i sensualisme eller vulgaritet.
Den perlemorske perfeksjonen til disse passive kvinnene holder oss, sikrer oss. Vi tror det er rolig, vi har inntrykk av gjenkjenne det, vi stoler p det, vi betrakter det uten mistanke. Der er trappen, speilet til lerkene: vi vil snart vre lekene til dette rolige utseendet, det er ikke noe verre vann enn vannet som sover, og vi vil forst p vr bekostning at denne betryggende skjnnheten ikke har blandet seg inn i vr stillhet som bedre sette den i sjakk, herje den.
Det kan ikke vre noen tvil her, til tross for de mange mtene vi har hatt i lpet av denne korte studien, om knytte Jean-Paul Cleren til en hvilken som helst skole. Alle disse mtene er subjektive, heldige og estetikken til maleren s vel som hans hensikt er hans egen.
Dette er grunnen til at vi ikke vil forske definere hvem hans ndelige mestere var, for til tross for flaksen med kunne nrme seg i svrt ung alder de litterre og kunstneriske kjendisene i Frankrike p 1960-tallet, Jean Cocteau, Marie-Laure de Noailles, Dali og Marx Ernest, Jean-Paul Cleren, som var pen for denne intellektuelle elitens kulturelle bidrag og opplyste rd, blir egentlig aldri pvirket av noen og m presenteres som en autodidakt.
Selvflgelig beskte han maleakademiene i lang tid, og den bemerkelsesverdige forsikringen om teknikken hans ville vre nok til bevise det om ndvendig, men det han er, fremfor alt, er et eksemplar av rasen av "gladiator"-kunstnere, for de kjemper alltid mot moter og akademikere hva de enn mtte vre.
Som enhver sann skaper er det fremfor alt mot seg selv at maleren m kjempe og kjempe, hvis han ikke fantes, i begrepets eksistensielle forstand, og vi er de forblffede tilskuerne til denne kampen som Ingres opphyde: "Det er bare nr man kjemper, tilegner man seg noe, og i kunst er kamp straffen man gir oss selv Det vi vet, m vi vite med sverd i hnd.
Jean-Pierre Vaguer
Frankrike
19 cm hy
Pakke
Ansikt i hnd." En forgylt bronsestatue i abstrakt stil. Signert og nummerert verst 199/000.
Den kreative aktiviteten til Jean-Paul Cleren er frukt av en imperativ konstitusjonell ndvendighet, og er aldri gratis eller ren fantasi. Kunstneren, enten han liker det eller ikke, tillegger alltid mening til arbeidet sitt, og det er uunnvrlig g utover utseendet for analysere denne betydningen fordi det er hinsides utseendet at "Vi begynner undre seg over seg selv og andre. Og det er dette avhr av metafysisk essens som er hoveddyden til kunsten til Jean-Paul Cleren.
Som alle kunstverk virkelig inspirerte maleriene til Jean-Paul Cleren "gi se". De forventer alltid en effektiv deltakelse av dem som ser dem, og ptvinger aldri en tolkning, men foreslr dem alle. Baudelaire bemerket at: "det er naturen til virkelig kunstneriske verk vre en uuttmmelig kilde til forslag. Vi elsker dette maleriet som krever vr fulle deltakelse og gleden som denne deltakelsen gir.
Vi liker ogs Jean-Paul Clerens maleri for hans eleganse, eleganse blir forsttt som en mental holdning som har en tendens til forvandle virkeligheten til en estetikk av konvensjoner som minner om idealet om maneristene som tilfeldigvis fra de forskjellige epoker av maleriet og deres forskjellige teknikker, var i stand til forbli trofaste mot denne avvisningen av realisme som tillot dem behandle de mest tvetydige, til og med de mest skurrende, emnene uten noen gang falle inn i sensualisme eller vulgaritet.
Den perlemorske perfeksjonen til disse passive kvinnene holder oss, sikrer oss. Vi tror det er rolig, vi har inntrykk av gjenkjenne det, vi stoler p det, vi betrakter det uten mistanke. Der er trappen, speilet til lerkene: vi vil snart vre lekene til dette rolige utseendet, det er ikke noe verre vann enn vannet som sover, og vi vil forst p vr bekostning at denne betryggende skjnnheten ikke har blandet seg inn i vr stillhet som bedre sette den i sjakk, herje den.
Det kan ikke vre noen tvil her, til tross for de mange mtene vi har hatt i lpet av denne korte studien, om knytte Jean-Paul Cleren til en hvilken som helst skole. Alle disse mtene er subjektive, heldige og estetikken til maleren s vel som hans hensikt er hans egen.
Dette er grunnen til at vi ikke vil forske definere hvem hans ndelige mestere var, for til tross for flaksen med kunne nrme seg i svrt ung alder de litterre og kunstneriske kjendisene i Frankrike p 1960-tallet, Jean Cocteau, Marie-Laure de Noailles, Dali og Marx Ernest, Jean-Paul Cleren, som var pen for denne intellektuelle elitens kulturelle bidrag og opplyste rd, blir egentlig aldri pvirket av noen og m presenteres som en autodidakt.
Selvflgelig beskte han maleakademiene i lang tid, og den bemerkelsesverdige forsikringen om teknikken hans ville vre nok til bevise det om ndvendig, men det han er, fremfor alt, er et eksemplar av rasen av "gladiator"-kunstnere, for de kjemper alltid mot moter og akademikere hva de enn mtte vre.
Som enhver sann skaper er det fremfor alt mot seg selv at maleren m kjempe og kjempe, hvis han ikke fantes, i begrepets eksistensielle forstand, og vi er de forblffede tilskuerne til denne kampen som Ingres opphyde: "Det er bare nr man kjemper, tilegner man seg noe, og i kunst er kamp straffen man gir oss selv Det vi vet, m vi vite med sverd i hnd.
Jean-Pierre Vaguer
NB: Knappen for å vise hele beskrivelsen har kun en visuell effekt.
Beliggenhet
Catawiki
FINN-kode | 390329608 |
---|---|
Sist endret | 23.1.2025, 13:32 |