Bildegalleri
(1/1)
Onorio Marinari (1627–1715), Circle of - Gesù Bambino con mazzo di fiori
Til salgs21 031 kr
Beskrivelse
Onorio Marinari (Firenze, 3. oktober 1627 3. januar 1715), krets av
Jesusbarnet med blomsterbukett
Olje p lerret, 40 x 32 cm
Med ramme, 58 x 51 cm
\r
Snn av maleren Sigismondo Marinari, men ogs fetter og elev av Carlo Dolci (Firenze, 1616-1687), sammen med Agnese Dolci, tok han opp mesterens arv, og fortsatte skolen sin i en periode. Han jobbet hovedsakelig i Firenze for florentinske og toskanske kunder, men han dedikerte seg ikke bare til maleri. Han var faktisk en ledende intellektuell ogs med hensyn til vitenskapelige disipliner: han publiserte for eksempel et usedvanlig vellykket astronomi-essay med tittelen Fabbrica et use of the astronomical annulo universal instrument for skissering av solar pninger. De frste lrde som presenterte figuren og aktiviteten til Onorio Marinari er Pellegrino Orlandi, som bermmer den toskanske kunstnerens billedferdigheter i Pictorial Abecedario fra 1733, og abbed Lanzi, som refererer mye til kunstneren i Storia pictorica of Italy, publisert. i Milano i 1831. I den offisielle katalogen til Uffizi-galleriet fra 1833 leser vi: "han malte med god smak, og med en meget raffinert og korrekt utforming, kan man i hans hjemland se ganske mange malerier i private hender, og i offentligheten, og spesielt i kirkene Abbey og i Santa Maria Maddalena dei Pazzi , etter imitasjonen av mesteren, som vanligvis er den frste velsen av nye malere, og ofte, p grunn av naturens mangfold, deres frste skade, ble en andre dannet. som Lanzi ogs observerer. stil etter sitt eget talent, mer grandiose, mer ideell og av strre skamplett, slik kunstnerne uttrykker seg: hvorav forskjellige essays gjenstr i Santa Maria Maggiore, i S. Simone og i forskjellige florentinske bildegallerier." De tilskrives Onorio Marinari forskjellige verk som for tiden er bevart i nasjonale og internasjonale museer og offentlige og private samlinger, blant dem husker vi den kvinnelige figuren fra Civic Art Gallery of Forl, den vakre kunngjringen av sognekirken San Biagio of Lucignano, Salome med leder av baptisten fra Institute of Art i Minneapolis, Judith med leder av Holofernes fra Museum of Fine Arts i Budapest og Finding of Moses fra Civic Museums of Palazzo Farnese i Piacenza.
Denne Jesusbarnet med en blomsterbukett tar opp en velkjent komposisjon av Marinaris mester, Carlo Dolci. Maleriet av Dolci, beskrevet av Baldinucci p begynnelsen av det attende rhundre ("Jesus, omtrent seks r gammel, mens han satt, over inngangen til hagen, som forekommer i de hellige kantiklene, og med en krans av vakre blomster i hnden, nesten inviterer sjelen til kranse seg med sunn dyd") og utfrt for den toskanske samleren Giovanni Domenico Correggio, er nesten enstemmig identifisert med eksemplet som for tiden er utstilt p Thyssen Bornemisza av Madrid (inv. 129). Emnet Kristus med en krans eller blomsterbukett, skapt av Carlo Dolci, var spesielt vellykket p midten av det syttende rhundre i Firenze, som demonstrert av autografen og verkstedkopiene som er bevart ved Blanton Museum of Art i Austin, ved Wadsworth Athenaeum i Hartford, ved Alte Pinakothek i Mnchen og ved Kunsthistorisches Museum i Wien. Denne versjonen av Jesusbarnet, som absolutt er skapt i verkstedet og kan tilskrives Marinaris pensel, legemliggjr og viser alle nkkelkarakteristikkene til Marinaris maleri, blant annet tegningens dominerende rolle, bruken av levende og lyse farger og den ste og rolige fysiognomien. av emnet. Kunstneren, som vokste opp i Dolcis verksted, viser at han har lrt mesterens lre ikke bare nr det gjelder teknikk, men ogs nr det gjelder intensjon, og deler lignende religise flelser. Karakteriseringen av ductus og den myke karakteriseringen av ansiktet til Kristusbarnet minner tett om andre verk av Marinari, frst og fremst den hellige martyren fra Alte Pinakothek i Mnchen (inv. 281).
\r
Rammen leveres gratis, derfor kan den ikke vre en grunn for retur eller reklamasjon.
\r
For malerier kjpt i utlandet: etter betaling vil prosedyren for f eksportlisensen (ALC) startes. Alle antikviteter som sendes til utlandet fra Italia trenger dette dokumentet, utstedt av departementet for kulturarv. Prosedyren kan ta 3 til 5 uker fra foresprselen, derfor vil maleriet bli sendt s snart vi har dokumentet.
#ArtribuneQ1
Jesusbarnet med blomsterbukett
Olje p lerret, 40 x 32 cm
Med ramme, 58 x 51 cm
\r
Snn av maleren Sigismondo Marinari, men ogs fetter og elev av Carlo Dolci (Firenze, 1616-1687), sammen med Agnese Dolci, tok han opp mesterens arv, og fortsatte skolen sin i en periode. Han jobbet hovedsakelig i Firenze for florentinske og toskanske kunder, men han dedikerte seg ikke bare til maleri. Han var faktisk en ledende intellektuell ogs med hensyn til vitenskapelige disipliner: han publiserte for eksempel et usedvanlig vellykket astronomi-essay med tittelen Fabbrica et use of the astronomical annulo universal instrument for skissering av solar pninger. De frste lrde som presenterte figuren og aktiviteten til Onorio Marinari er Pellegrino Orlandi, som bermmer den toskanske kunstnerens billedferdigheter i Pictorial Abecedario fra 1733, og abbed Lanzi, som refererer mye til kunstneren i Storia pictorica of Italy, publisert. i Milano i 1831. I den offisielle katalogen til Uffizi-galleriet fra 1833 leser vi: "han malte med god smak, og med en meget raffinert og korrekt utforming, kan man i hans hjemland se ganske mange malerier i private hender, og i offentligheten, og spesielt i kirkene Abbey og i Santa Maria Maddalena dei Pazzi , etter imitasjonen av mesteren, som vanligvis er den frste velsen av nye malere, og ofte, p grunn av naturens mangfold, deres frste skade, ble en andre dannet. som Lanzi ogs observerer. stil etter sitt eget talent, mer grandiose, mer ideell og av strre skamplett, slik kunstnerne uttrykker seg: hvorav forskjellige essays gjenstr i Santa Maria Maggiore, i S. Simone og i forskjellige florentinske bildegallerier." De tilskrives Onorio Marinari forskjellige verk som for tiden er bevart i nasjonale og internasjonale museer og offentlige og private samlinger, blant dem husker vi den kvinnelige figuren fra Civic Art Gallery of Forl, den vakre kunngjringen av sognekirken San Biagio of Lucignano, Salome med leder av baptisten fra Institute of Art i Minneapolis, Judith med leder av Holofernes fra Museum of Fine Arts i Budapest og Finding of Moses fra Civic Museums of Palazzo Farnese i Piacenza.
Denne Jesusbarnet med en blomsterbukett tar opp en velkjent komposisjon av Marinaris mester, Carlo Dolci. Maleriet av Dolci, beskrevet av Baldinucci p begynnelsen av det attende rhundre ("Jesus, omtrent seks r gammel, mens han satt, over inngangen til hagen, som forekommer i de hellige kantiklene, og med en krans av vakre blomster i hnden, nesten inviterer sjelen til kranse seg med sunn dyd") og utfrt for den toskanske samleren Giovanni Domenico Correggio, er nesten enstemmig identifisert med eksemplet som for tiden er utstilt p Thyssen Bornemisza av Madrid (inv. 129). Emnet Kristus med en krans eller blomsterbukett, skapt av Carlo Dolci, var spesielt vellykket p midten av det syttende rhundre i Firenze, som demonstrert av autografen og verkstedkopiene som er bevart ved Blanton Museum of Art i Austin, ved Wadsworth Athenaeum i Hartford, ved Alte Pinakothek i Mnchen og ved Kunsthistorisches Museum i Wien. Denne versjonen av Jesusbarnet, som absolutt er skapt i verkstedet og kan tilskrives Marinaris pensel, legemliggjr og viser alle nkkelkarakteristikkene til Marinaris maleri, blant annet tegningens dominerende rolle, bruken av levende og lyse farger og den ste og rolige fysiognomien. av emnet. Kunstneren, som vokste opp i Dolcis verksted, viser at han har lrt mesterens lre ikke bare nr det gjelder teknikk, men ogs nr det gjelder intensjon, og deler lignende religise flelser. Karakteriseringen av ductus og den myke karakteriseringen av ansiktet til Kristusbarnet minner tett om andre verk av Marinari, frst og fremst den hellige martyren fra Alte Pinakothek i Mnchen (inv. 281).
\r
Rammen leveres gratis, derfor kan den ikke vre en grunn for retur eller reklamasjon.
\r
For malerier kjpt i utlandet: etter betaling vil prosedyren for f eksportlisensen (ALC) startes. Alle antikviteter som sendes til utlandet fra Italia trenger dette dokumentet, utstedt av departementet for kulturarv. Prosedyren kan ta 3 til 5 uker fra foresprselen, derfor vil maleriet bli sendt s snart vi har dokumentet.
#ArtribuneQ1
NB: Knappen for å vise hele beskrivelsen har kun en visuell effekt.
Beliggenhet
Catawiki
FINN-kode | 392359261 |
---|---|
Sist endret | 6.2.2025 kl. 12:02 |