Bildegalleri
(1/1)
Vincenzo Cabianca (1827–1902), Attributed to - Paesaggio Veneto
Til salgs11 683 kr
Beskrivelse
Vincenzo Cabianca
(Verona, 20. juni 1827 Roma, 22. mars 1902)
Att. til
"Venetiansk landskap" og "Vase med blomster" p baksiden
Olje p panel fra slutten av det nittende rhundre, signert nede til hyre (signert V. Cabianca)
Herkomst: Privat samling, Padua
Verket er malt p begge sider, maleriet p baksiden viser en vase med blomster av god kvalitet, men brer ingen signaturer.
Venetiansk maler, han tilhrte gruppen av de skalte Macchiaioli, og sammen med Signorini, Cecioni, Banti og de andre anti-akademiske kunstnerne kjempet han for den nye kunstens triumf, nettopp mot de klassiske akademiske formlene. En stor kolorist og perfekt designer, en fiende av all konvensjonalisme og en nyaktig forsker av effekter, han tok godt vare p lystonene og sannheten til emnet. Effektene av solen var Cabiancas hovedforskning, og maleriene 'La Mandriana' og 'Il Porcile al Sole' er to utmerkede verk som markerte en ekte kunstnerisk fremgang: der naturen blir reprodusert for hva den er, og bringer den p bordet nyaktig slik det er i virkeligheten. Etter ha bodd i fellesskap med de florentinske kunstnerne p den nye skolen og frst ha bodd en tid i La Spezia, i Pietravigne, og deretter i Paris med Signorini og Banti, vendte han tilbake til Italia, slo seg ned i Parma og, i 1868, i Roma.
Nettbrettstrrelse: 33,5 x 23,5 cm
Verket viser tegn p aldring som er forenlig med perioden (slutten av det nittende rhundre) og har nylig blitt restaurert.
Rammen p bildet er ikke inkludert i salget, den ble kun brukt til fotografiske forml. Verket sendes med fri ramme som en hflighet, i tre og bladgull av nytt hndverk.
* Auksjon uten forbeholdspris
Forsikret frakt
Sikkerhetsemballasje
(Verona, 20. juni 1827 Roma, 22. mars 1902)
Att. til
"Venetiansk landskap" og "Vase med blomster" p baksiden
Olje p panel fra slutten av det nittende rhundre, signert nede til hyre (signert V. Cabianca)
Herkomst: Privat samling, Padua
Verket er malt p begge sider, maleriet p baksiden viser en vase med blomster av god kvalitet, men brer ingen signaturer.
Venetiansk maler, han tilhrte gruppen av de skalte Macchiaioli, og sammen med Signorini, Cecioni, Banti og de andre anti-akademiske kunstnerne kjempet han for den nye kunstens triumf, nettopp mot de klassiske akademiske formlene. En stor kolorist og perfekt designer, en fiende av all konvensjonalisme og en nyaktig forsker av effekter, han tok godt vare p lystonene og sannheten til emnet. Effektene av solen var Cabiancas hovedforskning, og maleriene 'La Mandriana' og 'Il Porcile al Sole' er to utmerkede verk som markerte en ekte kunstnerisk fremgang: der naturen blir reprodusert for hva den er, og bringer den p bordet nyaktig slik det er i virkeligheten. Etter ha bodd i fellesskap med de florentinske kunstnerne p den nye skolen og frst ha bodd en tid i La Spezia, i Pietravigne, og deretter i Paris med Signorini og Banti, vendte han tilbake til Italia, slo seg ned i Parma og, i 1868, i Roma.
Nettbrettstrrelse: 33,5 x 23,5 cm
Verket viser tegn p aldring som er forenlig med perioden (slutten av det nittende rhundre) og har nylig blitt restaurert.
Rammen p bildet er ikke inkludert i salget, den ble kun brukt til fotografiske forml. Verket sendes med fri ramme som en hflighet, i tre og bladgull av nytt hndverk.
* Auksjon uten forbeholdspris
Forsikret frakt
Sikkerhetsemballasje
NB: Knappen for å vise hele beskrivelsen har kun en visuell effekt.
Beliggenhet
Catawiki
FINN-kode | 392359369 |
---|---|
Sist endret | 6.2.2025 kl. 12:06 |