Bildegalleri
(1/1)
Trumpeter - Leketøy Geemany 1944/1945 con 3 kit in plastica nuovi da assemblare
Til salgs584 kr
Beskrivelse
Lott 'Tyskland 1944/1945 med 3 nye trompeter/Tamiya plastsett
montere og male i skala 1:35, for militre kjretymodellere
satt inn i de tyske panserdivisjonene under andre verdenskrig:
1) 1 sett med selvgende luftvernpistol
2) 1 infanterisett med 8 figurer
3) 1 maskingevrsett med 7 figurer
- Statisk modellering av militre kjrety lar deg fordype deg i historie og
i teknologien til midlene som brukes i krig. Du vil vre i stand til trofast reprodusere artilleri,
tanks, halvspor, hjul- og skinnekjretyer, dedikerer mange timer til
bygge modeller og bruke materialer som plast, metall og tre.
Med denne hobbyen vil du kunne sette pris p skjnnheten og kompleksiteten til disse kjretyene,
samt deres strategiske betydning. Din samling av ferdige modeller vil vre en
et ekte museum i liten skala, som forteller historien om mange konflikter og
kamper. Oppdag gleden ved bygge din egen Static Modeling-kolleksjon
miniatyr militrkjrety med statisk modellering, og fordyp deg i historie og
i teknologien til midlene som brukes i krig.
1) Tysk 3,7 CM Flak 43 Flakpanzer IV Ostwing
- Trompetist
- detaljert sett
- kode: 01520
- mlestokk: 1:35
- stykker: 854
- innlp: 21
- strrelse: 168 mm.
- inkluderer: fotograveringer
- periode: Andre verdenskrig
- type: selvgende luftvernkanon
- land: Tyskland
- nytt sett/forseglede konvolutter
- plastsett for montere og male
- lim og farger er ikke inkludert
2) Tyske maskingevrtropper infanteri
- Tamiya
- kode: 35038
- mlestokk: 1:35
- land: Tyskland
- periode: Andre verdenskrig
- inkluderer: 7 figurer
- nytt sett/forseglede konvolutter
- plastsett for montere og male
- lim og farger er ikke inkludert
3) Tyske angrepstropper infanteri
- Tamiya
- kode: 35030
- mlestokk: 1:35
- land: Tyskland
- periode: Andre verdenskrig
- inkluderer: 8 figurer
- nytt sett/forseglede konvolutter
- plastsett for montere og male
- lim og farger er ikke inkludert
- Flakpanzer IV Ostwind var en selvgende luftvernkanon produsert av Tyskland p grunnlag av Panzer IV medium tank fra andre halvdel av 1944. I lpet av 1944 vendte den tekniske avdelingen til Ostbauwerke i Sagan seg til utformingen av selv- drevne luftvernkanoner for sikre beskyttelse for tropper i pent terreng mot lavtflygende angripende fly. I mai hadde selskapet fullfrt arbeidet med Flakpanzer IV Wirbelwind, hvis bevpning av et firedobbelt 20 mm FlaK 38-system imidlertid var av beskjeden effektivitet. Derfor hadde Ostbauwerke nesten samtidig begynt utviklingen av Gert 582 som monterte en 37 mm luftvernkanon: prototypen ble fullfrt samtidig med Wirbelwind og fikk betegnelsen Flakpanzer IV Ostwind. Den 18. august 1944 la den tyske hren inn en ordre p 100 enheter av den nye Ostwind, men ordren ble bare delvis oppfylt: i tillegg til prototypen ble bare syv enheter bygget fra bunnen av p chassis som i utgangspunktet hadde blitt tildelt produksjonen av Flakpanzer IV Kugelblitz, mens de andre 36 hadde blitt oppndd ved konvertere det samme antallet skadede Panzer IV-er som returnerte fra fronten. Skrogtallene varierte fra 82.001 til 90.000. Hele produksjonssyklusen ble utfrt av Ostbauwerke-fabrikkene mellom desember 1944 og mars 1945.
Prototypen av Ostwind ble levert til 1. SS-Panzer-Division Leibstandarte A.H. som testet den under reelle kampforhold under Ardennes-offensiven: kjretyet returnerte til Ostbau uten skader og rapportene om bruken fremhevet effektiviteten mot lavt. -flygende fly. Etter denne opplevelsen ble de frste femten Ostwind-seriene fullfrt mot slutten av desember 1944 og umiddelbart sendt til frontlinjeenhetene. Alle eksemplene ble fordelt blant de gjeldende anti-fly-platongene i Panzer-divisjonene, men deres sene utplassering, dessuten i begrenset antall, tillot ikke det nye vpensystemet ha noen innvirkning p den dramatiske krigssituasjonen i Tyskland.
Det originale trnet til Panzer IV ble fjernet til fordel for et strre og hyere, med en sekskantet plan og pen topp med en spalte i forsiden. Inne i denne strukturen var det montert en enkelt 37 mm FlaK 43/1 kanon, 89 kaliber lang (L/89): med en vekt p over 1200 kg, avfyrte vpenet 635 grams prosjektiler med en munningshastighet p 820 m/s. Hyden varierte fra -7 til +90, den effektive rekkevidden ndde omtrent 6600 meter og brannhastigheten var 250 skudd i minuttet; skytesyklusen genererte imidlertid mye ryk, og derfor ble det foretrukket la trnet st pent mot himmelen selv om dette innebar strre risiko for operatrene. Beskyttet av et 25 mm tykt avrundet skjold, kan FlaK 43 ogs brukes mot bakkeml med utmerkede resultater. Kasemattens travers dekket 360 og ble utfrt manuelt. Nrholdsforsvar mot infanteri ble betrodd en 7,92 mm MG 34 maskingevr, plassert i en kasematt i styrbord overbygning, det ser ogs ut til at en andre maskingevr noen ganger ble bret inne i skroget. Det er uklart hvor mye ammunisjon som kan bres: En kilde indikerer 1000 granater for pistolen og 600 skudd for MG 34, mens en annen rapporterer 400 skudd for luftvernkanonen og en tredje snakker om 1000 skudd for FlaK 43 og 1350. runder for de to automatvpnene.
Pansringen som ble arvet fra Panzer IV ble i stedet opprettholdt uten modifikasjoner: skroget hadde 80 mm foran, 20 mm p sidene og bak, 10 mm p taket; overbygget hadde henholdsvis 80 mm, 30 mm og 20 mm beskyttelse. Det store trnet ble i stedet bygd opp av 16 mm tykke plater p alle sider. To kilder er imidlertid enige om gi forskjellige data: faktisk rapporterer de at bde skroget og overbygningen hadde 80 mm frontalpanser, 30 mm p sidene og 20 mm bak, 10 mm p skroget topp og bunn og 12 mm p overbyggets tak. Til slutt, for trnet, indikerer begge 25 mm rustning.
Motoren plassert bak i skroget var ikke skiftet. Det var en Maybach HL 120 TRM 112 med tolv sylindre arrangert i en V, med et slagvolum p 11.867 cm og ytet 272 hk ved 2.800 o/min; Den var bensindrevet (tanken rommet 470 liter, hadde vannkjlesystem og hadde et kompresjonsforhold p 6,5:1. Starten ble sikret av startmotoren koblet til vognens 24 volt elektriske system, tenningen var med magneto Veivakselen koblet motoren til den fremre SSG 77-transmisjonen, synkronisert med en girkasse med seks forovergir og ett reversgir noen modifikasjoner enten: den var sammensatt av tte doble hjul koblet til fire boggier, som hver var utstyrt med en halvfjroppheng. Toget ble komplettert av fire doble vre sporruller og det bakre tomgangshjulet p 99 400 mm brede lenker.
Flakpanzer Ostwind var nesten 3 meter hy, 5,92 meter lang, veide 25 tonn totalt og utviklet et marktrykk p 0,81 kg/cm2. Kjretyet ble operert av et femmanns mannskap utstyrt med et 9 mm MP 40 maskingevr; sjefen, skytteren og lasteren satt i trnet; sjfren satt til venstre i skroget og maskingevren til hyre, som ogs hadde ansvaret for betjening av radioene FuG 2 og FuG 5 ombord. Freren styrte kjretyet med datidens typiske clutch-bremsesystem, som skulle brukes sammen med to retningsspaker, en for hvert spor, som ga den ndvendige svingen. Kjretyet var i stand til n en maksimal hastighet p 38 km/t, 25 km/t p veier og 20 km/t i uforberedt terreng. Drivstofforbruket p veien var 2,35 liter per kilometer (200 kilometer rekkevidde) og offroad kte det til 3,62 liter per kilometer (rekkevidden redusert til 130 kilometer). Den klarte bakker p ikke mer enn 30/57 % og kunne vasse gjennom opptil 0,80-1,20 meter vann; Grfteklaringen var 2,20-2,35 meter og den kunne overvinne trinn p 0,60 meter. Bakkeklaring, det vil si avstanden mellom bunnen av skroget og bakken, mlte 40 cm.
- Merk: Jeg legger stor vekt p korrekt beskrivelse og gode bilder av tomten.
Bildene er en del av tomtebeskrivelsen og gir mye informasjon om tomten.
dens tilstand og fullstendighet. Jeg anbefaler alltid studere de mange bildene nye.
Bilder har alltid forrang fremfor skrevet tekst.
- For ikke-kontinentale destinasjoner, inkludert yer og oversjiske territorier, vil tilleggskostnader plpe.
ekstra kostnader.
- Sporet frakt.
montere og male i skala 1:35, for militre kjretymodellere
satt inn i de tyske panserdivisjonene under andre verdenskrig:
1) 1 sett med selvgende luftvernpistol
2) 1 infanterisett med 8 figurer
3) 1 maskingevrsett med 7 figurer
- Statisk modellering av militre kjrety lar deg fordype deg i historie og
i teknologien til midlene som brukes i krig. Du vil vre i stand til trofast reprodusere artilleri,
tanks, halvspor, hjul- og skinnekjretyer, dedikerer mange timer til
bygge modeller og bruke materialer som plast, metall og tre.
Med denne hobbyen vil du kunne sette pris p skjnnheten og kompleksiteten til disse kjretyene,
samt deres strategiske betydning. Din samling av ferdige modeller vil vre en
et ekte museum i liten skala, som forteller historien om mange konflikter og
kamper. Oppdag gleden ved bygge din egen Static Modeling-kolleksjon
miniatyr militrkjrety med statisk modellering, og fordyp deg i historie og
i teknologien til midlene som brukes i krig.
1) Tysk 3,7 CM Flak 43 Flakpanzer IV Ostwing
- Trompetist
- detaljert sett
- kode: 01520
- mlestokk: 1:35
- stykker: 854
- innlp: 21
- strrelse: 168 mm.
- inkluderer: fotograveringer
- periode: Andre verdenskrig
- type: selvgende luftvernkanon
- land: Tyskland
- nytt sett/forseglede konvolutter
- plastsett for montere og male
- lim og farger er ikke inkludert
2) Tyske maskingevrtropper infanteri
- Tamiya
- kode: 35038
- mlestokk: 1:35
- land: Tyskland
- periode: Andre verdenskrig
- inkluderer: 7 figurer
- nytt sett/forseglede konvolutter
- plastsett for montere og male
- lim og farger er ikke inkludert
3) Tyske angrepstropper infanteri
- Tamiya
- kode: 35030
- mlestokk: 1:35
- land: Tyskland
- periode: Andre verdenskrig
- inkluderer: 8 figurer
- nytt sett/forseglede konvolutter
- plastsett for montere og male
- lim og farger er ikke inkludert
- Flakpanzer IV Ostwind var en selvgende luftvernkanon produsert av Tyskland p grunnlag av Panzer IV medium tank fra andre halvdel av 1944. I lpet av 1944 vendte den tekniske avdelingen til Ostbauwerke i Sagan seg til utformingen av selv- drevne luftvernkanoner for sikre beskyttelse for tropper i pent terreng mot lavtflygende angripende fly. I mai hadde selskapet fullfrt arbeidet med Flakpanzer IV Wirbelwind, hvis bevpning av et firedobbelt 20 mm FlaK 38-system imidlertid var av beskjeden effektivitet. Derfor hadde Ostbauwerke nesten samtidig begynt utviklingen av Gert 582 som monterte en 37 mm luftvernkanon: prototypen ble fullfrt samtidig med Wirbelwind og fikk betegnelsen Flakpanzer IV Ostwind. Den 18. august 1944 la den tyske hren inn en ordre p 100 enheter av den nye Ostwind, men ordren ble bare delvis oppfylt: i tillegg til prototypen ble bare syv enheter bygget fra bunnen av p chassis som i utgangspunktet hadde blitt tildelt produksjonen av Flakpanzer IV Kugelblitz, mens de andre 36 hadde blitt oppndd ved konvertere det samme antallet skadede Panzer IV-er som returnerte fra fronten. Skrogtallene varierte fra 82.001 til 90.000. Hele produksjonssyklusen ble utfrt av Ostbauwerke-fabrikkene mellom desember 1944 og mars 1945.
Prototypen av Ostwind ble levert til 1. SS-Panzer-Division Leibstandarte A.H. som testet den under reelle kampforhold under Ardennes-offensiven: kjretyet returnerte til Ostbau uten skader og rapportene om bruken fremhevet effektiviteten mot lavt. -flygende fly. Etter denne opplevelsen ble de frste femten Ostwind-seriene fullfrt mot slutten av desember 1944 og umiddelbart sendt til frontlinjeenhetene. Alle eksemplene ble fordelt blant de gjeldende anti-fly-platongene i Panzer-divisjonene, men deres sene utplassering, dessuten i begrenset antall, tillot ikke det nye vpensystemet ha noen innvirkning p den dramatiske krigssituasjonen i Tyskland.
Det originale trnet til Panzer IV ble fjernet til fordel for et strre og hyere, med en sekskantet plan og pen topp med en spalte i forsiden. Inne i denne strukturen var det montert en enkelt 37 mm FlaK 43/1 kanon, 89 kaliber lang (L/89): med en vekt p over 1200 kg, avfyrte vpenet 635 grams prosjektiler med en munningshastighet p 820 m/s. Hyden varierte fra -7 til +90, den effektive rekkevidden ndde omtrent 6600 meter og brannhastigheten var 250 skudd i minuttet; skytesyklusen genererte imidlertid mye ryk, og derfor ble det foretrukket la trnet st pent mot himmelen selv om dette innebar strre risiko for operatrene. Beskyttet av et 25 mm tykt avrundet skjold, kan FlaK 43 ogs brukes mot bakkeml med utmerkede resultater. Kasemattens travers dekket 360 og ble utfrt manuelt. Nrholdsforsvar mot infanteri ble betrodd en 7,92 mm MG 34 maskingevr, plassert i en kasematt i styrbord overbygning, det ser ogs ut til at en andre maskingevr noen ganger ble bret inne i skroget. Det er uklart hvor mye ammunisjon som kan bres: En kilde indikerer 1000 granater for pistolen og 600 skudd for MG 34, mens en annen rapporterer 400 skudd for luftvernkanonen og en tredje snakker om 1000 skudd for FlaK 43 og 1350. runder for de to automatvpnene.
Pansringen som ble arvet fra Panzer IV ble i stedet opprettholdt uten modifikasjoner: skroget hadde 80 mm foran, 20 mm p sidene og bak, 10 mm p taket; overbygget hadde henholdsvis 80 mm, 30 mm og 20 mm beskyttelse. Det store trnet ble i stedet bygd opp av 16 mm tykke plater p alle sider. To kilder er imidlertid enige om gi forskjellige data: faktisk rapporterer de at bde skroget og overbygningen hadde 80 mm frontalpanser, 30 mm p sidene og 20 mm bak, 10 mm p skroget topp og bunn og 12 mm p overbyggets tak. Til slutt, for trnet, indikerer begge 25 mm rustning.
Motoren plassert bak i skroget var ikke skiftet. Det var en Maybach HL 120 TRM 112 med tolv sylindre arrangert i en V, med et slagvolum p 11.867 cm og ytet 272 hk ved 2.800 o/min; Den var bensindrevet (tanken rommet 470 liter, hadde vannkjlesystem og hadde et kompresjonsforhold p 6,5:1. Starten ble sikret av startmotoren koblet til vognens 24 volt elektriske system, tenningen var med magneto Veivakselen koblet motoren til den fremre SSG 77-transmisjonen, synkronisert med en girkasse med seks forovergir og ett reversgir noen modifikasjoner enten: den var sammensatt av tte doble hjul koblet til fire boggier, som hver var utstyrt med en halvfjroppheng. Toget ble komplettert av fire doble vre sporruller og det bakre tomgangshjulet p 99 400 mm brede lenker.
Flakpanzer Ostwind var nesten 3 meter hy, 5,92 meter lang, veide 25 tonn totalt og utviklet et marktrykk p 0,81 kg/cm2. Kjretyet ble operert av et femmanns mannskap utstyrt med et 9 mm MP 40 maskingevr; sjefen, skytteren og lasteren satt i trnet; sjfren satt til venstre i skroget og maskingevren til hyre, som ogs hadde ansvaret for betjening av radioene FuG 2 og FuG 5 ombord. Freren styrte kjretyet med datidens typiske clutch-bremsesystem, som skulle brukes sammen med to retningsspaker, en for hvert spor, som ga den ndvendige svingen. Kjretyet var i stand til n en maksimal hastighet p 38 km/t, 25 km/t p veier og 20 km/t i uforberedt terreng. Drivstofforbruket p veien var 2,35 liter per kilometer (200 kilometer rekkevidde) og offroad kte det til 3,62 liter per kilometer (rekkevidden redusert til 130 kilometer). Den klarte bakker p ikke mer enn 30/57 % og kunne vasse gjennom opptil 0,80-1,20 meter vann; Grfteklaringen var 2,20-2,35 meter og den kunne overvinne trinn p 0,60 meter. Bakkeklaring, det vil si avstanden mellom bunnen av skroget og bakken, mlte 40 cm.
- Merk: Jeg legger stor vekt p korrekt beskrivelse og gode bilder av tomten.
Bildene er en del av tomtebeskrivelsen og gir mye informasjon om tomten.
dens tilstand og fullstendighet. Jeg anbefaler alltid studere de mange bildene nye.
Bilder har alltid forrang fremfor skrevet tekst.
- For ikke-kontinentale destinasjoner, inkludert yer og oversjiske territorier, vil tilleggskostnader plpe.
ekstra kostnader.
- Sporet frakt.
NB: Knappen for å vise hele beskrivelsen har kun en visuell effekt.
Beliggenhet
Catawiki
FINN-kode | 392361730 |
---|---|
Sist endret | 6.2.2025 kl. 13:18 |