Bildegalleri
(1/1)
Scuola italiana (XX), After Canaletto - The Thames and the City of London from R
Til salgs5 241 kr
Beskrivelse
ITALIENSK SKOLE (XX)
(Etter Giovanni Antonio Canal kjent som Canaletto)
Themsen og City of London fra Richmond House
Olje p lerret, cm. 50 x 70
Ikke signert
MERK: Arbeid ikke signert. Arbeid uten ramme:
Det aktuelle maleriet, en sjelden utsikt over London-monumentet The Thames and the City of London fra Richmond House, representerer et fascinerende eksempel p hvordan kunsten kopiere de store mestrene ble praktisert p 1800- og 1900-tallet. Verket er tydelig inspirert av den bermte Canaletto, kjent for sine detaljerte og fotorealistiske representasjoner av Venezia fra det attende rhundre, selv om det i dette tilfellet skildrer byen London. Til tross for de stilistiske og perspektiviske likhetene, presenterer verket ogs illustrative variasjoner sammenlignet med originalene til den venetianske mesteren.
Verket er inspirert av den originale modellen The Thames and the City of London fra Richmond House (olje p lerret 105 x 117,5 cm, plassert i samlingen til hertugen av Richmond, Goodwood House, West Sussex, England), et mesterverk utfrt av Canaletto i 1747 under oppholdet i England fra 1746 til 1755. Imidlertid presenterer maleriet noen variasjoner i perspektiv og illustrasjon, og fremfor alt i dimensjoner.
Maleriet tilbyr en fascinerende nrbilde av Themsen med det anlagte bakteppet av byen London, med utsikten fra Richmond House, spesielt gruppene av figurer i forgrunnen nede i forgrden.
Han hadde mange engelske lnetakere, inkludert hertugen av Richmond, og ved hans ankomst var ryktet hans allerede spredt av verkene anskaffet av engelske Grand Tourists i Venezia. Kunsthistorikere hevder ofte at Canaletto s England gjennom venetianske yne, men dette verket har et i hovedsak engelsk preg med sitt diffuse atmosfriske lys som foregriper verkene til senere engelske kunstnere som Turner.
Giovanni Antonio Canal, kjent som Canaletto (1697-1768), malte rundt 40 verk under sitt engelske opphold, hvorav mange forblir i de aristokratiske samlingene de opprinnelig ble bestilt for, mens andre er i National Gallery i London, ved National Gallery. Maritimt museum og i samlingen til Hennes Majestet Dronningen.
Til tross for forskjellene, opprettholder maleriet Canalettos typiske naturskjnne omgivelser, med et presist perspektiv og en nitid representasjon av arkitektoniske og landskapsmessige detaljer. Samtidskunstneren har klart fange atmosfren og stilen til den venetianske mesteren, og skapt et verk som, selv om det ikke er originalt, trofast gjenspeiler hans nd.
Avslutningsvis representerer dette maleriet et gyldig vitnesbyrd om hvordan innflytelsen fra fortidens store mestere, som Canaletto, har fortsatt inspirere samtidskunstnere. Selv om det ikke er en original, klarer verket formidle essensen av Venezia fra det attende rhundre gjennom en moderne tolkning, noe som gjr det til et verdifullt tillegg til enhver kunstsamling.
Duken er i ganske god allmenntilstand, uten penbare bevaringsproblemer og krever ikke umiddelbar inngripen. Dette bidrar til bevare integriteten til arbeidet og forbedre ytelseskvaliteten.
Maleriet, av god billedkvalitet, selv om det er pyntet med en vakker gull- og treramme, selges lerretet uten ramme.
OPPRINNELSE: Coll. Privat siciliansk
Ved salg utenfor italiensk territorium m kjperen vente p at eksportprosedyrene blir behandlet.
(Etter Giovanni Antonio Canal kjent som Canaletto)
Themsen og City of London fra Richmond House
Olje p lerret, cm. 50 x 70
Ikke signert
MERK: Arbeid ikke signert. Arbeid uten ramme:
Det aktuelle maleriet, en sjelden utsikt over London-monumentet The Thames and the City of London fra Richmond House, representerer et fascinerende eksempel p hvordan kunsten kopiere de store mestrene ble praktisert p 1800- og 1900-tallet. Verket er tydelig inspirert av den bermte Canaletto, kjent for sine detaljerte og fotorealistiske representasjoner av Venezia fra det attende rhundre, selv om det i dette tilfellet skildrer byen London. Til tross for de stilistiske og perspektiviske likhetene, presenterer verket ogs illustrative variasjoner sammenlignet med originalene til den venetianske mesteren.
Verket er inspirert av den originale modellen The Thames and the City of London fra Richmond House (olje p lerret 105 x 117,5 cm, plassert i samlingen til hertugen av Richmond, Goodwood House, West Sussex, England), et mesterverk utfrt av Canaletto i 1747 under oppholdet i England fra 1746 til 1755. Imidlertid presenterer maleriet noen variasjoner i perspektiv og illustrasjon, og fremfor alt i dimensjoner.
Maleriet tilbyr en fascinerende nrbilde av Themsen med det anlagte bakteppet av byen London, med utsikten fra Richmond House, spesielt gruppene av figurer i forgrunnen nede i forgrden.
Han hadde mange engelske lnetakere, inkludert hertugen av Richmond, og ved hans ankomst var ryktet hans allerede spredt av verkene anskaffet av engelske Grand Tourists i Venezia. Kunsthistorikere hevder ofte at Canaletto s England gjennom venetianske yne, men dette verket har et i hovedsak engelsk preg med sitt diffuse atmosfriske lys som foregriper verkene til senere engelske kunstnere som Turner.
Giovanni Antonio Canal, kjent som Canaletto (1697-1768), malte rundt 40 verk under sitt engelske opphold, hvorav mange forblir i de aristokratiske samlingene de opprinnelig ble bestilt for, mens andre er i National Gallery i London, ved National Gallery. Maritimt museum og i samlingen til Hennes Majestet Dronningen.
Til tross for forskjellene, opprettholder maleriet Canalettos typiske naturskjnne omgivelser, med et presist perspektiv og en nitid representasjon av arkitektoniske og landskapsmessige detaljer. Samtidskunstneren har klart fange atmosfren og stilen til den venetianske mesteren, og skapt et verk som, selv om det ikke er originalt, trofast gjenspeiler hans nd.
Avslutningsvis representerer dette maleriet et gyldig vitnesbyrd om hvordan innflytelsen fra fortidens store mestere, som Canaletto, har fortsatt inspirere samtidskunstnere. Selv om det ikke er en original, klarer verket formidle essensen av Venezia fra det attende rhundre gjennom en moderne tolkning, noe som gjr det til et verdifullt tillegg til enhver kunstsamling.
Duken er i ganske god allmenntilstand, uten penbare bevaringsproblemer og krever ikke umiddelbar inngripen. Dette bidrar til bevare integriteten til arbeidet og forbedre ytelseskvaliteten.
Maleriet, av god billedkvalitet, selv om det er pyntet med en vakker gull- og treramme, selges lerretet uten ramme.
OPPRINNELSE: Coll. Privat siciliansk
Ved salg utenfor italiensk territorium m kjperen vente p at eksportprosedyrene blir behandlet.
NB: Knappen for å vise hele beskrivelsen har kun en visuell effekt.
Beliggenhet
Catawiki
FINN-kode | 392563830 |
---|---|
Sist endret | 7.2.2025 kl. 20:43 |