Bildegalleri
(1/1)
Paolo Anesi (1697–1773), Circle of - Paesaggio fluviale con figure
Til salgs13 958 kr
Beskrivelse
Omrdet til Paolo Anesi (Roma, 1697 ibid., 1773)
Elvelandskap med figurer
Olje p lerret, 27 x 37 cm
Med ramme 37,5 x 47 cm
Virkningen utvidet av det enorme naturpanoramaet og det parallelle nsket om registrere det fra livet utgjorde et tilbakevendende mnster innen rokokkopetikken. Muligheten for innovere og re-semantisere det valgte panoramaet gjennom det stadig frie arrangementet av figurer og plantedekorasjoner, gjorde at sjangeren forblir banebrytende og i takt med markedets krav. Hvis p den ene siden disse maleriene var det lykkeligste resultatet av personlige reiserefleksjoner, bevart som billedsider med dagbker og reiseruter, p den andre siden dukket de opp samtidig som dydige hyllest til kultiverte skere, utdypet i form av raffinerte miniatyrer. Korridoren av frynsete skyer i ntiden, plassert p en krystallinsk vrhimmel, betegner kunstnerens oppmerksomhet ikke bare p den pliktoppfyllende restitusjonen av virkeligheten, men ogs p den kompositoriske utformingen av maleriet, der de store stripene av klar bltt fremhever de sm, men strlende detaljene i den figurative arkitekturen. Den luftige romligheten som er garantert i maleriets perspektivdybde, i samsvar med menneskefigurene og de avgjrende sypressene i bakgrunnen, sammen med fortauet som de to reisende til hyre gikk, laget av klumpete gullperler, tillater oss i ntiden gjenkjenne et ekko av arbeidet til Paolo Anesi (1697-1773). En mangefasettert romersk kunstner fra en familie av venetianske vevere, etter sin opplring under Giuseppe Bartolomeo Chiari frst og deretter Bernardino Fergioni, ble Anesi i byen Firenze. Her, i det blomstrende verkstedet som hans ledelse bestridte, trente Francesco Zuccarelli, en kjent utsiktsmaler som spredte mesterens stil i London, blant andre. Etter ha returnert til hovedstaden, ble Anesi snart kjent som en kjent landskapsmaler, forkjemper for en stil som ble skapt i den underliggende konteksten av Roman Arcadia, men styrket av bambocciske pvirkninger og drevet av en strre koloristisk kraft. Hans ductus pingndi, preget av et anspent penselstrk i fylle fargefeltene og fint detaljert i panoramaenes diffuse partikularisme, gjorde ham til en kunstner ettertraktet av den utmerkede utkanten av edle kunstkjennere. Han var medlem av kongregasjonen av Virtuosi al Pantheon siden 1757, og ble bedt om male fresker for prins Massimos boliger i Arsoli di Tivoli, deretter i 1761 for Villa Albani og i 1767 for Chigi- og Doria-palassene. Historismen som da var utbredt i Roma fikk ham til fremst som en intelligent innovatr innen landskapsmaleriet, hvor kunstneren kombinerte ikke bare tradisjonelle romerske ruiner, men ogs livlige figurer som er typiske for rokokko-eposet. Anesi var i stand til gjre like mye p den italienske halvya som p angelsaksisk jord: leksjonen hans spredte seg uimotsagt blant de mest oppdaterte forfatterne av landskapsmaleri, og karakteriserte raffinert internasjonal produksjon.
Noen av kunstnerens malerier, bredt distribuert innenfor private samlinger, er i dag bevart i Civic Art Gallery of Forl (Pedriali-samlingen) og i bispedmmemuseet i Milano.
Rammen leveres gratis, derfor kan den ikke vre en grunn for retur eller reklamasjon.
For malerier kjpt i utlandet: etter betaling vil prosedyren for f eksportlisensen (ALC) startes. Alle antikviteter som sendes til utlandet fra Italia krever dette dokumentet, utstedt av departementet for kulturarv. Prosessen kan ta 3 til 5 uker fra foresprselen, og s snart vi har dokumentet vil maleriet bli sendt.
Elvelandskap med figurer
Olje p lerret, 27 x 37 cm
Med ramme 37,5 x 47 cm
Virkningen utvidet av det enorme naturpanoramaet og det parallelle nsket om registrere det fra livet utgjorde et tilbakevendende mnster innen rokokkopetikken. Muligheten for innovere og re-semantisere det valgte panoramaet gjennom det stadig frie arrangementet av figurer og plantedekorasjoner, gjorde at sjangeren forblir banebrytende og i takt med markedets krav. Hvis p den ene siden disse maleriene var det lykkeligste resultatet av personlige reiserefleksjoner, bevart som billedsider med dagbker og reiseruter, p den andre siden dukket de opp samtidig som dydige hyllest til kultiverte skere, utdypet i form av raffinerte miniatyrer. Korridoren av frynsete skyer i ntiden, plassert p en krystallinsk vrhimmel, betegner kunstnerens oppmerksomhet ikke bare p den pliktoppfyllende restitusjonen av virkeligheten, men ogs p den kompositoriske utformingen av maleriet, der de store stripene av klar bltt fremhever de sm, men strlende detaljene i den figurative arkitekturen. Den luftige romligheten som er garantert i maleriets perspektivdybde, i samsvar med menneskefigurene og de avgjrende sypressene i bakgrunnen, sammen med fortauet som de to reisende til hyre gikk, laget av klumpete gullperler, tillater oss i ntiden gjenkjenne et ekko av arbeidet til Paolo Anesi (1697-1773). En mangefasettert romersk kunstner fra en familie av venetianske vevere, etter sin opplring under Giuseppe Bartolomeo Chiari frst og deretter Bernardino Fergioni, ble Anesi i byen Firenze. Her, i det blomstrende verkstedet som hans ledelse bestridte, trente Francesco Zuccarelli, en kjent utsiktsmaler som spredte mesterens stil i London, blant andre. Etter ha returnert til hovedstaden, ble Anesi snart kjent som en kjent landskapsmaler, forkjemper for en stil som ble skapt i den underliggende konteksten av Roman Arcadia, men styrket av bambocciske pvirkninger og drevet av en strre koloristisk kraft. Hans ductus pingndi, preget av et anspent penselstrk i fylle fargefeltene og fint detaljert i panoramaenes diffuse partikularisme, gjorde ham til en kunstner ettertraktet av den utmerkede utkanten av edle kunstkjennere. Han var medlem av kongregasjonen av Virtuosi al Pantheon siden 1757, og ble bedt om male fresker for prins Massimos boliger i Arsoli di Tivoli, deretter i 1761 for Villa Albani og i 1767 for Chigi- og Doria-palassene. Historismen som da var utbredt i Roma fikk ham til fremst som en intelligent innovatr innen landskapsmaleriet, hvor kunstneren kombinerte ikke bare tradisjonelle romerske ruiner, men ogs livlige figurer som er typiske for rokokko-eposet. Anesi var i stand til gjre like mye p den italienske halvya som p angelsaksisk jord: leksjonen hans spredte seg uimotsagt blant de mest oppdaterte forfatterne av landskapsmaleri, og karakteriserte raffinert internasjonal produksjon.
Noen av kunstnerens malerier, bredt distribuert innenfor private samlinger, er i dag bevart i Civic Art Gallery of Forl (Pedriali-samlingen) og i bispedmmemuseet i Milano.
Rammen leveres gratis, derfor kan den ikke vre en grunn for retur eller reklamasjon.
For malerier kjpt i utlandet: etter betaling vil prosedyren for f eksportlisensen (ALC) startes. Alle antikviteter som sendes til utlandet fra Italia krever dette dokumentet, utstedt av departementet for kulturarv. Prosessen kan ta 3 til 5 uker fra foresprselen, og s snart vi har dokumentet vil maleriet bli sendt.
NB: Knappen for å vise hele beskrivelsen har kun en visuell effekt.
Beliggenhet
Italia
Catawiki
FINN-kode | 394668208 |
---|---|
Sist endret | 21.2.2025 kl. 22:11 |