Bildegalleri
(1/1)
Trix H0 - 22951 - Damplokomotiv med tilhengervogn (1) - Modell av en Br 203TP II
Til salgs2 035 kr
Beskrivelse
Ekspresstog damplokomotiv med tender serie 03.
Opprinnelig:
For ekspresstog opp til 150 km/t manglet Deutsche Reichsbahn
et raskt damplokomotiv for de mange rutene hvis overbygning kun tillot et akseltrykk p 18 tonn.
I 1939 presenterte Borsig fra Berlin de to frste prototypene for den godkjente 150 km/t
som Baureihe 03.10 med sin slende effektivisering.
P grunn av utbruddet av andre verdenskrig ble bare 58 levert.
Etter andre verdenskrig gikk 26 lokomotiver til de vesttyske jernbaner (DB), 19 til de sttyske jernbaner (DR) og 9 til PKP i Polen.
DB og DR fjernet effektiviseringen, som var blitt ubrukelig i mellomtiden.
Ved begge selskapene ble lokomotivens kjeler erstattet med nye i 1957/58.
Modell:
Gammel versjon av Deutsche Bundesbahn (DB), med Wagner rykavvisere, gammel kjele, standard tender 22T34,
Reichsbahn-lykter.
Firmanummer 03 266.
Driftstilstand ca 1954.
Lokomotiv testet og fungerer som det skal, kjrte kun for testforml.
Ved bruk la den renne forsiktig inn, evt. smr.
Regulert hyeffektiv drift med svinghjul i kjelen.
3 aksler drevet. trekkdekk.
2 anti-skli stropper
Lokomotiv og tender i stor grad av metall.
Topunkts frontsignal, endres med kjreretningen.
Belysning med vedlikeholdsfrie, varmhvite lysdioder (LED).
Tett kopling med kinematikk mellom lokomotiv og tender.
P tenderen en kinematisk styrt kort kobling med NEM aksel.
Inkluderer stempelstangbeskyttelsesrr og bremseledninger.
Lokomotivet er digitalt preparert med 21 pins plugg.
Originalemballasjen viser noen spor av lagring.
Bilder er en del av varebeskrivelsen, s vennligst se dem nye.
Lst festede deler i en forseglet pose er inkludert.
Skinnene p bildene er ikke en del av tomten og er derfor ikke inkludert.
Opprinnelig:
For ekspresstog opp til 150 km/t manglet Deutsche Reichsbahn
et raskt damplokomotiv for de mange rutene hvis overbygning kun tillot et akseltrykk p 18 tonn.
I 1939 presenterte Borsig fra Berlin de to frste prototypene for den godkjente 150 km/t
som Baureihe 03.10 med sin slende effektivisering.
P grunn av utbruddet av andre verdenskrig ble bare 58 levert.
Etter andre verdenskrig gikk 26 lokomotiver til de vesttyske jernbaner (DB), 19 til de sttyske jernbaner (DR) og 9 til PKP i Polen.
DB og DR fjernet effektiviseringen, som var blitt ubrukelig i mellomtiden.
Ved begge selskapene ble lokomotivens kjeler erstattet med nye i 1957/58.
Modell:
Gammel versjon av Deutsche Bundesbahn (DB), med Wagner rykavvisere, gammel kjele, standard tender 22T34,
Reichsbahn-lykter.
Firmanummer 03 266.
Driftstilstand ca 1954.
Lokomotiv testet og fungerer som det skal, kjrte kun for testforml.
Ved bruk la den renne forsiktig inn, evt. smr.
Regulert hyeffektiv drift med svinghjul i kjelen.
3 aksler drevet. trekkdekk.
2 anti-skli stropper
Lokomotiv og tender i stor grad av metall.
Topunkts frontsignal, endres med kjreretningen.
Belysning med vedlikeholdsfrie, varmhvite lysdioder (LED).
Tett kopling med kinematikk mellom lokomotiv og tender.
P tenderen en kinematisk styrt kort kobling med NEM aksel.
Inkluderer stempelstangbeskyttelsesrr og bremseledninger.
Lokomotivet er digitalt preparert med 21 pins plugg.
Originalemballasjen viser noen spor av lagring.
Bilder er en del av varebeskrivelsen, s vennligst se dem nye.
Lst festede deler i en forseglet pose er inkludert.
Skinnene p bildene er ikke en del av tomten og er derfor ikke inkludert.
NB: Knappen for å vise hele beskrivelsen har kun en visuell effekt.
Beliggenhet
Nederland
Catawiki
FINN-kode | 394677325 |
---|---|
Sist endret | 21.2.2025 kl. 23:40 |