FINN eiendom er stedet «alle» i Norge går når de skal kjøpe eller selge eiendom. I tillegg kommer de som besøker boligannonsene for å orientere seg i markedet, og de som søker inspirasjon.
– Med markedsføring ønsker man å treffe riktig, men også bredt. FINN eiendom er en markedsplass som tilrettelegger for dette. Den store fordelen er at det er nettopp her stort sett alle boliger blir annonsert – både boligkjøpere og -selgere forventer at boliger til salgs blir publisert her, sier Caroline Stensrød, eiendomsmegler og daglig leder for det Oslo-baserte, premium meglerfirmaet Sem & Johnsen.
– På FINN eiendom får folk god oversikt over hva som er til salgs til enhver tid. Det er enkelt å søke på kriterier som pris, område og de fasilitetene man er opptatt av. I tillegg til de som søker ny bolig, har jeg inntrykk av at mange også bruker FINN eiendom som inspirasjon i forbindelse med oppussing og innredning, forteller hun.
– Selv om det er relativt sjelden vi kjøper ny bolig, er folk flest godt kjent med FINN eiendom, fordi man bruker FINN til alt fra booking av flybilletter til å selge unna gamle ski, legger hun til.
Megleren peker på noen klare fordeler ved markedsplassen, uansett om man skal selge eller kjøpe bolig:
– Som meglere opplever vi en publiseringsprosess som går helt sømløst, fordi løsningen er integrert i våre systemer. Dette er viktig i den verden vi lever i, der både vi og kundene våre forventer at alt skal skje raskt. Skulle det være noe rusk i maskineriet opplever jeg kontaktpersonene hos FINN som raskt tilgjengelige og løsningsorienterte, sier eiendomsmegleren.
– Som eiendomsmeglere følger vi nøye med på statistikken når vi annonserer boliger, og vi ser at det er mest trafikk på annonsene helt i starten av annonseringen. Slik ser vi at folk følger med på pushvarslene de får fra FINN når nye boliger legges ut som matcher deres søk. Vi ser også at det er mange som benytter seg av «favoritt»-knappen for å lagre annonsene, sier Stensrød.