Background Jobs 2

I kulissene hos FINN jobb

Her får du en titt inn på bakrommet vårt! Vi viser deg hvilke funksjoner eller verktøy vi jobber med for å gjøre rekruttering litt lettere for deg.

Få med deg det nyeste

1.

Bedriftssenteret har fått et ansiktsløft: Du vet det verktøyet hvor du legger ut annonser på FINN? Det er FINN Bedriftssenter. Med enklere navigasjon og forbedret oversikt over dine annonser, blir det nå lettere å holde styr på rekrutteringsarbeidet.

2.

Nå kan du betale per søknad: Er du usikker på hvor mange søknader annonsen din vil få, kan du velge å betale per søknad i stedet for per annonse. Dette er tilgjengelig når du publiserer via FINN Bedriftssenter, og foreløpig ikke for alle typer stillinger – men vi jobber med saken!

  • Du betaler ingenting på forhånd
  • Betal kun per de første 15 søkerne
  • Får du ingen søkere betaler du ingenting

3. 

Skreddersydde nøkkelord: Denne nye AI-tjenesten skal hjelpe deg å lage mer relevante annonser. Våre matchingmodeller bruker nøkkelord for å finne de mest egnede kandidatene for en stilling, men det kan være utfordrende for arbeidsgivere å vite hvilke nøkkelord som tiltrekker de rette kandidatene. Derfor kan du nå få skreddersydde nøkkelordforslag for hver enkelt stillingsannonse.

4.

AI for bedre annonser (ATS-pilot)
Vi har lansert en ny tjeneste som forbedrer annonser importert fra rekrutteringssystemer (ATS). Du kan få forslag til forbedringer av stillingstittel og jobb-beskrivelse for å gjøre annonsen mer attraktiv, samt optimaliseringer til informasjon om jobbfunksjoner, bransjer og hjemmekontor.

5.

Kjøp Effekt-produkter direkte på Jobbnorge.no: Vi har startet en pilot sammen med Jobbnorge der vi tester ut å tilby våre populære Effekt-produkter direkte i deres ATS-system. Dette betyr at man kan kjøpe Effekt-produkter uten å forlate ATS-systemet.

6.

Lønn i stillingsannonser: Nå har du muligheten til å inkludere lønnsinformasjon i stillingsannonser. Vi vet at kandidater er svært interessert i å vite hva de kan forvente i lønn, og analyser viser at annonser med lønnsinformasjon får over 60 % bedre ytelse. Ved å være mer transparente rundt lønn, kan du tiltrekke flere kvalifiserte kandidater og gjøre annonsene dine mer attraktive.