I kulissene hos FINN jobb
Her får du en titt inn på bakrommet vårt! Vi viser deg hvilke funksjoner eller verktøy vi jobber med for å gjøre rekruttering litt lettere for deg.
Få med deg det nyeste
1.
Bedriftssenteret har fått et ansiktsløft: Du vet det verktøyet hvor du legger ut annonser på FINN? Det er FINN Bedriftssenter. Med enklere navigasjon og forbedret oversikt over dine annonser, blir det nå lettere å holde styr på rekrutteringsarbeidet.
2.
Nå kan du betale per søknad: Er du usikker på hvor mange søknader annonsen din vil få, kan du velge å betale per søknad i stedet for per annonse. Dette er tilgjengelig når du publiserer via FINN Bedriftssenter, og foreløpig ikke for alle typer stillinger – men vi jobber med saken!
- Du betaler ingenting på forhånd
- Betal kun per de første 15 søkerne
- Får du ingen søkere betaler du ingenting
3.
Skreddersydde nøkkelord: Denne nye AI-tjenesten skal hjelpe deg å lage mer relevante annonser. Våre matchingmodeller bruker nøkkelord for å finne de mest egnede kandidatene for en stilling, men det kan være utfordrende for arbeidsgivere å vite hvilke nøkkelord som tiltrekker de rette kandidatene. Derfor kan du nå få skreddersydde nøkkelordforslag for hver enkelt stillingsannonse.
4.
AI for bedre annonser (ATS-pilot)
Vi har lansert en ny tjeneste som forbedrer annonser importert fra rekrutteringssystemer (ATS). Du kan få forslag til forbedringer av stillingstittel og jobb-beskrivelse for å gjøre annonsen mer attraktiv, samt optimaliseringer til informasjon om jobbfunksjoner, bransjer og hjemmekontor.
5.
Kjøp Effekt-produkter direkte på Jobbnorge.no: Vi har startet en pilot sammen med Jobbnorge der vi tester ut å tilby våre populære Effekt-produkter direkte i deres ATS-system. Dette betyr at man kan kjøpe Effekt-produkter uten å forlate ATS-systemet.
6.
Lønn i stillingsannonser: Nå har du muligheten til å inkludere lønnsinformasjon i stillingsannonser. Vi vet at kandidater er svært interessert i å vite hva de kan forvente i lønn, og analyser viser at annonser med lønnsinformasjon får over 60 % bedre ytelse. Ved å være mer transparente rundt lønn, kan du tiltrekke flere kvalifiserte kandidater og gjøre annonsene dine mer attraktive.