Det ser ut til at flere og flere ønsker å oppleve Norge fra første rad. I uke 19 hadde vi nesten en halv million besøk på FINN bobil, en vekst på hele 92 prosent mot samme uke i fjor.
- Helt RÅTT!, sier Ole Martin Larsen, strategisk kundesjef i FINN motor. - Og ikke nok med det; veksten mot uke 18 er på hele 25 prosent, og hittil i år har vi en vekst på 56 prosent når det gjelder trafikk til annonsene.
All-time high for antall henvendelser på én uke
Mange nye brukere oppsøker FINN, og forhandlere melder om flere rene salg uten innbytte, førstegangskjøpere, og en liten trend med flere yngre kjøpere enn tidligere år.
I uke 19 ble det all-time high i antall sendte meldinger på bobilannonser. Veksten i antall henvendelser var på vanvittige 177 prosent mot samme uke i fjor, og 32 prosent mot uken før. Hele 6242 meldinger ble sendt mellom private og forhandlere på en uke.
- Veksten i antall henvendelser hittil i år på FINN bobil er på imponerende 108 prosent! WOW!, sier Larsen imponert.
Solide tall også for campingvogn
- Jeg bodde selv på campingplass forrige helg, og skjønner at nordmenn elsker denne form for ferie. Det gjenspeiler seg også hos oss på FINN at flere vil feriere slik til sommeren.
I uke 19 hadde FINN campingvogn en vekst på hele 55 prosent mot samme uke i fjor, og en god stabil vekst på 14 prosent mot uken før. Flere og flere er på utkikk etter campingvogn.
Som for antall henvendelser på bobil, kan også campingvognannonser vise til en stabil vekst hittil i 2020 på 24 prosent. Antall sendte meldinger på disse annonsene avtar heller ikke. Totalt ble det sendt hele 4427 meldinger i uke 19 som gir en vekst på 75 prosent mot uke 19 i fjor, og 24 prosent mot uke 18 i år.