– Dette er toppen på FINN.no, nå er vi i eliteserien med den gjeveste prisen, sa DRIVs konferansier Eirik Norman Hansen og salgsdirektør Bente Werenskiold da de introduserte vinneren av Årets forhandler.
Kriteriene var høyest antall annonsebesøk, lengst gjennomsnittlig lesetid, flest favorittlagringer og flest unike brukere.
Bilia Økern var en soleklar vinner innen alle kriteriene, i tillegg til annonser av fantastisk kvalitet og en positiv utvikling det siste året. De tar med seg kunden på en reise, og gjør absolutt alt riktig!
Jørgen Torneby, bruktbilsjef hos Bilia Økern, storkoste seg på årets DRIV og tok imot prisen med et stort smil.
– Det er mye som skjer i bilbransjen, og det var spennende å høre hva de som jobber i den synes om utviklingen. Samtidig var det selvfølgelig veldig moro å vinne Årets forhandler!
– Hvordan jobber dere med deres annonser for å oppnå resultater som dette?
– Det er mer enn én ting vi gjør, men vi ligger hele tiden 1-2 måneder i forveien siden vi stort sett får inn leasing- og innbyttebiler. Da tar vi oss god tid med annonsene, ingen av dem blir laget i hast, og det sikrer at det ikke blir noe stress når bilen endelig kommer inn.
Bilia Økern har også en mal de har jobbet med over lenger tid. Den fungerer som et slags rammeverk på hva som skal inn i annonsen, med kriterier som "om bilen", service-status, utstyr, tidligere eierforhold og lignende.
– Dette er også noe av det viktigste vi driver med, så vi bruker all den tiden som trengs. Med andre ord, vi bruker mye tid.
– Bruker dere noen andre FINN-produkter?
– Nei, det gjør vi ikke, vi får gode resultater bare ved å skreddersy ordentlige rubrikkannonser uten produkter på siden!
– Hva er dine topp 3 tips til andre forhandlere som vil krige om prisen dere vant på neste DRIV?
– Det første er å ta seg god tid med hver enkelt annonse. Få på plass de riktige bildene og en god tekst, slik at man ender opp med en fortellende annonse uten masse teknisk svada. Vi prøver så godt vi kan som et stort firma å personalisere annonsene litt – vi må jo huske på at vi skal prøve å nå både de som er superinteressert i bil og de som ikke er det!