Helt siden påske ser vi at trafikken på FINN bil har økt jevnt og trutt. Uke 19 var intet unntak med godt over 3,8 millioner besøk på annonsene. Salgssjef i FINN motor, Anders Halvorsen, sier dette tyder på et aktivt bilmarked.
- Dette er et godt steg opp fra uken etter påske — en av våre beste uker trafikkmessig — og en økning på over 7 prosent mot samme uke i fjor og over 2 prosent vekst mot uken før. Dette sier noe om aktiviteten i markedet om dagen og at folk fortsatt er på leting etter bil.
Det som også er interessant er å se er at antall henvendelser, altså klikk på “Send melding”-knappen i bilannonser, endte på over 100 000 totalt for hele uke 19. Dette er en økning på 8 prosent mot samme uke i fjor og hele 13 prosent mot uken før. Indikasjonene er tydelige på at vi ikke bare har folk som er ute og sonderer markedet, men som faktisk nærmer seg et kjøp.
120 forhandlere har chat-funksjon i sine FINN-annonser i dag, og vi ser at denne har blitt flittig brukt i perioden vi er inne i. Dette er en god mulighet for forhandlerne å gi raske svar til kundene sine som kanskje avventer et forhandlerbesøk på grunn av risiko for smitte.
I chat-løsningen kan forhandleren også vise frem bilen med video. Flere av våre kunder har allerede prøvd videovisning med stor suksess, og frem til 1. juli kan du prøve dette gratis. Dette er en ypperlig å måte å gi potensielle kunder et bedre inntrykk av bilen og demonstrere funksjoner du ikke får frem på bilder.
Her kan du lese mer om videovisning og benytte deg av gratistilbudet
Det nærmer seg sommerferie og feriepenger, og skal vi tro tallene vil mai og juni bli gode måneder for bruktbilsalget med den aktiviteten vi ser om dagen. Mange planlegger nok bilferie i Norge til sommeren, og hva er vel da bedre enn å starte ferien i en ny bil? Skal vi tro det mest populære søkeordet på FINN nå, er det mange som drømmer om en varm, norsk sommer.