Årets sommer ga rekordstor interesse for båt, og på sensommeren og høsten har trafikken til båtannonser på FINN fortsatt å holde seg oppe. Normalt har vi sett at annonsetrafikken har avtatt etter messen “Båter i sjøen” som holdes på Aker Brygge i Oslo i september, da mange avslutter sesongen rundt den tiden. I år ser det derimot ut til at interessen for båt vil fortsette lengre enn vanlig.
Sterk start på høsten for FINN båt
Selv om høsttemperaturene har kommet, er det fortsatt hett i båtmarkedet på FINN. Tall fra september viser knallsterk vekst fra fjoråret, så alt tyder på at interessen for båt kommer til å fortsette.
Ny norgesferie med båt neste år?
- Sammenlignet med september i fjor, har trafikk til båtannonser på FINN økt med hele 40 prosent. Det er jo helt rått med tanke på at de fleste har gått inn i høstmodus. Mye kan nok tyde på at flere forbereder seg på enda en norgesferie med båt også neste år, forteller Ole Martin Larsen, strategisk kundesjef og bransjeansvarlig hos FINN motor.
Larsen forteller at det også er mange konkrete henvendelser fra potensielle kjøpere til selgere. I september økte antall henvendelser med hele 42 prosent sammenlignet med 2019, noe som vitner om et fortsatt sterkt båtmarked på FINN.
Anbefaler å legge ut annonser nå
- Jeg har i det siste snakket med flere forhandlere som endelig begynner å få fylt opp sine salgslokaler med 2021-modeller. Med tanke på den gode annonsetrafikken utover høsten, anbefaler jeg å ha fokus på både gode rubrikkannonser og ikke minst merkevarebygging. Nå ligger det færre annonser ute, men trafikken er fortsatt bra så her er det bare å få lagt ut produktene sine så fort det lar seg gjøre, avslutter Larsen.