– Jeg kaller det Norges mest profitable knapp. Når du går inn på en bil som selges privat på FINN, så står det «se alle lånetilbudene». Trykker man på den får man opp alle som tilbyr billån, og hva prisen er. Der liker vi å være øverst, sier Morkemo og ler.
Han synes BFFT er en fantastisk arena for å generere salg på noe så "kjedelig" (men nødvendig) som finansiering av bil og andre kjøretøy.
– Det er ikke rocket science. Har du ikke drevet med BFFT før, så er det ingenting å være redd eller urolig for. Det er lav terskel til høy gevinst dersom man er kundefokusert og konkurransedyktig på pris, sier han.
– Hvordan bruker du BFFT?
– I tillegg til Nordea, administrerer jeg Gjensidige og NAF. Det er en salgs- og leadsgenerator på bil-, caravan- og MC-lån for oss, og det kommer mange varme kunder ut av dette. Det er viktig å være synlig akkurat når kunden er i avgjøringsfasen, og der er BFFT helt fantastisk.
– Kan du si noe om resultatene og verdien dere har fått ved å bruke BFFT?
– Vi har fått veldig gode salg. Vi tror også det smitter over at vi ligger høyt plassert, da folk Googler oss mer og går inn på hjemmesiden vår. Det handler om å være synlig der kundene er varmest, det får vi med BFFT, og det er svært verdifullt for oss!
– Hva får dere fra BFFT som er vanskelig å få andre steder?
– Kjempemange salg! Det er det enkle svaret. Det er ingen andre annonsearenaer på kjøretøyfinansiering i Norge som er i nærheten av å gi så mye.
Vil du også lykkes med BFFT? Da anbefaler vi deg å ta vårt videokurs som lærer deg alt du bør vite! Det er selvsagt gratis for deg som er kunde av FINN personlig økonomi.
– Hva er dine tips til de som sitter på gjerdet om å ta vårt kurs og utnytte BFFT?
– Hiv deg uti det! Følg tett opp, bruk det jevnlig og gi det litt tid. Du må også komme med konkurransedyktige priser, da det er veldig transparent hva konkurrentene opererer med. Det som har vært unikt for oss er at vi har en veldig god digital kundereise, slik at vi faktisk får business ut av klikkene. Optimaliser løsningen din for 2021 og med kunden i tankene, enkelt, effektivt og mobilvennlig. Vi har for eksempel bare tre felter kunden skal fylle ut, og en funksjonalitet som drar alle kjøretøyspesifikasjoner over i søknaden automatisk. Jo mer kunden må ta stilling til, desto mer kundefrafall vil man ha.
– Hva er viktig å huske på når man bruker BFFT?
– Tett oppfølging! Det er ikke sånn at man gjør masse og lar det ligge, jeg gjør litt hele tiden. Jeg sender ukentlige og månedlige salgsrapporter til FINN, følger med på konkurrentene, samt salgsutvikling og trender. For eksempel så vi at vi lå etter på MC-lån sammenlignet med forrige år, så da tok vi grep og endret renten.
Morkemo har også erfart at det å ha en tilstedeværelse på FINN og BFFT spiller over i andre kanaler, og synes BFFT absolutt er verdt investeringen.
– Jeg synes også det er viktig å være lydhør for den gjengen som jobber i FINN og kundekontakten du får. Nordea gjorde ikke det før, og da fikk de det heller ikke helt til. Ta derfor til deg den erfaringen, kunnskapen og dataen FINN sitter på – dere ønsker bare at vi skal lykkes!