Av finansieringstorgene er det særlig torget for boliglån og billån som opplever sterkest trafikkvekst, men også bilforsikrings- og nisjetorgene kan vise til betydelig vekst i år. Det jobbes stadig med å videreutvikle sammenligningstorgene på FINN.no ytterligere, og en av de sentrale bidragsyterne er produktsjef Marianne Heier Larsen. Hun kan fortelle om stort engasjement for å gjøre produktene enda bedre.
- I år har vi gjort flere tiltak for å gjøre kundereisen enklere, blant annet med nytt design med tydelige renteeksempler. Vi vet at brukerne etterspør transparens, og vi bidrar gjerne til å gjøre konkurransen mellom bankene og forsikringsselskapene mer åpen og rettferdig, sier hun.
Hun forteller videre at man også tilgjengeliggjør torgene flere steder på FINN.no.
- Vi har blant annet gjort biltorget synlig flere steder enn tidligere, med fokus på relevans og kontekst for brukerne, fortsetter Heier Larsen.
Analyse av brukernes behov
I gjennomsnitt bruker hver nordmann 29 timer på FINN.no i løpet av et år. Mange benytter FINN.no enten de skal bytte bolig, jobb, bil, eller søker finansierings- og forsikringsløsninger.
- FINN.no sitter på store mengder brukerdata fra hele Norge, noe som gir et meget presist underlag for å forstå behovet til mange ulike målgrupper når det gjelder finansiering og forsikring. Vårt mål er å knytte disse brukerne til riktig bank eller forsikringsselskap, slik at både våre kunder og partnere opplever FINN.no som en smart og effektiv markedsplass, avslutter Heier Larsen.
Ønsker du å vite mer om sammenligningstorgene for bank og forsikring? Henvend deg til din kontaktperson i Schibsted, eller ta kontakt med salgsdirektør for FINN personlig økonomi, Erik Kristiansen, på erik.kristiansen@schibsted.com.