Smilende mann og dame foran laptop

Stor økning i trafikk og effekt på finanstorgene på FINN

Stadig flere brukere som trenger billån eller boliglån benytter sammenligningstorgene på FINN.no.

Av finansieringstorgene er det særlig torget for boliglån og billån som opplever sterkest trafikkvekst, men også bilforsikrings- og nisjetorgene kan vise til betydelig vekst i år. Det jobbes stadig med å videreutvikle sammenligningstorgene på FINN.no ytterligere, og en av de sentrale bidragsyterne er produktsjef Marianne Heier Larsen. Hun kan fortelle om stort engasjement for å gjøre produktene enda bedre.

- I år har vi gjort flere tiltak for å gjøre kundereisen enklere, blant annet med nytt design med tydelige renteeksempler. Vi vet at brukerne etterspør transparens, og vi bidrar gjerne til å gjøre konkurransen mellom bankene og forsikringsselskapene mer åpen og rettferdig, sier hun.

  • Marianne Heier Larsen

    Marianne Heier Larsen, produktsjef i FINN personlig økonomi

Hun forteller videre at man også tilgjengeliggjør torgene flere steder på FINN.no.

- Vi har blant annet gjort biltorget synlig flere steder enn tidligere, med fokus på relevans og kontekst for brukerne, fortsetter Heier Larsen.

Analyse av brukernes behov

I gjennomsnitt bruker hver nordmann 29 timer på FINN.no i løpet av et år. Mange benytter FINN.no enten de skal bytte bolig, jobb, bil, eller søker finansierings- og forsikringsløsninger.

- FINN.no sitter på store mengder brukerdata fra hele Norge, noe som gir et meget presist underlag for å forstå behovet til mange ulike målgrupper når det gjelder finansiering og forsikring. Vårt mål er å knytte disse brukerne til riktig bank eller forsikringsselskap, slik at både våre kunder og partnere opplever FINN.no som en smart og effektiv markedsplass, avslutter Heier Larsen.

Ønsker du å vite mer om sammenligningstorgene for bank og forsikring? Henvend deg til din kontaktperson i Schibsted, eller ta kontakt med salgsdirektør for FINN personlig økonomi, Erik Kristiansen, på erik.kristiansen@schibsted.com.