Billånstorget på FINN går så det suser. Med første halvår av 2022 tilbakelagt ser vi en økning på 18 % flere klikk til partnere fra billånstorget, sammenlignet med samme periode i fjor. Mai måned er så langt årets vinner med hele 38 % flere klikk.
For å bidra til stadig flere søknader om billån og -forsikringer fra potensielle kunder, har vi også eksperimentert oss frem til nytt design. Les mer om det lengre ned.
Ny kalkulator i private annonser på FINN motor
Ingenting gjør oss mer glade enn når kundene våre er fornøyde med FINN. Derfor ville vi finne en måte å øke trafikken til våre partnere som tilbyr lån i bilannonser fra private selgere. Ønsket vårt var å forstå FINN-brukernes behov, ønsker og utfordringer når de skal kjøpe en ny bruktbil på FINN ved hjelp av billån. Vi snakket med syv brukere fra hele landet som alle hadde kjøpt bil på FINN den siste perioden. Noen hadde testet billånstorget vårt tidligere og skrøt av at dette sparte dem for mye tid, mens andre visste ikke at vi hadde et billånstorg. Det var også viktig for oss å få innspill fra dagens partnere – altså ulike banker – og hva vi kan gjøre for å forbedre tjenestene våre.
Denne innsikten ble grunnlag for eksperimenteringen:
Nå finner du den nye og godt synlige lånekalkulatoren i alle private annonser for bil, båt, MC og caravan. Vi håper du også liker den, og at det bidrar til enda flere lånesøknader fra potensielle kunder.
Forbedret design i lånetilbud fra våre partnere
Innsikten nedenfor la grunnlag for hvordan vi eksperimenterte oss frem til et mer effektivt design på torget for billån – altså der hvor bilkjøpere får tilbud på lån fra ulike banker.
“De færreste leser tekstpunktene som viser konkurransefordelene. De tenker kanskje at det er irrelevant for dem eller opplever det som reklame.”
“Noen er usikre på hva de skal forvente av knappene “Få tilbud” og “Lånekalkulator”, og noen blir forvirret av at de havner på samme landingsside.”
Også her var målet å øke antall klikk til bankenes nettsider, og nedenfor ser du hvilke design vi testet for å finne det som gir best effekt. Kanskje din bedrift kan lære noe av det vi fant ut av?