I november 2020 lanserte Schibsted den nye satsingen, Max Social, som er et nettverk av influencere, og som huser noen av landets mest kjente profiler. Disse kjenner du fra TV, sosiale medier, scener, podcaster, bøker, musikk og underholdning. Med Max Social som produkt i Schibsteds verktøykasse, har du tilgang til skreddersydde 360-kampanjer som ingen andre mediehus i Norge kan tilby.
VGTV har i lang tid hatt suksess med å bygge opp innholdsuniverser og profiler, som Harm og Hegseth, Spårtsklubben og Foppal. Profilene har bygget seg opp til å bli influencere med sterk påvirkningskraft hos sine målgrupper. Hittil har de vært signert hos eksterne management, og Schibsted kunne derfor ikke tilby pakkeløsninger der profilene var integrert i innholdet på tvers av egne og VGs kanaler. Men nå har vi hentet profilene våre hjem!
— Våre profiler er kategoriledere og representanter for bredden av interesser i samfunnet, sier Vilde Kristine Darvik, kommersiell utvikler hos Max Social. — De lager innhold for et publikum som velger å konsumere det de produserer. Felles for dem alle er at de kommuniserer med målgruppen sin på en “nedpå” måte som de relaterer seg til. Slik kan kompliserte temaer og problemstillinger snakkes om i et format følgerne forstår — og digger.