Kort om FINNs hotelltjeneste
FINNs hotelltjeneste er en sammenligningstjeneste der brukerne kan søke etter, og sammenligne hotell og hotelltilbud på tvers av leverandører. Tjenesten er utviklet av FINN og tar utgangspunkt i data som vi mottar fra vår samarbeidspartner, Hotelscombined. All informasjon om hotellene, som beskrivelser, bilder, fasiliteter og andre opplysninger, blir levert av Hotelscombined. Denne informasjonen er sammenstilt basert på data som Hotelscombined får fra ulike kilder og hotellnettsteder som Hotels.com, Booking.com, Expedia og flere.
Endring av hotellinformasjon
Her kan du se hvordan ditt hotell blir presentert i FINNs hotelltjeneste.
En god presentasjon med korrekt innhold betyr at potensielle gjester har større sannsynlighet for å velge deres hotell når de søker etter et hotell tilpasset sine behov.
Dersom dere oppdager at noe av informasjonen er utdatert eller misvisende, eller av annen grunn ønsker å justere innholdet slik at hotellet deres får en best mulig presentasjon, har dere selvsagt mulighet til å endre dette. Det kan dere ganske enkelt gjøre ved å kontakte Hotelscombined direkte.
Her finner dere mer informasjon om dette og hvordan dere går frem.
Hotelscombined har også et eget hotellsøk og flere andre partnere som benytter samme innhold som FINN. Derfor vil det være en fordel for dere at innholdet blir oppdatert i Hotelscombined sine systemer, slik at dette blir mest mulig korrekt på tvers av alle kanaler — også utenfor Norges grenser.
Muligheter for å få egne tilbud vist i tjenesten
Ønsker dere å få presentert deres egne tilbud i FINNs tjeneste? Dette kan gi dere flere bestillinger direkte fremfor at disse går via andre tilbydere som distribuerer og selger deres rom. Et godt samarbeid med lokale hoteller og hotellkjeder har stått helt sentralt i utviklingen av hotellsøket. FINN gir hotellenes egne tilbud den beste synligheten og bidrar dermed til at flest mulig leads og bestillinger går direkte til hotellene. Dette forutsetter selvsagt at hotellets egne tilbud er konkurransedyktige og oppleves attraktive for forbrukerne.
For at deres tilbud skal kunne integreres og vises, er det noen betingelser som må oppfylles. Det er en forutsetning at deres hotell eller overnattingssted allerede finnes i FINNs hotelltjeneste. Normalt vil dette kriteriet være oppfylt om dere har avtale med og distribuerer deres tilbud via hotellnettsteder som Hotels.com, Booking.com, Expedia eller andre, i dag.
I tillegg krever en integrasjon av tilbud at dere benytter et system som FINN støtter og allerede er integrert med. Per nå har vi velfungerende integrasjoner med Kayak og VisBook. VisBook leverer PMS-system og bookingløsning til en lang rekke reiselivsbedrifter i Norge og Norden. Om dere allerede er kunde av VisBook, kan deres tilbud raskt bli tilgjengelige i FINNs hotellsøk. Ta kontakt med deres kontakt i VisBook, så vil de hjelpe dere videre.
Om dere ikke benytter VisBook i dag og likevel er interessert i denne muligheten, oppfordrer vi dere til å ta kontakt med dem og høre hva de kan tilby. Her finner dere mer informasjon og kontaktskjema.
FINN er også i dialog med, og planlegger en integrasjon med BookVisit i løpet av nær fremtid. Vi vil vurdere andre aktuelle partnere og integrasjoner fortløpende, dersom dette kan hjelpe oss med å få inn tilbud fra enda flere norske og nordiske hotell.