![](http://images.ctfassets.net/b59cqyn3kkdt/3PTt1YJG5Fw7cbadBDOXbu/e14206a594a9bd76baf2a08be1dfa45d/Blink_Eiendom_BTS_Article_Banner_small.png?w=1700)
Blink
Nå ut til nesten hele Norge på én uke – annonser med Blink får i snitt ca. 30 % flere besøkende!
Hva er viktig å huske på når du skal annonsere eiendom hos oss? Hvordan kan du sikre at boligkjøperen velger akkurat deg? Bruker du Lisbeth Hove Steffensens tips, er du på god vei.
FINN.no oppleves som den mest relevante plattformen for boliger, og er også den plattformen hvor flest husker å . I snitt har annonser på FINN eiendom 4000 klikk, noe som er vanvittig bra dekning! Hos oss når du mennesker som allerede er i kjøpsmodus, i tillegg til at du kan nå passive interessenter utenfor FINN med våre annonseprodukter. Her får du Lisbeths beste tips!
Enten man skal kjøpe sin aller første bolig, eller man har erfaring i boligmarkedet og har råd til å kjøpe “alt”, så kjøper de fleste av oss en drøm om et eller annet. Da er det viktig å huske på hvem man skriver til, og hvordan man skriver til denne målgruppen. En student som ser etter sin første hybel har helt andre behov og ønsker enn en småbarnsfamilie som ser etter en enebolig. Rett deg mot den eller de som mest sannsynlig vil kjøpe (eller drømmer om) boligen du annonserer.
Unngå lange setninger, tunge formuleringer og tekst uten opphold. Gi gode beskrivelser for å få frem følelsen av hvordan boligen er, men bruk heller punktlister for nøkkelkvalitetene. Sørg for at all relevant informasjon kommer tydelig frem – hva vil en interessent vanligvis lure på? En god overskrift er like viktig som øvrig tekst og bilder. Her kan du inkludere ting som er topp vanligste drivere for kjøp: beliggenhet, boligtype, balkong/terrasse, boligens størrelse, nabolag, parkering, hage, og lignende.
Velg bilder med sjel, skap ulike stemninger, og ta interessenten med på en reise. Hvordan vil stua se ut på kveldstid? Er kjøkkenet badet i et vakkert lys på morgenen? Hvordan vil huset se ut med annen planløsning? Hvordan ser det egentlig ut når man har hjemmekontor?
Husk også at det er mye mer fristende å klikke seg inn på en annonse som viser den faktiske boligen enn et bilde av utsiden av et bygg med flere leiligheter!
Husk gode bildetekster! Etter at vi lanserte ny annonse med mindre tekst for noen år tilbake, har gode bildetekster blitt enda viktigere! Vis frem det åpenbare ved boligen i bildene, og bruk tekst til å løfte frem annet som er viktig å bemerke seg. Fortell om det man ikke ser, slik som boder i boligen, gulvvarme, walk-in-closets, spesiallagde løsninger, tidspunkter solen går ned, og lignende.
Vi anbefaler normalt ikke bruk av bildecollage. Dette er fordi annonseformatene ikke er optimalt satt opp for dette, og det kan være uheldig for fremvisning av boligen. For eksempel er det vanskelig å se hva man klikker seg inn på, da bildene blir mindre i en collage – på mobil vil disse bli enda mindre og mer utydelige.
Passive formuleringer gjør teksten tung og upersonlig. Skriv derfor heller aktivt! Med aktive formuleringer får teksten en avsender og en mottaker, og blir lettere å lese. Ikke glem at du skriver til en person! Her er et eksempel:
Passivt: Det gjøres oppmerksom på at ...
Aktivt: Vi gjør deg oppmerksom på at ...
Meglerbransjen er en liten bransje hvor det ikke alltid er like lett å skille seg ut. Bruk derfor gjerne andre annonser til inspirasjon, og vær heller ikke redd for å gjøre ting annerledes enn konkurrentene dine! Sørg for at dine boligannonser skiller seg ut i mengden ved å tenke utenfor boksen, og test ut nye ting.
Dersom din meglerkjede har Liten pakke, er det kanskje enda viktigere å ha ekstra gode bilder. Det er dog viktig for oss å understreke at uavhengig av annonsestørrelse, er disse tipsene like relevante og viktige uansett om du har Liten, Medium eller Stor pakke.
Da kan Blink og Ukens bolig kjøpes per oppdrag.
Nå ut til nesten hele Norge på én uke – annonser med Blink får i snitt ca. 30 % flere besøkende!
Ukens bolig gir boligen økt synlighet, mer trafikk og dermed en bedre sjanse for høyere salgspris.