De aller fleste søk på FINN.no gjøres ved lunsjtider på mandager. En grei regel er å tilpasse publisering av annonser til det mest populære tidspunktet for brukerne. Har du flere annonser? Spre de utover ukedagene for alltid å ha annonser på de første sidene.
Ønsker du økt synlighet ved at annonsene dine vises tidlig i resultatlisten, kan du velge å bruke automatisk oppdatering. For bedriftskunder er det viktig å merke seg at det gjelder egne bestemmelser.
- Private annonser sorteres etter relevans i resultatlisten, mens bedriftsannonsene sorteres etter hvor nylig de ble publisert eller oppdatert, forklarer Patrik Rubas, Account Manager i FINN.
Bedriftsannonser er flettet inn på plasseringer i resultatlisten mellom privatannonsene.
- Når en bedrift publiserer en annonse, løftes den til toppen av de andre bedriftsannonsene i den valgte kategorien. Etter hvert som flere annonser publiseres, flyttes de bakover i rekken av bedriftsannonser og vil få færre visninger ettersom den havner lengre bak på resultatsidene.
Selger du sesongbaserte varer som sykler, ski eller hagemøbler, kan det lønne seg å gjøre klar annonsene før høysesongen går i gang. Pass på at annonsene dine er publisert når kundene inntar kjøpsmodus. Våre selgere har innsikt i søkeordstatistikk og kan hjelpe deg å finne riktig tidspunkt for dine varer.
Engasjerte brukere gir god innsikt
- Det gjøres 1 million søk på FINN.no hver dag, vi har syv millioner besøkende per uke, og hver nordmann bruker i snitt over 32 timer på FINN i løpet av ett år. Da sier det seg selv at vi sitter på svært verdifull innsikt, sier Rubas.