Husk å booke julekampanjen din i tide
Med vårt produkt, Kost-per-klikk, kan du plassere julekampanjen din i en valgfri kategori på FINN torget, og kun betale for de som klikker seg inn til nettsiden din. Du kan lese mer om hvilke kategorier som er populære før jul lengre ned i denne artikkelen. Vil du vite mer om hvordan du kan sette opp en julekampanje, eller hvilke kategorier du bør velge? Kontakt oss gjerne på annonsering-torget@finn.no eller telefon 22 86 44 10, så hjelper vi deg!
Mange av våre kunder har prøvd Kost-per-klikk allerede. Les om deres erfaringer her.
Over halvparten av oss starter julegavehandelen før desember, viser en undersøkelse fra Schibsted. Som annonsør er det derfor smart å være ute med julekampanjene i god tid før folk skal kjøpe gaver på FINN. Undersøkelsen viser nemlig også at flesteparten av kvinnene starter med julegavehandelen allerede tidlig i november, mens menn er mer tilbøyelige til vente til midten av desember.
Økt netthandel etter korona
Tall fra undersøkelsen viser at 40 prosent av befolkningen handlet julegaver på nett i fjor, og svært mange svarte at de i år handler ting på nett som de tidligere har kjøpt i butikk. Nye kjøpsvaner gjør at vi forventer god vekst i julegavehandel på nett.
Koronakrisen har også påvirket våre preferanser for varer. Undersøkelsen viser at kvalitet og pris har blitt enda viktigere for oss, og at varen er produsert lokalt eller i Norge, veier også tyngre.
- Trafikken til FINN torget har økt med 23 prosent hittil i år sammenlignet med fjoråret, forteller Kathrine Opshaug Bakke, produktdirektør for FINN torget. - Vi ser at folk har blitt mer vant til å handle på nett og mer digitale, spesielt etter korona. Dette gjør at stadig flere besøker oss når de skal handle, og gir annonsørene våre gode muligheter til å treffe folk i kjøpsmodus!
Husk å booke din julekampanje på FINN torget i god tid før julehandelen starter. Kontakt oss på annonsering-torget@finn.no eller telefon 22 86 44 10, så hjelper vi deg i gang.
Betal kun for de som klikker på kampanjen din! Les mer om Kost-per-klikk her.
Populære kategorier og søkeord før jul
Noen produkter er ekstra populære som julegaver. I følge undersøkelsen fra Schibsted kjøper vi de fleste julegavene innen kategorier som blant annet elektronikk, sport og interiør. Selger du produkter innen noen av disse? Husk å oppdatere annonsene dine ofte nå i julesesongen. Da plasseres de jevnlig i toppen av resultatlistene, og treffe flere av dine potensielle kjøpere.
Det er viktig å velge riktige søkeord i overskriften i annonsen for å komme med i resultatlisten til de som søker etter produkter du selger. Her får du en oversikt over de mest brukte søkeordene på FINN i november og desember i fjor.